ΑΡΘΡΑ

Alfa Romeo: Μία πορεία 111 ετών

Συμπληρώνοντας 111 χρόνια ιστορίας, η Alfa Romeo αποτελεί ένα από τα ελάχιστα δείγματα στο χώρο του αυτοκινήτου όπου το DNA της μάρκας έχει μείνει αναλλοίωτο σε τόσο υψηλό επίπεδο.

Περισσότερες από 10 δεκαετίες με τεράστιες αλλαγές στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και συνολικότερα της κοινωνίας, η Alfa Romeo διατήρησε τα μοναδικά της χαρακτηριστικά. Ξεχωριστό στιλ, τεχνολογία αιχμής και κορυφαία οδηγική αίσθηση που συνοδεύουν διαχρονικά τις κατασκευές της, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν. Οι νέες, περιορισμένης παραγωγής Giulia και  Stelvio 6C Villa d’Este, αλλά και οι συλλεκτικές νέες GTA και GTAm,  αποτελούν τα πλέον πρόσφατα δείγματα αυτής της συνέχεια όπως εκφράζεται από μια σειρά χαρακτηριστικών.

Η προσπάθεια διατήρησης του ξεχωριστού χαρακτήρα μιας μάρκας, ενώ παράλληλα αυτή θα πρέπει να συμβαδίζει με συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, δείχνει να είναι η αγαπημένη πρόκληση για τους «γενετιστές» της Alfa Romeo, που με τις νέες Giulia και Stelvio 6C Villa d’Este, αλλά και τις σύγχρονες GTA/GTAm δείχνουν το δρόμο για την αρμονική σύνδεση του χθες με το σήμερα. Με αφορμή τις νέες αυτές εκδόσεις, οι σχεδιαστές και μηχανικοί της μάρκας κάνουν μια αναδρομή σε αυτή τη σχέση που κρατά περισσότερο από έναν αιώνα.  

Εν αρχή ην… η σχεδίαση

Από την αφετηρία της πορείας της το 1910, η Alfa Romeo ανέπτυξε μια πολύ ξεχωριστή σχεδιαστική γλώσσα. Οι φόρμες και τα στιλιστικά στοιχεία που αναπτύχθηκαν πολύ σύντομα συνδέθηκαν αδιάσπαστα με τη μάρκα, όπως η τριγωνική μάσκα (“Scudetto”), αλλά και οι αεραγωγοί εκατέρωθεν αυτής που δημιούργησαν το γνωστό “Trilobo”. Μέσα στα χρόνια οι αναλογίες αυτών των χαρακτηριστικών άλλαξαν, αλλά η βασική μορφή έμεινε αναλλοίωτη δίνοντας το στίγμα μιας Alfa Romeo με την πρώτη ματιά.

Ακόμα και διάσημοι ανεξάρτητοι σχεδιαστές και κατασκευαστές αμαξωμάτων, ακολούθησαν αυτές τις γραμμές, δημιουργώντας μοναδικές κατασκευές, όπως η 6C 2500 SS Coupé Villa d’Este του Bianchi Anderloni από το 1949, το πνεύμα της οποίας ξαναζεί σήμερα με τις νέες Giulia και Stelvio 6C Villa d’ Este. Ακόμα και οι τεχνικές προδιαγραφές κατασκευών κορυφαίας απόδοσης της μάρκας, όπως η Giulia GTA, δεν στέρησαν αυτή την αρμονία αφού όπως αναφέρει και ο Επικεφαλής Εξωτερικής Σχεδίασης της Alfa Romeo, κ. Alessandro Maccolini, «Το εμπρός μέρος ενός αυτοκινήτου δίνει πάντα την πρώτη εντύπωση.

Το “Trilobo” είναι ένα πάρα πολύ χαρακτηριστικό στοιχείο και στην Alfa Romeo μιλάμε για την «αναγκαία ομορφιά», δηλαδή την ικανοποίηση των τεχνικών θεμάτων, όπως για παράδειγμα είναι η αεροδυναμική απόδοση και η ψύξη του κινητήρα στην GTA, αλλά με τον πλέον άρτιο αισθητικά τρόπο, γιατί μια Alfa Romeo είναι υποχρεωμένη να είναι όμορφη.»    

