PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen ID.4 1st [test drive]

«It’s the first day of the rest of your life» τραγουδούν οι Placebo και αν μας έρχεται ένα ροκ άσμα στο μυαλό όταν αντικρίζουμε το VW ID.4, τότε μάλλον είναι αυτό…

Είτε είσαι ο μεγαλύτερος fan, είτε ο μεγαλύτερος hater της ηλεκτροκίνησης, δεν μπορείς να παραβλέψεις ότι αποτελεί, αν όχι το παρόν, σίγουρα το μέλλον στους δρόμους όλου του ανεπτυγμένου κόσμου. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη την στροφή τους στα ηλεκτρικά και ταυτόχρονα το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Βάλτε στην εξίσωση και τη βαρύτητα που έχει η έλευση ενός νέου μοντέλου της VW από μόνο της και θα αντιληφθείτε το ρόλο που θα παίξουν μοντέλα όπως το ID.3 και το ID.4 στο αύριο της αυτοκίνησης.

Στην περίπτωση της δοκιμής μας, το ηλεκτρικό SUV της γερμανικής εταιρείας απαντά σε δύσκολα ερωτήματα που αφορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως η αυτονομία, οι χώροι, η άνεση και το κόστος αγοράς. Ας ξεκινήσουμε όμως από το αισθητικό κομμάτι του VW ID.4 που μόνο διακριτικό και αδιάφορο δεν το λες.

Με μήκος σχεδόν 4,6 μέτρα είναι μακρύτερο κατά 7,5 εκατοστά σε σχέση με το VW Tiguan (και κατά 30 εκατοστά σε σχέση με το ID.3), ενώ η σχεδίαση του σου δίνει την εντύπωση πως είναι αρκετά πιο ογκώδες σε σχέση με το δημοφιλές… ξαδερφάκι του. Αν μπορούμε να πούμε βέβαια πως θα μπορούσαν να έχουν οποιαδήποτε συγγένεια τα δύο SUV της ίδιας εταιρείας, καθώς το ID.4 βασίζεται στην πλατφόρμα MEB, έχει εξελιχθεί δηλαδή εξαρχής ως ηλεκτροκίνητο κάτι το οποίο έχει τη σημασία του για την οδική συμπεριφορά και το συνολικό αποτέλεσμα.

Πάντως, με την ιδιαίτερη αεροδυναμική σχεδίαση (cd 0,28), τους εντυπωσιακούς 20άρηδες τροχούς και τους προαιρετικούς IQ.LED Matrix προβολείς, δε γίνεται να το μπερδέψεις με ένα συμβατικό αυτοκίνητο καθώς «φωνάζει» από μακριά πως πρόκειται για κάτι… ηλεκτρικά ξεχωριστό που θα σε αναγκάζει να στρέψεις το βλέμμα σου προς αυτό. Θα λέγαμε πως είναι ένα κλικ πιο συντηρητικό σε σχέση με το -μικρότερο μεν, ίδιου μεταξονίου δε- ID.3, κάτι που σημαίνει πως ο καθένας θα μπορούσε να δει στην περίπτωση του ID.4 ευκολότερα το επόμενο του αυτοκίνητο, κάνοντας μία όχι τόσο extreme επιλογή.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί το minimal στοιχείο, με μοναδική εξαίρεση την οθόνη για το σύστημα Infotainment με διαγώνιο 10 ίντσες. Για το λόγο του αληθές, ο πίνακας οργάνων 5,3 ιντσών αρκεί για τις βασικές πληροφορίες όπως η ταχύτητα κίνησης, ενώ στα πρότυπα του ID.3 σχεδόν τα πάντα λειτουργούν με αφή και απαιτούν τη σχετική εξοικείωση. Η θέση του επιλογέα ταχυτήτων βρίσκεται ψηλά και δεξιά από το τιμόνι και λειτουργεί με ένα απλό περιστροφικό άγγιγμα, ενώ μας άρεσε ιδιαίτερα η απουσία περιττών κινήσεων για να ξεκινήσουμε ή να φύγουμε από το ID.4 (αρκεί το D ή το P αντίστοιχα καθώς υπάρχει αισθητήρας βάρους στο κάθισμα του οδηγού και παίζει το ρόλο της ενεργοποίησης ή μη των λειτουργιών). 

