PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Puma 1.0 Ecoboost 125 PS Hybrid Powershift [test drive]

Αναμφισβήτητα πρόκειται για ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οχήματα σπορ SUV της αγοράς. To δοκιμάζουμε στην αυτόματη και πλέον ήπια υβριδική του έκδοση.

Έχει ξεχωριστή, μπάνικη εμφάνιση και δύσκολα στο δρόμο θα περάσει απαρατήρητο από δίπλα σου. Το μυώδες ανάγλυφο που αποτυπώνεται σε όλο το φάσμα της σχεδίασης του αμαξώματος συνδυάζει το brutal στοιχείο με μια premium essence αύρα. Και δεν είναι λίγοι αυτοί που λένε το νέο Puma θυμίζει κάτι από Cayenne… Γιατί όχι, περί ορέξεως όλες οι απόψεις δεκτές.

Μέχρι τώρα έχουμε δοκιμάσει όλες τις εκδόσεις του Puma, από τις πιο ταπεινές έως την κορυφαία ST. Είχαμε δοκιμάσει και την αυτόματη αλλά τώρα έρχεται η νέα βελτιωμένη με το ήπια υβριδικό σύστημα. Και με την ευκαιρία να πούμε πως η ντίζελ έκδοση καταργήθηκε από την γκάμα του μοντέλου.

Τώρα, στην υβριδική εκδοχή της δοκιμής μας, το αυτόματο Puma εξοπλίζεται με τον γνωστό 1.000άρη EcoBoost που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και αποδίδει 125 ίππους στους εμπρόσθιους τροχούς. Παράλληλα  απαντώντας στις προκλήσεις του… WLPT η Ford έχει τοποθετήσει έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 16 ίππων και μέγιστης ροπής 50 Nm, ο οποίος υποβαστάζει τον κινητήρα.

Την ίδια στιγμή κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού υπάρχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt χωρητικότητάς 0,48 kWh. Με την υβριδική προσθήκη, το Ford Puma αύξησε κατά 10 Nm τη ροπή του, η οποία φτάνει στα 210 Nm στις 1.750 rpm (από 200 Nm στις 1.750 rpm που ήταν χωρίς τον ηλεκτροκινητήρα), κάτι που γίνεται αντιληπτό κυρίως από τις χαμηλές σ.α.λ..

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Πως μεταφράζονται τα νέα μηχανολογικά δεδομένα του Ford Puma στο δρόμο; Έχοντας ήδη οδηγήσει και την γρήγορη έκδοση του Puma ST με τους 200 ίππους, πράγματι οι 125 ίπποι μπορεί να ακούγονται λίγοι. Στην πράξη όμως τα αγωνιστικά γονίδια της Ford έχουν μπολιάσει και τις υπόλοιπες εκδόσεις. Το υβριδικό Puma με τους 125 ίππους βασίζεται στην πλατφόρμα του εξαιρετικού Fiesta που έδωσε τη μαγιά του στο Puma. 

H γεύση; Παραμένει απολαυστική για το SUV της Ford που διακρίνεται για τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, το στιβαρό του πάτημα στο δρόμο και την εξαιρετική του κατευθυντικότητα. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ταξιδεύοντας ακόμα και με υψηλές ταχύτητες το Puma σου εμπνέει υψηλή αίσθηση ασφάλειας, καθώς οι πληροφορίες που λαμβάνει ο οδηγός από το σύστημα διεύθυνσης στο τιμόνι είναι ακριβείς, ενώ ο πολιτισμένος κινητήρας δεν θα σας αφήσει ξεκρέμαστους σε κάθε συνθήκη.

Στον ανοιχτό δρόμο το Puma είναι στο στοιχείο του και το φανερώνει και στην κατανάλωση. Κινούμενοι με σύνεση (130 χλμ./ώρα, πάνω-κάτω) η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα, ενώ σε καμία περίπτωση, πάντα με το προσωπικό μου στυλ οδήγησης, δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. εντός και εκτός πόλης.

