NEA

Επίσημο: To Opel Manta επιστρέφει!

H Opel θα γίνει πλήρως ηλεκτρική από το 2028 και μετά και ανάμεσα στα νέα μοντέλα μηδενικών ρύπων θα επαναφέρει κάπου στα μέσα της δεκαετίας τo Manta-e.

Πρόσφατα η Stellantis αποκάλυψε τα πλάνα της για την τρέχουσα δεκαετία και όπως είναι φυσικό αυτά είναι εστιασμένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικό είναι πως από το 2028 και μετά η Opel θα πουλά μόνο ηλεκτρικά, τα οποία θα βασίζονται στις νέες πλατφόρμες για τα EV του ομίλου Stellantis (τις STLA Medium και STLA Large).

Η μεσαία πλατφόρμα STLA θα υποστηρίζει μπαταρίες χωρητικότητας έως 104 kWh με αυτονομία έως 700 χιλιόμετρα, ενώ η μεγάλη STLΑ θα μπορεί να «πάρει» μπαταρία έως 118 kWh για αυτονομία έως 800 χιλιόμετρα. Και οι δύο πλατφόρμες θα έχουν εκδόσεις με ένα μοτέρ (μπροστά ή πίσω) ή δύο για τετρακίνηση.

Σχετικά με το νέο Manta-e, δεν θα υπάρχει καμία σχέση με το άσχημο teaser που χρησιμοποίησε η εταιρία για να παρουσιάσει ο CEO της Michael Lohscheller τα μελλοντικά πλάνα στο παρακάτω βίντεο. Τουναντίον, ως βάση θα χρησιμοποιηθεί το εντυπωσιακό one-off πρωτότυπο κουπέ που είχαμε δει αλλά με μια πιο crossover προσέγγιση (ενδεχομένως, όπως στην περίπτωση της Mustang Mach-E).

Τέλος να πούμε πως το πρώτο Manta είχε λανσαριστεί το 1970 ως ο αντίπαλος του Ford Capri και βασιζόταν στο Ascona. H παραγωγή του Manta ολοκληρώθηκε με την δεύτερη γενιά το 1988 όταν αντικαταστάθηκε από το Calibra.

Τι λέει η Opel…

Η Opel ξεκινά το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της ηλεκτρικής της επέλασης: Η Γερμανική μάρκα με τη πλούσια παράδοση τώρα όχι μόνον επεκτείνει τη γκάμα ηλεκτροκίνητων μοντέλων της αλλά θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη από το 2028. Επίσης, η Opel κάνει την είσοδό της στην παγκοσμίως μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου, την Κίνα, ως αμιγώς ηλεκτρική μάρκα. Τέλος, το θρυλικό Opel Manta θα γιορτάσει την επιστροφή του ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

«Από το 2028, η Opel θα προσφέρει μόνον ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, τη βασική αγορά μας» δήλωσε ο CEO Michael Lohscheller στην ψηφιακή Stellantis EV Day 2021. «Αυτό δείχνει ξεκάθαρα τη δέσμευση της μάρκας Opel στην ηλεκτροκίνηση. Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ηλεκτρικό – και η Opel αποτελεί μέρος αυτού. Βρισκόμαστε σε ένα ταξίδι επαναπροσδιορισμού της Opel και μετασχηματισμού της σε μία νεανική, πράσινη και παγκόσμια μάρκα» πρόσθεσε ο Lohscheller. «Η Opel από “ψυχρή” (cold) γίνεται μοντέρνα (cool). Οδεύουμε προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών CO2 καθώς το διοξείδιο του άνθρακα είναι το νέο νόμισμα στη βιομηχανία μας.»

Επιπλέον, ελήφθη η τελική απόφαση επιστροφής της Opel στην Κίνα. Περισσότερες λεπτομέρειες θα δημοσιευτούν εν ευθέτω χρόνω. «Υποσχεθήκαμε ότι η Opel θα γίνει παγκόσμια – και θα το πράξουμε. Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο και είμαστε σίγουροι ότι θα αναπτυχθούμε επικερδώς εκεί. Οι Κινέζοι πελάτες μπορούν να προσδοκούν τα προϊόντα και τη συναισθηματική Γερμανική μάρκα μας» δήλωσε ο Michael Lohscheller.

Ο Lohscheller ανακοίνωσε επίσης ότι η Opel θα επαναφέρει το θρυλικό Manta, μετά την τεράστια απήχηση που είχε η παρουσίαση του Opel Manta GSe ElektroMOD. «Το Manta είναι ένα εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της μάρκας μας και αποτελεί έμπνευση για το μέλλον της. Θα φέρουμε ένα νέο Manta στη μαζική παραγωγή περί τα μέσα της δεκαετίας. Αμιγώς ηλεκτρικό, ασφαλώς» δήλωσε ο Michael Lohscheller.

Η Opel βρίσκεται στη μέση μιας εκτεταμένης επέλασης εξηλεκτρισμού: Η μάρκα θα έχει ήδη στη γκάμα της εννέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα φέτος, ενώ όλες οι σειρές μοντέλων θα περιλαμβάνουν εξηλεκτρισμένες εκδόσεις μέχρι το 2024.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button