ΑΓΩΝΕΣ

GP Αυστραλίας – Προεπισκόπηση: Επιστροφή μετά από δύο χρόνια

Φέτος είναι ασυνήθιστη η επιλογή ελαστικών για το περίφημο αγώνα στους δρόμους της Μελβούρνης. Υπάρχει μεγαλύτερη διαφορά από το σύνηθες ανάμεσα στη μέση και στη μαλακή γόμα.

Η P Zero λευκή/σκληρή είναι η γόμα C2 η P Zero κίτρινη/μέση είναι η γόμα C3 και αντί για τη C4, η πιο μαλακή γόμα της γκάμας η C5 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γι’ αυτό τον αγώνα. Είναι η πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί το πιο μαλακό ελαστικό στη γκάμα της Pirelli για το 2022. Τέτοια διαφορά δεν είχε επιλεγεί ούτε για τον αγώνα που αναβλήθηκε το 2020 ενώ και το 2019 στο Αυστραλιανό Grand Prix, είχαν χρησιμοποιηθεί οι γόμες C2, C3, C4.

Η διαδρομή έχει δεχτεί εκτεταμένες αλλαγές, από το 1996 που φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα δεν είχε αλλάξει κάτι. Έχει νέα χάραξη και νέο ασφαλτοτάπητα. Έχουν γίνει εκτεταμένες αλλαγές σε επτά στροφές, δυο από αυτές καταργήθηκαν τελείως. Οπότε οι στροφές που απέμειναν είναι 14 και η πίστα έχει μήκος μικρότερο κατά 28 μέτρα.

Η πιο σημαντική τροποποίηση είναι αυτή του chicane που σχημάτιζαν οι στροφές 9 και 10: Τώρα είναι πλέον μια παρατεταμένη γρήγορη καμπή. Στις στροφές 1 και 3 έχει γίνει διαπλάτυνση στο εσωτερικό τους όπως και στη στροφή 6 η οποία τώρα είναι σημαντικά πιο γρήγορη. Στην άλλοτε στροφή 13 που τώρα είναι η 11 έχει γίνει πιο έντονη η αλλαγή πορείας. Η προτελευταία στροφή (πλέον στροφή 13) έχει διαπλατυνθεί ενώ έχει αλλάξει και η κλίση του οδοστρώματος, έτσι είναι εφικτό να ακολουθήσει κανείς διαφορετικές γραμμές.

Καθώς στο Albert Park δεν υπάρχει μόνιμη πίστα, αλλά χρησιμοποιούνται οι δρόμοι του πάρκου, υπήρχαν ανομοιομορφίες αλλά η νέα άσφαλτος τις έχει μειώσει. Το νέο οδόστρωμα αναμένεται να προσφέρει χαμηλή πρόσφυση (δυο στα πέντε) και είναι αναμενόμενο η τραχύτητα της ασφάλτου να προκαλεί φθορά κοντά στο μέσο όρο.

Αναμένεται όλη η διαδρομή να είναι σκονισμένη και γλιστερή στην αρχή του Σαββατοκύριακου. Λογικά θα δούμε μεγάλη βελτίωση στο κράτημα ( 4 στα πέντε στη σχετική κλίμακα της Pirelli). Η ελκτική πρόσφυση είναι σημαντική για να έχεις μια καλή έξοδο από τις στροφές προς τις κοντές ευθείες. Το φρενάρισμα και τα πλευρικά φορτία είναι σε μέσο επίπεδο όπως και η συνολική καταπόνηση των ελαστικών με σκορ τρία στα πέντε.

JEDDAH STREET CIRCUIT, SAUDI ARABIA – MARCH 24: Tires during the Saudi Arabian GP at Jeddah Street Circuit on Thursday March 24, 2022 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)

Mario Isola, Διευθυντής Motosrpost: “Σε σύγκριση με άλλες περιπτώσεις και με τους οδηγούς να μην έχουν αγωνιστεί εδώ για δυο χρόνια η φετινή κούρσα θα έχει μερικές άγνωστες μεταβλητές. Το Αυστραλιανό Grand Prix έχει πρώτα απ’ όλα σημαντικές αλλαγές στην χάραξη της διαδρομής. Αυτή η διαφοροποίηση έγινε για να διευκολυνθούν τα προσπεράσματα. Επίσης έχει νέα άσφαλτο που αναμένεται να είναι λεία. Αυτό μάλλον θα προκαλέσει πολύ χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης στην αρχή και σημαντική βελτίωση του κρατήματος στη συνέχεια. Αν βρέξει θα γλιστράει πάρα πολύ. Καθότι πάμε δυο με τρεις βδομάδες πιο αργά από το σύνηθες στη Μελβούρνη έχει ήδη ξεκινήσει το φθινόπωρο στο νότιο ημισφαίριο και οι συνθήκες μπορεί να είναι ευμετάβλητες. Τέλος αλλά όχι τελευταίο σε σημασία, έχουμε μια νέα γενιά μονοθεσίων και ελαστικών, οι οδηγοί ακόμη μαθαίνουν γι’ αυτά. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συνεπάγονται πολύ δουλειά για ομάδες και οδηγούς στις ελεύθερες δοκιμές. Επιλέξαμε να υπάρχει διαφορά στις γόμες γιατί είδαμε ότι ανάμεσα στη C3 και στη C4 δεν διαφέρει πολύ η απόδοση και ο ρυθμός. Αυτό το καταγράψαμε στις δοκιμές εξέλιξης και πιστεύουμε ότι το Albert Park με τη νέα άσφαλτο και τη νέα χάραξη προσφέρεται για να δοκιμάσουμε αυτή την επιλογή.”

GT: Το 2022 GT World Challenge Europe, που διεξάγεται αποκλειστικά με ελαστικά Pirelli και συγκεκριμένα με το νέο P Zero DHF  – που ταιριάζει τόσο στην κατηγορία GT3 όσο και στην κατηγορία GT4 – ξεκίνησε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στην Ίμολα της Ιταλίας. Στην σχάρα εκκίνησης βρέθηκαν εννέα κατασκευαστές. Το Audi R8 με πλήρωμα τους Dries Vanthoor, Kelvin van der Linde, και Charles Weerts εκκίνησε από την 1η θέση και κέρδισε στον τρίωρο αγώνα.

FERRARI CHALLENGE EUROPE: Η 30στη σεζόν του Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli ξεκίνησε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στην πίστα του Portimao στην Πορτογαλία. Συμμετείχαν 46 Ferrari 488 Challenge Evo, όλες φορούσαν ελαστικά P Zero. Υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες ανάλογα την εμπειρία του οδηγού: Trofeo Pirelli, Trofeo Pirelli Am, Coppa Shell και Coppa Shell Am. Νικητές ήταν οι Doriane Pin, Axel Sartingen, Ange Barde, και Alexander Nussbaumer. Αυτό το Σαββατοκύριακο ξεκινά το αμερικάνικο Ferrari Challenge στην Daytona.

WRC: Η Pirelli θα πραγματοποιήσει στην Κροατία δοκιμές εξέλιξης για την πιο σκληρή γόμα ασφάλτινων ελαστικών P Zero για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC1 ενόψει του Ράλι Κροατίας (που θα διεξαχθεί το ίδιο Σαββατοκύριακο με αυτό του Grand Prix της Εμίλια Ρομάνα, το Πάσχα). Οι δοκιμές θα γίνουν με ένα Toyota Yaris WRC με οδηγό τον Kalle Rovanpera.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button