PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Kona Electric 64 kWh [test drive]

H κορεατική εταιρεία πήρε φόρα και παρατάσσει μία από τις πλέον πλήρεις γκάμες μοντέλων για όλα τα γούστα. Ανάμεσα τους δεν θα μπορούσε να λείπει και το ηλεκτρικό Kona με μπαταρία 64 kWh και αυτονομία… βενζινοκίνητου.

Είτε τα αγαπάς είτε όχι, είτε πιστεύεις ότι αποτελούν λύση στο ενεργειακό πρόβλημα του πλανήτη είτε όχι, η σκληρή αλήθεια είναι πως τα ηλεκτρικά μοντέλα έρχονται με φόρα και δεν θα αργήσουν να κυριαρχήσουν και στους δρόμους μας.

Ως υποψήφιος αγοραστής, αυτό σημαίνει πως καλό είναι να δείξει κανείς γρήγορα αντανακλαστικά και να κοιτάξει ένα μοντέλο που δεν απέχει και πολύ από αυτά που έχει μάθει μέχρι σήμερα. Μεγάλη αυτονομία δηλαδή, σχετικά γρήγορη φόρτιση (γέμισμα), λογική τιμή αγοράς που δεν ξεφεύγει από αυτό που έχουμε όλοι στο νου μας για ένα μικρό οικογενειακό, και ιδανικά να ανήκει στην κατηγορία των κόμπακτ SUV που είναι της μόδας περισσότερο από ποτέ.

Σα να φωτογραφίζουμε δηλαδή το Kona Electric, το Κορεατικό SUV με μπαταρία 64 KWh που μεταφράζεται σε αυτονομία 484 χλμ. σε μεικτές διαδρομές και 660 χλμ. μέσα στην πόλη. Αυτά στη θεωρία δηλαδή, για την πρακτική αυτονομία (όχι ότι απέχει πολύ) θα μιλήσουμε παρακάτω.

Το ηλεκτρικό Kona ξεχωρίζει σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του με το πρώτο βλέμμα, καθώς δείχνει πιο «αγριεμένο» με τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος να παραπέμπουν περισσότερο σε Tesla και λιγότερο σε κάποιο άλλο μοντέλο της γκάμας.

Στο μπροστά αριστερά τμήμα, το καπάκι για την υποδοχή φόρτισης είναι εσκεμμένα εμφανές για να δείχνει την ταυτότητα του, ενώ στο πίσω μέρος ένα ευανάγνωστο «electric» κάνει ακόμη και τους πλέον αδαής να αντιληφθούν περί τίνος πρόκειται.

Στο εσωτερικό, το μάτι πέφτει επάνω στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,3 ιντσών, γνωστό και από τα υπόλοιπα Hyundai, δίνει μεγάλο upgrade εκσυγχρονισμού, χρώματα και… τσαχπινιά όταν πειράξεις τη ρύθμιση στο Sport, το Normal ή το Eco. Λίγο πιο δεξιά, η επίσης ευμεγέθης οθόνη multimedia αφής είναι από τις πλέον εύχρηστες της κατηγορίας (π.χ. ευκολότερη από το VW ID.4) ενώ, η ύπαρξη διακοπτών είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενη.

Ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό υπάρχει μια μονοκόμματη γεφυρωτή κονσόλα, κατασκευασμένη μεν από πλαστικό, χρωμιωμένη όμως έτσι ώστε να εκπέμπει ποιότητα σε ικανοποιητικό βαθμό. Όχι ότι είναι το απόλυτο ζητούμενο από τα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά μπορείς να πεις ότι σε αυτό τον τομέα δεν σου κάνει ούτε κρύο ούτε ζέστη.

Εκεί που δίνει ρέστα είναι στο θέμα της πρακτικότητας, αφού η συγκεκριμένη κονσόλα διαθέτει δύο ποτηροθήκες (η μία έχει διάμετρο για κούπα), χώρο για μικροαντικείμενα, ενώ στο κάτω μέρος το κενό μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλα αντικείμενα όπως και το κεντρικό υποβραχιόνιο.

