NEA

To νέο Yugo θα μπορούσε να το φτιάχνει η Rimac!

Έτσι θα μπορούσε να είναι ένα σύγχρονο ηλεκτρικό Yugo. To θέμα είναι ποιος και σε ποια χώρα θα μπορούσε να κατασκευαστεί.

Για πολλούς και διάφορους λόγους ένα από τα πιο γνωστά μοντέλα της δεκαετίας του 1990 ήταν το Yugo. Το οποίο ήταν γνωστό ως ένα από τα φτηνότερα αυτοκίνητα στην εποχή του και ότι καλύτερο είχαν να επιδείξουν τα Βαλκάνια.

Εδώ βλέπετε ψηφιακές μακέτες από τον μετρ στην επεξεργασία εικόνας Dejan Hristov για το πως θα μπορούσε να είναι ένα σύγχρονο Yugo με σικ εμφάνιση και κρατώντας το κόστος όσο το δυνατόν χαμηλότερα.

Μάλιστα ο Hristov το πιστεύει τόσο πολύ και έχει ήδη στείλει τα σχέδια του στην σέρβικη κυβέρνηση. Και επειδή το πρώτο Yugo το κατασκεύαζε η πρώην Γιουγκοσλαβία γιατί την αναβίωση του να μην αναλάμβανε η Rimac Automobili από την Κροατία. Εσείς, τι λέτε;


Zastava Yugo… flash-back!

Η Zastava έχει μια πολύ μεγάλη ιστορία ξεκινώντας το 1853 από τα χυτήρια για κανόνια και το 1930 ως εταιρίας συναρμολόγησης φορτηγών Ford για τον στρατό της Γιουγκοσλαβίας. Την δεκαετία του 1960 ξεκίνησε η συνεργασία με την Fiat για την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων και την δεκαετία του 1980 ξεκίνησε η παραγωγή του Yugo που κυκλοφόρησε και στις ΗΠΑ.

Αρχές της δεκαετίας του 1990 η εταιρία ταλανίστηκε από τους πολέμους της Γιουγκοσλαβίας, το 1999 ξεκίνησαν οι βομβαρδισμοί του ΝΑΤΟ κατά τον πόλεμο του Κοσόβου. Από εκεί και πέρα ξεκίνησαν κάποιες προσπάθειες επιστροφής αλλά η εταιρία διαλύθηκε και το 2017 χρεωκόπησε οριστικά.

Το Yugo (του οποίου η ονομασία λέγεται πως δεν προήλθε από το Yugoslavia αλλά από τον άνεμο Jugo) κατάφερε να γράψει ιστορία αφού παράχθηκε για 28 συνεχή χρόνια (από το 1980 έως το 2008 με συνολική παραγωγή 794.000 αυτοκίνητα) και παρά τα προβλήματα αξιοπιστίας σημείωσε αρκετά μεγάλο όγκο πωλήσεων λόγω της χαμηλής του τιμής.

Χαρακτηριστικό είναι πως μεταξύ του 1985 και του 1992 είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ (και παρότι θεωρήθηκε ως μια κομμουνιστική επιρροή) περίπου 141.000 μονάδες όπου ήταν με διαφορά το πιο φθηνό αυτοκίνητο που μπορούσε να αγοράσει κανείς. Σχεδιάστηκε από την Fiat στο Τορίνο και βασίστηκε στο Fiat 127.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button