NEA

Πως η Mazda διασφαλίζει την ποιότητα των μοντέλων της

Στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις δοκιμών της, η Mazda ωθεί τα όρια των αυτοκινήτων στα άκρα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η μακροζωία τους.

Κάθε αυτοκίνητο της Mazda υποβάλλεται σε αυστηρές διαδικασίες δοκιμών που έχουν σχεδιαστεί για τη βελτίωση της ανθεκτικότητας του οχήματος. Όλα είναι μέρος του ενισχυμένου οράματος της ιαπωνικής μάρκας για βιώσιμη κατασκευή αυτοκινήτων. Αυτό το αποδεικνύει το νέο εργαστήριο κλιματικών δοκιμών που κατασκευάστηκε πέρυσι στη Χιροσίμα, στα κεντρικά γραφεία της Mazda.

Ο υπερσύγχρονος θάλαμος δοκιμών βάζει τη Mazda στην αιχμή της τεχνολογίας, υποβάλλοντας τα αυτοκίνητά της στις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες. Έτσι, ο μέσος καύσωνας ή μια χιονοθύελλα μοιάζει με μια απλή βόλτα στο πάρκο.

«Προσομοιώνουμε το κύμα καύσωνα που πλήττει τη Βόρεια Αμερική τις τελευταίες δεκαετίες», λέει ο μηχανικός Naoya Uehara, που μετρά την επίδραση των έντονων θερμοκρασιών στο εσωτερικό και το εξωτερικό του αυτοκινήτου, «καθώς και το είδος της βαθιάς ψύξης που έρχεται μία φορά κάθε δέκα χρόνια στον Καναδά, τη Δυτική Ρωσία ή τη Βόρεια Ευρώπη».

Ο μηχανικός Syouta Yamada θέτει τα αυτοκίνητα σε μια σειρά δοκιμών, έτσι ώστε να εκτιμήσει τον αντίκτυπο στα θερμικά υγρά του αυτοκινήτου όταν είναι εν κινήσει. Οι ακριβείς συνθήκες αυτών των δοκιμών είναι ένα αυστηρά φυλαγμένο μυστικό, αλλά γνωρίζουμε ότι το εργαστήριο μπορεί να αναπαράγει εξωτερικές θερμοκρασίες που κυμαίνονται από πολύ υψηλές έως υπό το μηδέν, επίπεδα υγρασίας μεταξύ 30% και 80%, ανέμους έως 250 χλμ./ώρα, καθώς και ισημερινό ηλιακό φως.

Μετά τη δοκιμασία, οι μηχανικοί εξετάζουν τα δεδομένα και κάνουν βελτιώσεις, οι οποίες τίθενται σε εφαρμογή στα επόμενα μοντέλα. Ο Uehara θυμάται μια δοκιμή θερμότητας του Mazda CX‑5 6ης γενιάς, όταν η ομάδα παρατήρησε πως ορισμένα μέρη είχαν συρρικνωθεί. «Ανακαλύψαμε ότι η ρητίνη είχε κρυσταλλωθεί, αυξάνοντας την πυκνότητά της. Δουλέψαμε αυτό το μοντέλο στις προσομοιώσεις μας και τώρα το αποτρέπουμε πριν συμβεί».

Η ανανεωμένη δέσμευση της Mazda για τη βιωσιμότητα απαιτεί νέες λύσεις, οι οποίες έρχονται μέσα από την εφευρετικότητα των μηχανικών δοκιμών, σύμφωνα πάντα με τα νέα πρότυπα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Για παράδειγμα, προκειμένου να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση, το αυτοκίνητο διαθέτει κάλυμμα στο κάτω μέρος του. Ωστόσο, αυτό με τη σειρά του μεταφέρει θερμότητα προς άλλα εξαρτήματα, κάτι το οποίο πρέπει να αποφευχθεί. Η ομάδα του Yamada κατάφερε να ανακατευθύνει τη ροή θερμότητας μακριά από το αυτοκίνητο χωρίς να επηρεάζει την αεροδυναμική αντίσταση, η οποία ελέγχθηκε στην υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα. Μια καινοτομία που έχει κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

Επιπλέον, στο εργαστήριο δοκιμών διάβρωσης οχημάτων, η παγκόσμιας κλάσης τεχνολογία «splash simulation» επιτρέπει στους μηχανικούς να επεξεργαστούν πλευρικά τα μοντέλα, απλοποιώντας έγκαιρα τη διαδικασία δοκιμών για φιλόδοξες νέες δοκιμές.

