MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Puma ST [test drive]

Πόση έξαψη μπορείς να αντλήσεις από ένα μικρό SUV; Εξαρτάται. Αν αυτό είναι βαμμένο στο χαρακτηριστικό πράσινο και φέρει τα λογότυπα της Ford Performance, τότε η απάντηση είναι όση μπορείς να αντέξεις!

Για τη made-to-drive φιλοσοφία της Ford δεν έχουμε να πούμε πολλά. Πόσο μάλλον για τις προτάσεις της σειράς ST που, αντικειμενικά, αποτελούν μερικά από τα πιο ευχάριστα οδηγικά οχήματα, εκεί έξω. Μέχρι στιγμής, η εταιρία απέφευγε να συνδυάσει αυτό το λογότυπο με κάποιο από τα SUV της γκάμας της. Φαίνεται όμως πως ήρθε η ώρα να γκρεμιστεί και αυτό το κάστρο, με πορθητή το κόμπακτ Puma.

Ο λόγος για να γυρίσεις να κοιτάξεις το νέο Puma ST, αρχικά, είναι γιατί αυτό το πράσινο χρώμα βγάζει μάτια. Όσο συντηρητικός και αν είσαι, δύσκολα θα πεις πως δεν του πάει η υπερβολή. Οι τροχοί των 19 ιντσών, η επιβλητική, μαύρη μάσκα και οι διπλές μπούκες πίσω, έρχονται απλά να τονίσουν τη διαφορετικότητα ενός μοντέλου που στα σπλάχνα του κρύβει το γνωστό από το Fiesta ST σύνολο των 1,5 λίτρων και 200 ίππων. Και αν κάνεις πως δεν κοιτάς, ο ήχος από μία απλή γκαζιά στο πρόγραμμα Sport, νομοτελειακά, θα σε αναγκάσει να στρέψεις το κεφάλι προς αυτό.

Αρκετά όμως με το φαίνεσθαι. Όσοι αποφασίσουν να εκταμιεύσουν τα +34k ευρώ που ζητάει ως αντίτιμο, σίγουρα θα το κάνουν με στόχο τη δική τους τέρψη. Και τα γούστα τους, εδώ, να είναι σίγουροι πως θα μπορέσουν να τα ικανοποιήσουν. Ας δούμε όμως τι έχουν να λαμβάνουν. Καταρχήν, μία εξαιρετική θέση οδήγησης, με μπάκετ καθίσματα της Recaro που αγκαλιάζουν σφιχτά το σώμα, ένα flat bottom τιμόνι, με σωστή διάμετρο και βάρος, καθώς και ένα σαφή, με σχετικά μικρές διαδρομές επιλογέα.

Για το επίπεδο του εξοπλισμού δεν χρειάζεται να αναφερθούμε εκτενώς, υπολογίστε όμως ότι προσφέρει τα πάντα. Ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, άλλη μία 8-ιντση οθόνη για το SYNC 3 infotainment της εταιρίας και όλα τα σχετικά ηλεκτρονικά άνεσης και ασφάλειας. Επίσης, διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης, Eco, Normal, Sport και Race Track, έτσι ώστε να προσαρμόζεται στα εκάστοτε κέφια του οδηγού.

Τι άλλο περιλαμβάνει το μενού; Ξεκινάμε με ενισχυμένα φρένα, σκληρότερες αναρτήσεις και ένα πιο κοντό σε κλιμάκωση κιβώτιο. Για όποιον τώρα επενδύσει λίγα ακόμα χρήματα ώστε να προσθέσει το πακέτο Performance (που το συνιστούμε ανεπιφύλακτα) θα έχει να λαμβάνει επιπρόσθετα ένα σύστημα Launch Control, καθώς και ένα μπλοκέ διαφορικό.

Πως μεταφράζονται αυτά στην πράξη; Από τα πρώτα χιλιόμετρα καταλαβαίνεις πως αυτό δεν είναι ένα απλό Puma. Είναι ένα αυτοκίνητο αισθητά πιο σφιχτό, που δεν σου επιτρέπει να χαλαρώσεις, ακόμα και αν οδηγείς στο δρόμο για το super market. Και εδώ μην παρεξηγηθούμε, το Puma ST μια χαρά κάνει για καθημερινή χρήση. Αν νομίζετε όμως πως θα πείσετε τη γυναίκα σας ότι αγοράσατε ένα οικογενειακό SUV, απλά επειδή έχει ικανοποιητικούς χώρους πίσω και ένα έξτρα mega box, κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, αυτό μπορεί και να μην πάει καλά…