Ενδεικτικά στην προσπάθεια περιορισμού πλήκτρων αλλά και εντυπωσιασμού βλέπουμε ότι τα παράθυρα ελέγχονται από δύο και όχι από τέσσερα πλήκτρα και χρειάζεται πρώτα να επιλέξουμε ή όχι το φωτιζόμενο «Rear» για να τα ρυθμίσουμε. Αυτό είναι ένα δείγμα της μοντέρνας απλότητας που επικρατεί στην καμπίνα του ηλεκτρικού SUV και σε αυτό το μήκος κύματος πλέει η ύπαρξη καλό-φινιρισμένων πλαστικών, δέρματος, χρωμιομένων επιφανειών στο ταμπλό και αλκαντάρας στα κομψά και άνετα καθίσματα.

Για το μήκος του και για το μεταξόνιο των 2,711 μέτρων οι διαθέσιμοι χώροι είναι ίσως οι κορυφαίοι που μπορεί να συναντήσει κανείς σε ένα αντίστοιχο SUV, με τον αέρα για τα πόδια να είναι εντυπωσιακός ακόμη και για 5 επιβάτες και το πορτμπαγκάζ να διαθέτει 543 ολόκληρα λίτρα. Και αν αναρωτιέστε που έκρυψαν οι Γερμανοί ολόκληρη συστοιχία λιθίου βάρους 493 κιλών, η απάντηση είναι το δάπεδο του επιβλητικού ID.4, αφήνοντας έτσι περιθώρια επιπλέον διαθέσιμων χώρων αλλά και «φτιάχνοντας» το κέντρο βάρους (κατανομή 50/50 ανάμεσα στους δύο άξονες) για χάρη της οδικής συμπεριφοράς.

Φωτογραφίες: Γ. Καραγιωργάκης

Η χωρητικότητα των μπαταριών είναι 77 kWh και κάπως έτσι εξηγείται η μεγάλη του αυτονομία. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας, αυτή μπορεί να φθάσει ακόμη και τα 518 χλμ. και η αλήθεια είναι πως πρακτικά διανύσαμε περίπου 450 χλμ. μέχρι να μεσολαβήσει η επόμενη φόρτιση. Σε φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος AC 11kW θα χρειαστούν περίπου 7,5 ώρες φόρτισης, ενώ στην περίπτωση ταχυφόρτισης συνεχούς ρεύματος DC 125 kW θα χρειαστούν 30 λεπτά για αυτονομία 320 χλμ.

Ο ηλεκτροκινητήρας -τεχνολογίας μονίμου μαγνήτη- απόδοσης 204 PS και 310 Nm ροπής είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος και ως εκ τούτου το πισωκίνητο SUV είναι καλοζυγισμένο και αρκετά σβέλτο (0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα) με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα για χάρη της εξοικονόμησης ενέργειας.

Με το πάτημα του πεντάλ του «γκαζιού» νιώθεις να κολλάς στο κάθισμα όπως συμβαίνει με τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα, όμως το γεγονός ότι μιλάμε για ένα όχημα που ξεπερνάει τους δύο τόνους σε βάρος (2.124 κιλά), κάνει αυτό το επίτευγμα ξεχωριστό. Το κιβώτιο μονής σχέσης δίνει την αίσθηση… απογείωσης χωρίς «lag-άρισμα» με τη ροπή να καλύπτει τις ανάγκες για επιπλέον συγκίνηση.

 Στον οδηγό δίνονται τέσσερις επιλογές οδηγικού στυλ, το Eco, Sport, Normal και Individual που καλύπτουν την εκάστοτε διάθεση ή ανάγκη αλλά δε διαφέρουν με κάποιο ακραίο τρόπο. Παράλληλα υπάρχει και η δυνατότητα «one pedal» οδήγησης με το διακόπτη στο B για κάποιον που αρέσκεται στο να επιβραδύνει ακαριαία με το που αφήνει το δεξί πόδι από το πεντάλ. 