Ο μηχανικός επιδόσεων Satoshi Maruyama, αναφέρεται σε μία ακόμη λύση που βρήκαν σχετικά με την πρόληψη σκουριάς: «Όταν βάζουμε τον ίδιο κινητήρα στα Mazda 3 και CX‑30, ο κινητήρας του Mazda 3 είχε πολύ περισσότερο νερό επειδή το ύψος του οχήματος είναι χαμηλότερο. Προσαρμόσαμε λοιπόν τις στρατηγικές μας στο Mazda 3 και τις βελτιώσαμε ακόμη περισσότερο για το CX‑30».

Οι δοκιμές των οχημάτων πραγματοποιούνται στο γήπεδο δοκιμών Miyoshi, το οποίο αποτελείται από 13 δύσκολες πίστες. Εκεί, οι μηχανικοί ελέγχουν για ελαττώματα και ανεπιθύμητο θόρυβο χρησιμοποιώντας τη μοναδική τους τεχνογνωσία.

«Καθένας από εμάς μπορεί να αξιολογήσει την αποδοτικότητα στην οδήγηση, να μετρήσει και να αναλύσει δεδομένα, να εντοπίσει προβλήματα, να παράσχει σχόλια στο αρμόδιο τμήμα και να κάνει προτάσεις», αναφέρει ο μηχανικός δοκιμών αντοχής οχήματος Sachio Yamakawa. «Έχω ακούσει ότι σε άλλους κατασκευαστές αυτές οι δεξιότητες διαχωρίζονται ανά ομάδα, αλλά το να μπορείς να αξιολογήσεις πολλές δεξιότητες ταυτόχρονα, είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή ανθεκτικών αυτοκινήτων, διότι μπορείς να εντοπίσεις καλύτερα τα προβλήματα και να δράσεις αμέσως».

Όταν η μέρα περάσει και το αυτοκίνητο δεν ελέγχεται πλέον από τους μηχανικούς, τότε ένα ρομπότ το οδηγεί γύρω από τις διάφορες πίστες δοκιμών. Το ρομπότ οδηγεί το αυτοκίνητο σε πλημμυρισμένες χωμάτινες πίστες γεμάτες λακκούβες ως μέρος μιας συναρπαστικής και αποτελεσματικής διαδικασίας δοκιμών. Παρόλα αυτά, ο Yamakawa επιμένει ότι «οποιεσδήποτε αλλαγές στο αυτοκίνητο που θα επηρεάσουν τον οδηγό πρέπει να αξιολογούνται από ανθρώπους και όχι από ρομπότ». Αυτή η διαπίστωση έρχεται και σε συμφωνία με τη φιλοσοφία που έχει η Mazda στον πυρήνα της, ότι το ανθρώπινο συναίσθημα και η αίσθηση είναι αυτά που αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο αποδίδει ένα Mazda.

Στο επίκεντρο όλων αυτών των αυστηρών δοκιμών βρίσκεται και η αναζήτηση για μια βιώσιμη κατασκευή αυτοκινήτων. Όπως το θέτει ο Yamakawa, τα ανθεκτικά αυτοκίνητα ελαχιστοποιούν την ανάγκη για ανταλλακτικά, μειώνοντας τις επιπτώσεις στο περιβάλλον. Για να μην αναφέρουμε, φυσικά, ότι μπορείτε να οδηγείτε το αγαπημένο σας Mazda για μια ζωή.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button