Δαμάζοντας τους νόμους της μηχανικής

Η διαχρονική εμπλοκή της μάρκας στους αγώνες έδωσε την ευκαιρία στους μηχανικούς της μάρκας να εξελίσσουν στις πιο απαιτητικές συνθήκες λύσεις που πολύ σύντομα θα έβρισκαν το δρόμο για τα αυτοκίνητα παραγωγής. Ως premium μάρκα, η Alfa Romeo είχε την ευκαιρία να εφοδιάζει τα μοντέλα της πάντα με τις πλέον αποτελεσματικές λύσεις, ανεξάρτητα από το κόστος.

Αυτή είναι μια επιλογή που μπορεί κανείς να δει σε κλασσικά μοντέλα, όπως η σειρά 6C από τη δεκαετία του 1920, μέχρι τα σύγχρονα μοντέλα της μάρκας, τις Giulia και Stelvio, οι οποίες ανεξάρτητα από την έκδοση εφοδιάζονται με μηχανικά μέρη τεχνολογίας αιχμής, όπως ο άξονας μετάδοσης από ανθρακονήματα, η εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και η πίσω πολλαπλών συνδέσμων Alfa LINK, αλλά και το καινοτόμο σύστημα brake-by-wire IBS. Η σύνδεση των μοντέλων παραγωγής της μάρκας με τους αγώνες γίνεται ακόμα πιο έντονη στις κορυφαίες εκδόσεις όπως η GTA του 1965, αλλά και στη σύγχρονη αναγέννηση της, τη νέα Giullia GTA.

Οι άνθρωποι που κάνουν τη διαφορά

Το τελευταίο συστατικό που κάνει τη διαφορά σε κάθε δημιουργία της Alfa Romeo είναι οι άνθρωποι που θα καλύψουν χιλιάδες χιλιόμετρα στο θρυλικό κέντρο δοκιμών της μάρκας στο Balocco, αλλά και σε δρόμους σε όλο τον κόσμο για να ρυθμίσουν κάθε πτυχή του οχήματος. Πολλοί από αυτούς εντάχθηκαν στο δυναμικό της εταιρείας αμέσως μετά τα σχολικά ή φοιτητικά τους χρόνια και παρέμειναν πιστοί στη μάρκα μέχρι  τη συνταξιοδότηση τους.

Γνωρίζοντας κυριολεκτικά κάθε εκατοστό των διαδρομών του Balocco, ο επικεφαλής μηχανικός των οχημάτων υψηλών επιδόσεων, κ. Domenico Bagnasco αποτελεί τον άνθρωπο που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό το χαρακτήρα θρυλικών σπορ αυτοκινήτων, όπως η 8C και 4C, αλλά και οι σύγχρονες GTA και GTAm. Με τη βοήθεια οδηγών αγώνων, όπως οι Kimi Räikkönen και Antonio Giovinazzi, ο Bagnasco στην GTA εφάρμοσε ακόμα έναν από τους βασικούς κανόνες που βρίσκονται χαραγμένοι στο DNA της μάρκας, όπου η απόλυτη εμπειρία οδήγησης, συνδυάζεται με την ασφάλεια και τη χρηστικότητα.

Η 6C 2500 SS Coupé Villa d’Este του 1949 συναντά τις Giulia και Stelvio 6C Villa d’ Este του σήμερα

Η γραμμικότητα των αντιδράσεων, η άμεση πληροφόρηση του οδηγού και η προβλέψιμη συμπεριφορά ακόμα και στο όριο, αποτελούν χαρακτηριστικά που για τον Bagnaso αποτελούν μια προτεραιότητα για την Alfa Romeo που ξεκινά από το 1910 και φτάνει αναλλοίωτη μέχρι το σήμερα.

Από το νέο αρχηγείο της μάρκας που βρίσκεται στον ίδιο χώρο με το Centro Stile Alfa Romeo, μέχρι το Balocco και τις πίστες αγώνων σε όλο τον κόσμο, η Alfa Romeo διατηρεί το ξεχωριστό της DNA, εκφράζοντας μια ξεχωριστή, όσο και διαχρονική φιλοσοφία στο χώρο του αυτοκινήτου.

Οι κ. Maccolini και Bagnasco μιλούν για τη σύγχρονη GTA και την ισορροπία μεταξύ απόδοσης και αισθητικής.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button