PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Honda CR-V e:HEV 2.0 184 PS [test drive]

Ένα ακόμη μέλος στην… e:HEV παρέα της Honda φωνάζει παρόν και επισφραγίζει τη δέσμευση της ιαπωνικής εταιρείας για εξηλεκτρισμό της mainstream γκάμας της μέχρι το 2022.

Ήταν να μην κάνουν την αρχή οι Ιάπωνες της Honda καθώς, λίγο μετά την έλευση του αμιγώς ηλεκτροκίνητου e, την αποκλειστικά υβριδική εκδοχή του Jazz, αλλά και το αναμενόμενο ολοκαίνουργιο HR-V (τέλη του έτους), ήρθε η σειρά του CR-V να περάσει από το μονοπάτι του e-Tecnology, ένα… καταπράσινο μονοπάτι που θα πρέπει να διασχίσουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αν θέλουν να πρωταγωνιστούν στο άμεσο μέλλον.

Στη Honda άρεσε πάντα να πρωτοπορεί, έτσι και τώρα δεν θα μπορούσε να μείνει πίσω από τις εξελίξεις, αφού μέσα σε διάστημα λίγων μηνών φέρνει στο προσκήνιο το τρίτο της εξηλεκτρισμένο μοντέλο. Μάλιστα, το γεγονός ότι αφορά το CR-V δείχνει ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα, υπό την έννοια ότι άλλο να καταφέρνεις εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και εκπομπή CO2 σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, και άλλο να το πετυχαίνεις στο θηριώδες SUV των 1.700 κιλών.

Προτού πάμε όμως στην τεχνολογική αναβάθμιση του CR-V e-HEV, πάμε να δούμε τι αλλάζει στο αισθητικό κομμάτι.

Το ιαπωνικό μοντέλο ήταν και παραμένει επιβλητικό λόγω όγκου και σχετικά ουδέτερο σχεδιαστικά χωρίς τυμπανοκρουσίες και ακρότητες. Ο «εξηλεκτρισμός» του έφερε ως σχεδιαστική κληρονομιά τα διακριτικά «e:HEV» και νέο λογότυπο με μπλε περίγραμμα, συμβολικά για την πιο «καθαρή» παρουσία από πλευράς εκπομπής CO2. Οι πιο παρατηρητικοί θα εστιάσουν και στις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου με προσανατολισμό στην βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή.

Εσωτερικά, ιδιαίτερο ενδιαφέρον συναντάμε στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και συγκεκριμένα στις πληροφορίες που μας δίνει σχετικά με το υβριδικό σύστημα για το πότε γίνεται ανάκτηση ενέργειας ή πότε αντλείται ενέργεια από τη μπαταρία. Με αυτό τον τρόπο μπορεί κανείς να αλλάξει στα σημεία το οδηγικό του στυλ έτσι ώστε να πετύχει ακόμη πιο βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Λεβιές ταχυτήτων με την παραδοσιακή έννοια δεν υπάρχει, με τις λειτουργίες του αυτόματου κιβωτίου να πραγματοποιούνται από την κεντρική κονσόλα και τα πλήκτρα D,N,R και P να βρίσκονται κάτω από τους διακόπτες του κλιματισμού και δίπλα από το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Η απουσία τους από την κλασσική θέση έχει αφήσει έναν πολύ χρηστικό χώρο για κινητά, κλειδιά ή κάθε λογής αντικείμενα καθώς εκτός από το ότι το πορτάκι είναι συρόμενο, λειτουργεί ως πορτάκι για επιπλέον κρυφό χώρο που επικοινωνεί με το υποβραγχιόνιο (μπορείς να χωρέσεις πχ με άνεση δύο μπουκαλάκια νερό).

Σε γενικές γραμμές, η άνεση περισσεύει στο μήκους 4,6 μέτρων υβριδικό SUV, με πέντε άτομα να ταξιδεύουν σαν να διαθέτουν… VIP εισιτήριο, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει υποστεί μία ανεπαίσθητη μείωση από 561 σε 497 λίτρα για χάρη της συστοιχίας μπαταριών που βρίσκεται κάτω από το πορτμπαγκάζ. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν θα δείτε το CR-V e-HEV να διατίθεται σε 7-θέσια εκδοχή.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το μεγάλο ατού πάντως στο εξελιγμένο CR-V της δοκιμής μας είναι το υβριδικό του σύστημα.

Όλα ξεκινούν με τον δίλιτρο i-VTEC βενζινοκινητήρα απόδοσης 145PS που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 1 kWh. Συνδυαστικά αποδίδουν 184 ίππους και 315 Nm ροπής, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8,9 δευτ. και την κατανάλωση να κυμαίνεται από 6,8 μέχρι 7,1 λίτρα/100 χλμ.

Μαζί συνεργάζονται με το αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης (γνωστό και από το υβριδικό Jazz), πράγμα που αφήνει ένα μικρό θόρυβο στις επιταχύνσεις, ωστόσο δεν αισθάνεσαι τις αλλαγές και το lag που μπορεί να συναντήσεις σε κιβώτια πολλαπλών σχέσεων.

Είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που στον πίνακα οργάνων είδαμε την κατανάλωση καυσίμου να είναι χαμηλότερη (6,8 λίτρα/100 χλμ.) σε σχέση με την τυποποιημένη (7,1 λίτρα/100 χλμ.). Ο αριθμός αυτός φυσικά και είναι εξαιρετικός για ένα τετρακίνητο SUV με τέτοιο βάρος και όγκο και η επίτευξη του μόνο τυχαία δεν είναι.

Το ρόλο του… οικονομολόγου αναλαμβάνει το σύστημα i-MMD, όπου περιλαμβάνει τρία διαφορετικά modes οδήγησης.

  • EV Drive: Το CR-V κινείται μονάχα με την ισχύ που στέλνει η μπαταρία στον ηλεκτροκινητήρα. Έχουμε μηδενική εκπομπή CO2 και η διάρκεια της λειτουργίας μπορεί να κρατήσει μέχρι δύο χιλιόμετρα (ανάλογα και με το οδηγικό στυλ του καθενός).
  • Hybrid Drive: O θερμικός κινητήρας παρέχει ενέργεια σε ένα μοτέρ/γεννήτρια που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα.
  • Energy Drive: Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται άμεσα από τον βενζινοκινητήρα στους τροχούς μέσω ενός συνεκτικού συμπλέκτη. Παράλληλα, στο sport o ηλεκτροκινητήρας παρέχει επιπλέον ροπή για χάρη των επιδόσεων, χωρίς να… συγκινείται για την κατανάλωση καυσίμου.

Ουσιαστικά αν αφήσεις το i-MMD να κάνει τη δουλειά του κινείται ανάμεσα στο EV και το Hybrid mode, ειδικά εφόσον τα δρομολόγια πραγματοποιούνται σε αστικό περιβάλλον, όπου η κατανάλωση καυσίμου είναι ακόμη καλύτερη σε σχέση με το ταξίδι.

Το μέγεθος πάντως και ο επιβλητικός χαρακτήρας του ιαπωνικού SUV υποδηλώνουν πως δεν είναι φτιαγμένο για τα στενάκια της πόλης. Μπορεί το τιμόνι του να είναι ακριβές και ελαφρύ σε αίσθηση και ο οδηγός να ελέγχει με ευκολία το μεγάλο αμάξωμα του CR-V, ωστόσο το φυσικό περιβάλλον του είναι ιδανικά εκτός πόλης. Αυτό υποδηλώνουν άλλωστε τα 20 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος αλλά και η ύπαρξη του συστήματος αυτόματης τετρακίνησης και μάλιστα αναβαθμισμένης.

Η ροπή μοιράζεται αυτομάτως στους δύο άξονες όταν χρειαστεί (πχ κατά την εκκίνηση), καθώς ο πολύδισκος συμπλέκτης συνδέει τον άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό (ένα ηλεκτρικό μοτεράκι κινεί την υδραυλική αντλία για να επιτευχθεί η ιδανική κατανομή). Αξίζει να σημειώσουμε ότι όταν δεν χρειάζεται (πχ στις υψηλές ταχύτητες) έχουμε αυτομάτως αποσύμπλεξη του πίσω διαφορικού για να αποφευχθούν περιττές φθορές.

Συμπερασματικά, θα λέγαμε πως το πλέον εξελιγμένο CR-V όλων των εποχών (μέχρι το επόμενο) είναι ένα υπερπλήρες SUV που τα κάνει όλα καλά (ποιότητα κύλισης, χώροι, επιδόσεις, άνεση) εκτός από την οικονομία καυσίμου που παίρνει άριστα με βαθμό… 7 (λίτρα/100 χλμ.) όντας όμως «αλμυρό» στην τιμή πώλησης (44.800€). Όχι ότι δεν είναι δικαιολογημένη από το συνολικό πακέτο του CR-V e-HEV αλλά και από τον premium χαρακτήρα που βγάζει, αλλά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε πως είναι ουσιαστικά το μόνο ζήτημα για ένα εξαιρετικό και επίκαιρο SUV που κατά τη γνώμη μας ξεπερνά τεχνολογικά ακόμη και τον άμεσο ιαπωνικό ανταγωνιστή του (Toyota Rav4).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Honda CR-V Hybrid AWD – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.993 cc
Διάμετρος x διαδρομή 81,0 x 96,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 107 kW (145 PS) / 6.200 rpm
Ροπή 175 Nm (17,8 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός σε λειτουργία κύκλου Atkinson
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 135 kW, Ροπή: 315 Nm
Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου 1,3 kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Μεικτή διάταξη 184 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 57 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 760 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 161 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, e-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Dueler H-L, 235/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.600 x 1.855 x 1.679 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)
Off road γωνίες
Απόσταση από το έδαφος

1.601/1.630 mm
Πρόσβασης 37,0, Διαφυγής 49,0, Ράμπας 28,0 μοίρες
200 mm

Μεταξόνιο 2.663 mm
Χώρος αποσκευών 497-1.692 lt
Απόβαρο 1.743 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 44.800€ 37.700€ το FWD)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!