Το πόρτμπαγκάζ αγγίζει τα 332 λίτρα, αριθμός που μεταφράζεται σε μικρές υποχωρήσεις κατά το πολυήμερο ταξίδι, κάτι που δεν θα συμβεί και με το χώρο των πίσω επιβατών, καθώς αυτός καλύπτει δύο ενήλικες ή τρία παιδιά με ευκολία. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως το μήκους 4,18 μέτρων Kona Electric είναι μαζεμένο και φτιαγμένο για να κινείται με μεγάλη ευελιξία μέσα στην πόλη.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Με λίγα λόγια πρόκειται για ένα αστικό SUV με μικρό κύκλο στροφής, καλή ορατότητα και τρομερή σπιρτάδα με το που βυθίσεις το δεξί πόδι στο πεντάλ. Ένα απολαυστικό μικρό SUV στο δρόμο, αφού παρά το βάρος του (1.760 κιλά) σε κολλάει στο κάθισμα, προσπερνά σχεδόν οποιοδήποτε συμβατικό SUV θα συναντήσετε στο δρόμο και στρίβει με σιγουριά παραπέμποντας περισσότερο στο Kona N -σε θέματα ανάρτησης, τιμονιού, πλαισίου- και λιγότερο στα «ταπεινά» Kona της γκάμας.

Τα 395 Nm ροπής είναι η μεγάλη απόδειξη και είναι διαθέσιμα από το πρώτο πάτημα του δεξί πεντάλ, ενώ αν δε σας λένε κάτι, τα 7,9 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα σίγουρα δεν σας αφήνουν ασυγκίνητους. Και οκ θα πει κανείς, ξέρουμε ότι τα ηλεκτρικά είναι γρήγορα. Από αυτονομία πως τα πάμε;

Το Kona της δοκιμής μας έδειξε 16 kWh/100 χλμ. μέσα στην πόλη, και λίγο πάνω από 17 kWh εκτός αυτής. Ένα κλικ παραπάνω δηλαδή από την εργοστασιακή κατανάλωση, κάτι που σημαίνει πρακτικά ότι μπορεί να διανύσει χοντρικά 450 χλμ. από φόρτιση σε φόρτιση. Πολύ καλός αριθμός ικανός για τις αποστάσεις 3-4 ημερών μέσα στην πόλη, ή και για ένα μικρό ταξίδι χωρίς στάση.

Ακόμη όμως και αν η φόρτιση κριθεί απαραίτητη, το ηλεκτρικό Kona χρειάζεται 47 λεπτά (από το 10% στο 80% της μπαταρίας) σε DC 100 kW, 64 λεπτά της ώρας για την ίδια φόρτιση σε DC 50kW, λιγότερο από 7 ώρες σε Wallbox AC 11kW και 28 ώρες σε απλή πρίζα χωρίς καμία υποδομή.

Τίποτα ακατόρθωτο με λίγα λόγια, και ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι κερδίζει αρκετά χρήματα από καύσιμα (σε σχέση με ένα SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης), έχει ένα πολύ γρήγορο μοντέλο στα χέρια του και δεν έχει να φοβάται καμία νόρμα και κανέναν περιορισμό για το αύριο, τότε ίσως το ηλεκτρικό Kona να αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή στα 26.990€ που είναι η αρχική του τιμή πώλησης με την κρατική επιδότηση και την έκπτωση της εταιρείας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Kona Electric 64 kWh – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 150 kW (204 PS), 395 Nm
Θέση Στον εμπρόσθιο άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 64 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 6 ώρες και 50 λεπτά
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 100 kW σε 47 λεπτά (10%-80%)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9 sec
Τελική ταχύτητα 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 14,7 kWh/100 km, 16,2 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 484 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 67.5 kWh (net 64 kWh)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 440-450 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson με ψαλίδια βάσης/ Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.205 × 1.800 × 1.570 mm
158 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.624/1.615 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 332 – 1.114 lt
Απόβαρο 1.760 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 33.474€ (39 kWh: από 27.967€)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!