Το Puma των 125 ίππων ωστόσο μπορεί να κινηθεί και σαν… αίλουρος, άλλωστε ο προσανατολισμός του δεν είναι για hardcore καταστάσεις. Ο ψαγμένος θα ήθελε από το 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων τεχνολογίας DCT, ένα kick Down που να θύμιζε κάτι από το ST. Αλλά είπαμε, εδώ κουμάντο κάνει η οικονομία. Πάντως στο Puma της δοκιμή μας, με εμφάνιση ST Line, ο οδηγός του θα μπορέσει να αξιοποιήσει  πέντε διαφορετικά προφίλ οδήγησης («Eco», «Normal», «Trail», «Slippery» και «Sport»!

Στο μεταξύ μπορεί να αξιοποιήσει και τα paddles στο τιμόνι, για να πετύχει γρήγορα ανεβάσματα και κατεβάσματα. Προσωπικά, απόλαυσα την ηρεμία της επιλογής D στο αυτόματο κιβώτιο. Για την ιστορία, να πούμε ότι τα 0-100 χλμ./ώρα από στάση πραγματοποιούνται σε 10,2 δλ., ενώ η τελική του φτάνει τα 187 χλμ./ώρα. Η επιλογή του “σπορ” πέραν της αλλαγής στην εμφάνιση του ψηφιακού πίνακα, δεν αλλάζει δραματικά τα δεδομένα στο πως κινείται το Puma. Σίγουρα θα αντιληφθείτε την άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, αλλά μέχρι εκεί.

Μπορεί να ξεκίνησα κάπως ανορθόδοξα την συγγραφή του test drive, εστιάζοντας πρώτα στα οδηγικά του χαρακτηριστικά και την μηχανολογική του ταυτότητα. Αλλά εκτιμώ ότι αυτός που θα έλθει σε επαφή με το Puma της Ford, πρώτα θα τσεκάρει την οδηγική ευχαρίστηση. Από τη θέση του οδηγού, το Puma θα προσφέρει στον κάτοχο του κορυφαία θέση οδήγησης. Παράλληλα ο οδηγός του δεν θα αντιμετωπίσει θέματα προσαρμογής με την εργονομία του εσωτερικού αλλά και τη χρηστικότητα των διακοπτών.

Και στο Puma οι πληροφορίες του οχήματος περνάνε από την έγχρωμη οθόνη TFT LCD 12,3 ιντσών, ενώ ενδιαφέρον έχει και το ψηφιακό ταμπλό του, με τα πολύχρωμα γραφικά και τις πολλαπλές πληροφορίες που αυτό προβάλλει.  Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι ευχάριστος στο Puma και πέντε άτομα δεν θα στριμωχτούν ιδιαίτερα στο ευρύχωρο για την κατηγορία του σαλόνι. Βέβαια η σφικτή ανάρτηση (ST Line) μπορεί να χαρίζει πόντους στο σπορτίφ προφίλ του αυτοκινήτου, ωστόσο μπορεί να ενοχλήσει τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα το πέρασμα από τυχόν ανωμαλίες του οδοστρώματος. 

Στο Puma δύσκολα θα βρεις αρνητικά που θα σε ενοχλήσουν. Ναι, θα μπορούσαν για παράδειγμα οι πόρτες να έχουν μια καλύτερη εκμετάλλευση των λίγων εκατοστών που αυτές προσφέρουν για μικροαντικείμενα. Ωστόσο θα σε εκπλήξει με τον κρυφό χώρο στο χώρο των αποσκευών, κάτω από το πάτωμα. Μπορεί το απότομα τίναγμα της όπισθεν να θέλει μια εξοικείωση, ωστόσο η συνολική εικόνα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είναι πολύ καλή.

Σαν επίγευση αφήσαμε την τιμή του Ford Puma Ecoboost Mild Hybrid 125 7 DCT, που στην έκδοση που οδηγήσαμε ξεκινάει από 26.221 ευρώ. Γλυκιά ή αλμυρή, μάλλον θα πρέπει να συνηθίσουμε τις νέες αυξημένες τιμές πώλησης όλων των νέων μοντέλων που έρχονται με τον καιρό.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125PS mHEV PowerShift- Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9 × 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 92 kW (125 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,1 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 552 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 137 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση GoodYear Efficient Grip Performance, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.207 x 1.805 x 1.534 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.567 / 1.526 mm
Μεταξόνιο 2.588 mm
Χώρος αποσκευών 456-1.216 lt
Απόβαρο 1.326 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.833€ (Auto: 26.221€)

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!