NEA

Skoda Enyaq iV: Αναβάθμιση και ελαφρώς μεγαλύτερη αυτονομία

Ένα νέο πακέτο λογισμικού αυξάνει την αυτονομία του Enyaq iV, συντομεύει τους χρόνους φόρτισης, προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και βελτιστοποιεί τη λειτουργία του αυτοκινήτου.

Η Skoda εγκαθιστά ήδη τη νέα έκδοση λογισμικού «ME3» στα αυτοκίνητα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής στη Mlada Boleslav. Τα Enyaq iV που έχουν ήδη παραδοθεί στους πελάτες, θα λάβουν δωρεάν αναβάθμιση με τη νέα έκδοση λογισμικού το δεύτερο εξάμηνο του 2022, με τους πελάτες να ενημερώνονται σχετικά τους προσεχείς μήνες.

Η νέα έκδοση λογισμικού ME3 περιλαμβάνει βελτιώσεις για τη λειτουργία, τον έλεγχο και τη σχεδίαση του συστήματος infotainment, του ψηφιακού πιλοτηρίου Digital Cockpit και του Head-up Display. Επιπλέον, βελτιώσεις έχουν δεχθεί και οι διαδικτυακές υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας SKODA Connect. Οι καινοτομίες στη διαχείριση της μπαταρίας προσφέρουν βελτιωμένη απόδοση φόρτισης, μικρότερους χρόνους φόρτισης και μεγαλύτερη αυτονομία.

Με το νέο λογισμικό ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη νέα λειτουργία «Battery Care» μέσω ενός κουμπιού στην κεντρική οθόνη. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία θα φορτιστεί μόνο μέχρι το 80% την επόμενη φορά που θα συνδεθεί το αυτοκίνητο για φόρτιση.

Το πρόγραμμα μειώνει επίσης την ταχύτητα φόρτισης DC και τη μέγιστη ισχύ φόρτισης για να αποφευχθούν οι κορυφές ισχύος. Αυτά τα μέτρα, παρόμοια με τη λειτουργία «eco mode» σε ένα smartphone, βοηθούν στη διατήρηση της μπαταρίας σε άριστη κατάσταση και παρατείνουν τη διάρκεια ζωής της.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις του Enyaq iV διαθέτουν ένα επιπλέον νέο προφίλ οδήγησης. Το «Traction mode» έχει σχεδιαστεί για οδήγηση σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους ή ολισθηρές επιφάνειες και παρέχει σταθερή τετρακίνηση σε ταχύτητες έως και 20 χλμ./ώρα.

Μεταξύ άλλων, προσαρμόζει τη λειτουργία ASR έτσι ώστε το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης να παρεμβαίνει λιγότερο κατά την επιτάχυνση σε σαθρή επιφάνεια. Την ίδια στιγμή, ο οδηγός μπορεί να προσθέτει στο σύστημα πλοήγησης εναλλακτικούς σταθμούς φόρτισης, στην τρέχουσα διαδρομή, απλά πατώντας ένα σχετικό κουμπί.

Το νέο λογισμικό περιλαμβάνει επίσης βελτιώσεις στις προβολές στο ψηφιακό πιλοτήριο Digital Cockpit καθώς και στο Head-up Display. Η εμφάνιση της απόστασης των αντικειμένων που περιβάλλουν το όχημα έχει γίνει πιο σαφής, ενώ το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας εμφανίζεται πλέον σε ποσοστό επί τοις εκατό στο ψηφιακό πιλοτήριο, μαζί με το αντίστοιχο σύμβολο της μπαταρίας. Τα στοιχεία αυτά, χάρη στο νέο λογισμικό παρουσιάζονται και στο Head-up Display.

Με το νέο λογισμικό έχει βελτιστοποιηθεί και ο έλεγχος θερμοκρασίας της μπαταρίας, η οποία φτάνει στο ιδανικό θερμικό επίπεδο λειτουργίας πιο γρήγορα και διατηρείται σε αυτό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, βελτιστοποιημένη απόδοση ισχύος και πιο αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας, επομένως μεγαλύτερη αυτονομία.

Στο Enyaq iV 60, που θα λανσαριστεί στην Ελλάδα πριν το καλοκαίρι, η αυτονομία αυξάνεται στα 416 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP. Το Enyaq iV Coupe iV 80 μπορεί να διανύσει έως και 544 χιλιόμετρα με μία φόρτιση ενώ το Coupe iV 80x με δύο ηλεκτροκινητήρες, μπορεί να καλύψει αντίστοιχα 520 χιλιόμετρα.

Τέλος, με το νέο λογισμικό, έχουν βελτιωθεί οι χρόνοι φόρτισης του ENYAQ iV. Με εναλλασσόμενο ρεύμα σε οικιακό φορτιστή (Wallbox) το αυτοκίνητο φορτίζεται με έως 11 kW –φυσικά μπορεί πάντα να φορτιστεί και σε οικιακές πρίζες 230 V. Κατά τη φόρτιση με συνεχές ρεύμα, τα οχήματα με μπαταρία 62 kWh έχουν τώρα ισχύ φόρτισης έως και 120 kW και τα μοντέλα Enyaq iV με τη μεγάλη μπαταρία 82 kWh έως 135 kW.

Αυτό σημαίνει ότι σε έναν δημόσιο σταθμό φόρτισης 50 kW, η διαδικασία φόρτισης από το 10% στο 80 % διαρκεί 55 λεπτά (μπαταρία 62 kWh) ή 70 λεπτά (μπαταρία 82 kWh). Σε ακόμα πιο ισχυρούς σταθμούς δημόσιας φόρτισης, για παράδειγμα ισχύος 120 kW, η αντίστοιχη διαδικασία μπορεί να ολοκληρωθεί σε μόλις 35 λεπτά.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button