NEA

VW Software 3.0: Νέο λογισμικό για τα ηλεκτρικά ID.

Το νέο λογισμικό “Software 3.0” βασίζεται στο cloud και με χρήση σμήνους δεδομένων (swarm data) απογειώνει την χρηστικότητα των ID. μοντέλων με νέες δυνατότητες – Το νέο λογισμικό εγκαθίσταται άμεσα στα νέα αυτοκίνητα ενώ αυτά που έχουν ήδη παραδοθεί θα λάβουν ενημέρωση λογισμικού στο εγγύς μέλλον

Το Software 3.0” είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και αποδοτικό καθώς είναι cloud-based και εισάγει πολλές νέες λειτουργίες, βελτιώνοντας την εμπειρία χρήστη και βελτιστοποιώντας την ικανότητα φόρτισης. Παράλληλα, με την χρήση σμήνους δεδομένων (swarm data), τα μοντέλα ID. επωφελούνται της επικοινωνίας μεταξύ των οχημάτων, για πιο ασφαλή και αποδοτική οδήγηση.

Η νέα έκδοση λογισμικού αποτελεί το επόμενο βήμα της στρατηγικής ACCELERATE, με την οποία η Volkswagen μετασχηματίζεται από κατασκευαστής αυτοκινήτων σε κορυφαίο πάροχο υπηρεσιών κινητικότητας. Το νέο λογισμικό εγκαθίσταται άμεσα στα αυτοκίνητα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής, ενώ για τα αυτοκίνητα που έχουν ήδη παραδοθεί, το Software 3.0 θα εγκατασταθεί δωρεάν μέσω μιας over-the-air ενημέρωσης, αργότερα μέσα στη χρονιά.

Οι κύριες λειτουργίες που υλοποιούνται με το νέο λογισμικό, συνοπτικά:

  • Το σύστημα “Travel Assist” εμπλουτίζεται με τη λειτουργία υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό υλοποιείται με τη χρήση υπερήχων και δύο ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, σε ταχύτητες 90 χλμ./ώρα και άνω, με προϋπόθεση οι αισθητήρες να μην έχουν εντοπίσει αντικείμενα στη γύρω περιοχή και ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο ευαίσθητο στην αφή τιμόνι. Με τη χρήση σμήνους δεδομένων από άλλα οχήματα, το σύστημα μπορεί επίσης να παρέχει υποστήριξη σε δρόμους με ελλιπή σήμανση λωρίδας, για παράδειγμα επαρχιακούς.
  • Με το σύστημα “Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης” το όχημα μπορεί να απομνημονεύσει έως και πέντε διαφορετικούς ελιγμούς στάθμευσης. Λειτουργεί σε ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα και για απόσταση έως 50 μέτρα. Ο οδηγός απλώς παρκάρει μία φορά αποθηκεύοντας στο σύστημα τον ελιγμό στάθμευσης, με το αυτοκίνητο να μπορεί να τον εκτελέσει όποτε ζητηθεί, με τον οδηγό απλώς να παρακολουθεί τη διαδικασία.
  • Αναβαθμίζεται η head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία προβάλλει επιπλέον πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού στο παρμπρίζ καθώς και νέα σύμβολα όπως κυκλικούς κόμβους και πληροφορίες για την απόσταση από τον προορισμό, με τα βέλη στροφής να φαίνονται πλέον πολύ πιο ενσωματωμένα στο περιβάλλον. Στο ID. Cockpit, εκτός της υπολειπόμενης αυτονομίας, εμφανίζεται και η κατάσταση φόρτισης (SOC) ως ποσοστό επί τοις εκατό, ικανοποιώντας σχετική επιθυμία μεγάλου αριθμού πελατών.
Augmented-Reality Head-up-Display (AR HUD).
  • Χάρη στην επικοινωνία με άλλα μοντέλα Volkswagen και τη χρήση σμήνους δεδομένων, τα ID. μπορούν πλέον να ενημερώνονται έγκαιρα για κρίσιμες κυκλοφοριακές καταστάσεις, που κυμαίνονται από ακινητοποιημένα λόγω βλάβης οχήματα έως προσέγγιση ασθενοφόρου, σε πραγματικό χρόνο.
Augmented-Reality Head-up-Display (AR HUD) – New displays for more comfort.
  • Ο φωνητικός έλεγχος έχει βελτιστοποιηθεί, με πιο γρήγορη και ακριβέστερη αναγνώριση σύνθετων φωνητικών εντολών, αυξάνοντας τόσο τη φιλικότητα προς τον χρήστη όσο και την οδηγική άνεση. Το σύστημα είναι τόσο προηγμένο που με τα ψηφιακά του μικρόφωνα αναγνωρίζει αν την εντολή δίνει ο οδηγός ή ο συνοδηγός, και ακολουθεί τις οδηγίες ανάλογα. Για παράδειγμα, όταν πρόκειται για διζωνικό κλιματισμό, ρυθμίζει τη θερμοκρασία αντίστοιχα ενώ είναι σε θέση να απευθύνει ερωτήσεις το ίδιο, για καλύτερη κατανόηση των εντολών. Προϋπόθεση λειτουργίας του είναι η ενεργοποίηση της υπηρεσίας We Connect Plus.
  • Το νέο λογισμικό έχει επίσης σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά τη φόρτιση. Τα μοντέλα με μπαταρία 77 kWh, με το Software 3.0 μπορούν πλέον να φορτίζουν με ισχύ έως 135 kW αντί για 125 kW, σε έναν αντίστοιχο ταχυφορτιστή DC. Επιπρόσθετα, οι βελτιώσεις στη θερμική διαχείριση της μπαταρίας κάνουν την οδήγηση και τη διαχείριση ενέργειας της μπαταρίας ακόμα πιο αποδοτική, αυξάνοντας την αυτονομία.
ID. Cockpit SOC percentile
  • Ο online υπολογιστής διαδρομής στο σύστημα πλοήγησης των ID., προτείνει τη βέλτιστη διαδρομή λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα κίνησης και διαδρομής, καθώς και την επιθυμητή κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας κατά την άφιξη στον τελικό προορισμό. Ταυτόχρονα, προτείνει και τις πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση, όταν πρόκειται για μεγάλες διαδρομές.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button