Αν πάλι δεν ντρέπεστε να παραδεχτείτε πως γουστάρετε να ξυπνάτε το πρωί και να φτιάχνεστε όταν αντικρύζετε το αυτοκίνητό σας, πριν πάτε στη δουλειά, είσαστε στο σωστό δρόμο. Ακόμα και στο Eco, το αυτοκίνητο σου δίνει αρκετή αίσθηση στα χέρια, περνάει την πληροφορία από το δρόμο, ενώ διατηρεί μια σβέλτη απόκριση του μηχανικού συνόλου, στις εντολές του δεξιού πεντάλ.

Επιλέγοντας τώρα το Sport (και πόσο μάλλον το Race Track), τα πράγματα παίρνουν μία άλλη τροπή. Το τιμόνι βαραίνει, οι αισθήσεις του αυτοκινήτου οξύνονται ενώ και ο ήχος του μοτέρ, χάρη σε μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα, γίνεται αυτόματα πιο βαρύς, με σκασίματα στις αλλαγές και στο άσε του γκαζιού.

photos: nmarinopoulos

Το βάρος του αυτοκινήτου είναι σαφώς μεγαλύτερο από αυτό του ομόσταυλου Fiesta ST. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως αδυνατεί να μαζέψει χιλιόμετρα, για πλάκα. Τα πρώτα 100-km/h έρχονται από στάση σε μόλις 6,7 sec. Και όσο για τον οδηγό, δεν έχει κανένα λόγο να νιώθει ανασφάλεια εκεί μέσα. Το στιβαρό πλαίσιο και το προσεγμένο setup των αναρτήσεων δεν επιτρέπει ασάφειες, ακόμα και όταν κινείσαι στο όριο.

Σε πολύ σφιχτά κομμάτια αναγνωρίζεις τη συνεισφορά του μπλοκέ, ενίοτε την ίδια στιγμή που ο πίσω εσωτερικός τροχός αψηφά τη βαρύτητα που τον κρατά στο έδαφος. Σε ανοικτά σημεία πάλι, η υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα διατηρείται με ευκολία, ακόμα και από ένα μέσο οδηγό, χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία. Αρωγός, σε κάθε περίπτωση, τα εξαιρετικά σε αίσθηση και απόδοση φρένα, που δεν δείχνουν ιδιαίτερα σημάδια κόπωσης.

Όσο για τον κινητήρα χαίρεται να καταναλώνει κάτι παραπάνω σε βενζίνη, μετατρέποντας όμως αυτή την επιπλέον ενέργεια σε έργο. Εύστροφος από χαμηλά, διαθέτει διπλό σύστημα ψεκασμού (άμεσο και έμμεσο) ώστε να ρίχνει τη θερμοκρασία του μίγματος. Με 200 PS και 320 Nm δείχνει να ταιριάζει γάντι στο μικρό πύραυλο της Ford. Ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του πάνω από τις μέσες στροφές, ενώ προειδοποιεί πλησιάζοντας στην περιοχή του κόφτη, με φωτεινές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων.

Τι μας μένει από την όλη εμπειρία; Το γεγονός ότι η Ford διαθέτει αυτή τη στιγμή το πιο σπορ B-SUV σε ολόκληρη την κατηγορία. Αν θα το αγοράζαμε; Χμμμ, αυτό εξαρτάται. Εάν κοιτάμε μόνο για ένα γρήγορο, μικρό SUV, τότε ναι. Εάν πάλι αναλογιστούμε πως το ομόσταυλο Fiesta ST έρχεται σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή, ενώ λίγο πιο πάνω αγγίζουμε το μεγαλύτερο Focus ST, τότε τα πράγματα μπερδεύονται λίγο. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, μιλάμε για ένα μοντέλο που άξια φέρει τα λογότυπα της Ford Performance.

Μάθετε Περισσότερα για το Puma!

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Puma ST – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.496 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0 x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 147 kW (200 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 2.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Διπλός ψεκασμός (άμεσος + στον αυλό) με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,7 sec
Τελική ταχύτητα 220 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 473 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 155 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Sport 4S, 225/40 ZR19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.226 x 1.805 x 1.533 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.565/1.518 mm
Μεταξόνιο 2.588 mm
Χώρος αποσκευών 456-1.216 lt
Απόβαρο 1.358 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 34.872€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button