Θα λέγαμε πως προσανατολισμός σε κάθε περίπτωση είναι η άνεση και η ποιότητα κύλισης με το ID.4 να περνάει… αρχοντικά από την κάθε κακοτεχνία του δρόμου και να στρίβει με ασφάλεια και σιγουριά σε διαδρομή με απαιτητικές στροφές. Σαφώς και τα περιττά κιλά του γερμανικού SUV δεν κρύβονται, όμως η σωστή κατανομή του βάρους το κάνει προβλέψιμο και με αίσθηση μεγάλης σιγουριάς. Για το λόγο του αληθές το επιβλητικό SUV σταματάει από τα 100 χλμ./ώρα σε 36,3 μέτρα χάρη και στα αεριζόμενα δισκόφρενα 358 χιλιοστών.

Αρωγός στην ωραία οδηγική αίσθηση είναι και το κοφτερό τιμόνι του ID.4, με ακρίβεια που παραπέμπει περισσότερο σε ένα σπορ μοντέλο παρά σε όχημα που προσφέρει σούπερ οικονομία και άνεση. Και μια και μιλάμε για οικονομία, οι περίπου 20+ kWh που χρειάζεται το ηλεκτρικό μοντέλο για να διανύσει 100 χλμ. μεταφράζονται σε 2,50 με 3€ αναλόγως τον πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος που έχετε στο σπίτι σας ή το νυχτερινό τιμολόγιο της ΔΕΗ.

Η αλήθεια είναι ότι χωρίς την εγκατάσταση wallbox ταχείας φόρτισης χρειάζεται σχεδόν 2 μέρες για να φθάσει η χωρητικότητα της μπαταρίας από το 0 στο 100%, όμως δεν υπάρχει λόγος να το συζητάμε αφού η εγκατάσταση με κόστος 2.000€ γίνεται χωρίς χρέωση με την αγορά του VW ID.4.

Πόσο θα χρειαστεί να ξοδέψετε για ένα γρήγορο SUV με εντυπωσιακούς χώρους, μοντέρνο design και μηδαμινό κόστος χρήσης; Κάτι περισσότερο από 41.000€ για τη βασική αλλά πληρέστατη έκδοση 1st της δοκιμής μας μαζί με την κρατική επιδότηση και 46.800€ χωρίς αυτή.

Κατά τη γνώμη μας, το VW ID.4 ή αν προτιμάτε μοντέλα σαν και αυτό είναι το σήμερα και το αύριο της αυτοκίνησης. Σαφώς και λείπουν οι υποδομές και οι συχνοί σταθμοί ταχυφόρτισης στη χώρα μας, ωστόσο η αυτονομία των 450 χλμ. είναι εντυπωσιακή και αρκεί για τις ανάγκες μιας μέσης οικογένειας τις 350 από τις 365 ημέρες του χρόνου.

Το μεγάλο ζήτημα ήταν διαχρονικά το πακέτο χαμηλής κατανάλωσης/ επιδόσεων/ χώρων, κάτι στο οποίο το ID.4 δίνει βροντερές απαντήσεις. Και αν τα 41.000€ σας φαίνονται πολλά θα πρέπει να αναλογιστείτε ότι τόσα ζητάει και μια καλό-εξοπλισμένη έκδοση του δίλιτρου diesel Tiguan R-line με αυτόματο 7άρι DSG. Άρα μάλλον η πραγματική δυσκολία είναι η ύπαρξη σταθερού ηλεκτροδοτούμενου χώρου στάθμευσης και λιγότερο όλα τα άλλα γνωστά ερωτηματικά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

VW ID.4 1st 77kWh 204 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Ασύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 150 kW (204PS), 310 Nm
Θέση Στον πίσω άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 77 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 7,5 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 125 kW σε 30 λεπτά 320 χλμ.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 17,4 kWh/100 km, 20,2 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 518 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 82 kWh (77 net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 440-450 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι 358mm/ ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 235/55 R20-255/45/R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.584 × 1.852 × 1.640 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) – / – mm
Μεταξόνιο 2.771 mm
Χώρος αποσκευών 543 lt (εώς 1.575 lt)
Απόβαρο 2.124 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 46.800€ (41.139€ η βασική έκδοση, με την επιδότηση)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!