NEA

E.E.: Ένα τυπικό νοικοκυριό δεν διαθέτει το μπάτζετ για ακριβά ηλεκτρικά

“Οι υψηλότεροι στόχοι μείωσης του CO2 για την αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να συμβαδίζουν με εξίσου φιλόδοξες δεσμεύσεις υποδομής από τις εθνικές κυβερνήσεις” σημειώνει σε παρέμβαση του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ACEA (ευρωπαίοι κατασκευαστές) Oliver Zipse.

Για τον Oliver Zipse “ένα εκτεταμένο δίκτυο φόρτισης σε κάθε χώρα θα επιτρέψει στους κατασκευαστές να διατηρούν τα μεγέθη της μπαταρίας σε μέτρια ισχύ, μειώνοντας έτσι το κόστος των οχημάτων.” Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για να καταστεί η ηλεκτρονική κινητικότητα προσιτή, υποστηρίζει, καθώς θα επιτρέψει την ηλεκτροκίνηση φιλικών προς τον προϋπολογισμό αυτοκινήτων στο εύρος τιμών των 15.000-30.000 ευρώ.

Το τυπικό νοικοκυριό της ΕΕ δεν διαθέτει τον προϋπολογισμό για μεγάλες και ακριβές μπαταρίες. Χωρίς επιλογές χρέωσης, η κινητικότητα για αυτούς τους πελάτες θα είναι ουσιαστικά περιορισμένη, αναφέρει σε μήνυμα του ο πρόεδρος της ACEA

Η Zipse τονίζει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί πλήρως για τη φιλόδοξη Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ, αλλά οι στόχοι πρέπει να είναι αμοιβαία δεσμευτικοί. Υπό το φως της επικείμενης αναθεώρησης των προτύπων CO2 για αυτοκίνητα και φορτηγά, αυτό σημαίνει ότι οι υψηλότεροι στόχοι μείωσης για τη βιομηχανία πρέπει να συμβαδίζουν με τις εξίσου φιλόδοξες δεσμεύσεις υποδομής από τις εθνικές κυβερνήσεις.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Ένα σχόλιο

  1. Δεν πρόκειται να μειωθεί το κόστος αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Θα βρεθούν διάφορες δικαιολογίες για την αύξηση του κόστους τους. Όπως η τελειοποίηση και βελτίωση των συσσωρευτών, ο εξοπλισμός τους με συστήματα ασφαλείας ADAS και λοιπά. Ακόμα και εξαιρετικά ελαφρά και μικρότερης χωρητικότητας ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι φθηνότερα των 15000- 20000 Euro. Αυτό σημαίνει ότι η αγορά ενός “Αξιοπρεπούς” ηλεκτρικού οχήματος θα απαιτεί τιμή αγοράς όχι λιγότερη των 40000 Euro. Αναζητώντας το σχετικά φθηνότερο αξιοπρεπές όχημα για την πόλη (Κυρίως) ευρέθηκε το ακόλουθο στην, που αλλού; ΚΙΝΑ
    Για ευνόητους λόγους δεν θα αναφερθεί το όνομα του μοντέλου και του κατασκευαστή. Θα αναφερθούν όμως μερικά απο τα χαρακτηριστικά του και η τιμή του.
    Αυτό υποστηρίζεται από μια μπαταρία 35-kWh, καλύπτοντας 312 χλμ. ανα φόρτιση (Πραγματική εμβέλεια 250 χλμ). Είναι σίγουρα αρκετή για μιας εβδομάδας καθημερινής μετακίνησης στο γραφείο. Η τιμή του ξεκινά από $ 8680 και κυμαίνεται έως και $11.293
    Ο ηλεκτροκινητήρας του αυτοκινήτου θα είναι ισχύος μόνο 35 kW μέγεθος που κρίνεται μικρό για ένα αυτοκίνητο ακόμα και του μεγέθους του. Για παράδειγμα οι μοτοσυκλέτες τύπου Zero διαθέτουν ηλεκτροκινητήρες που κυμαίνονται από 25kW έως 52kW. Αυτό αναμένεται να περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου σε περίπου 100 χλμ/ω η οποία κρίνεται όμως ως ικανοποιητική για τις αστικές μετακινήσεις για τις οποίες σχεδιάσθηκε το αυτοκίνητο αλλά ίσως και για μικρές και περιπτωσιακές εισόδους του σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας.
    Αυτό είναι ένα μικρό παραδειγματάκι του τι μπορούν να κάνουν οι ΣΟΒΑΡΕΣ και όχι οι υπερφίαλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Με μια μικρή βελτίωση ένα τέτοιο ηλεκτρικό όχημα, θα μπορούσε να καλύψει μεγάλο εύρος χρηστών με αντίστοιχες ανάγκες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button