NEA

Εντυπωσιακά πρωτότυπα στο 56ο Easter Jeep Safari  

Η εξηλεκτρισμένη κίνηση, η υψηλή απόδοση και βέβαια οι κορυφαίες 4×4 δυνατότητες κυριαρχούν στο φετινό Easter Jeep Safari.

Τη μεγαλύτερη γιορτή της μάρκας που για 56η χρονιά θα συγκεντρώσει έως τις 17 Απριλίου χιλιάδες φίλους στη Moab της Γιούτα. Φέτος στην εκδήλωση, παρουσιάστηκαν 10 πρωτότυπα εκ των οποίων τα 7 είναι νέα. Πρωτότυπα όπως τα:

Jeep Wrangler Magneto 2.0 Concept
Πριν από ένα χρόνο, το πρωτότυπο Jeep Wrangler Magneto, απέδειξε ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μπορεί παράλληλα να είναι απόλυτα συμβατό με την κληρονομία του μοντέλου στις εκτός δρόμου διαδρομές. Το νέο Magneto 2.0 βασιζόμενο σε αυτή τη φιλοσοφία κάνει ένα ακόμα βήμα, αποτελώντας ένα ηλεκτρικό όχημα που κυριαρχεί σε κάθε διαδρομή.

Tο σύστημα κίνησης του Magneto 2.0 περιλαμβάνει:

  • Ένα νέο ειδικά κατασκευασμένο για το μοντέλο ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί έως τις 5.250σ.α.λ.
  • Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων για απόλυτο έλεγχο του κινητήρα
  • Τέσσερις μπαταρίες lithium-ion που είναι κατανεμημένες στο πλαίσιο για καλύτερη ισορροπία και έχουν συνδυαστική ενεργειακή χωρητικότητα 70 kWh, ενώ λειτουργούν σε κύκλωμα 800V
  • Έναν εναλλάκτη που μετατρέπει το συνεχές ρεύμα τον μπαταριών σε εναλλασσόμενο για τη τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα.
Jeep Wrangler Magneto 2.0 Concept

Η μέγιστη ένταση του συστήματος κίνησης είναι 600 amps, επιτρέποντας στο Magneto 2.0 να μεταφέρει χωρίς καμία υστέρηση 1.152Nm(!) ροπής στους τροχούς, απόδοση τριπλάσια από εκείνη του Magneto. Εξίσου εντυπωσιακή με τη ροπή είναι και η ισχύς του Magneto που φτάνει τους 625 ίππους. Παράλληλα μια ειδική ρύθμιση διατηρεί τη μέγιστη ένταση για χρόνο έως και 10’’, κάτι σαν ένα ηλεκτρικό «Νίτρο», επιτρέποντας στο Magneto 2.0 να επιταχύνει από στάση στα 100χλμ./ώρα σε μόλις 2’’!

Η ισχύς του συνόλου σε συνδυασμό με το κιβώτιο με την εξαιρετικά «κοντή» πρώτη σχέση επιτρέπουν στο Magneto 2.0 να ξεπερνά κάθε εμπόδιο, ενώ το προηγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας συμβάλει και στην ομαλή επιβράδυνση ακόμα και σε διαδρομές με  πολύ έντονη κλίση, με τον οδηγό να εκμεταλλεύεται τη λειτουργία “one-pedal”.

Το εντυπωσιακό μηχανικό σύνολο συνοδεύουν το κιτ αύξηση ύψους των 7,6εκ. και τα off-road ελαστικά που είναι τοποθετημένα σε τροχούς 20 ιντσών. Τέλος η ευρεία χρήση ανθρακονημάτων εξασφαλίζουν τη συγκράτηση του συνολικού βάρους, με στοιχεία όπως οι προφυλακτήρες η σχεδίαση των οποίων παράλληλα εξασφαλίζει και ακόμα καλύτερες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk PHEV Concept

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Jeep παρουσιάζει εξηλεκτρισμένη έκδοση του Grand Cherokee. Με αφορμή το Easter Jeep Safari η σχεδιαστική ομάδα συνδύασε τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες της έκδοσης Trailhawk με τη αποδοτικότητα και τη φιλικότητα που προσφέρει το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk PHEV Concept

Σε ένα concept που ξεχωρίζει χάρη στους ιδιαίτερους χρωματισμούς, αλλά και τα επιπλέον στοιχεία που προστατεύουν το αμάξωμα στις ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές. Οι τροχοί των 20 ιντσών με τα off-road ελαστικά, το υβριδικό σύστημα των 400V και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων ολοκληρώνουν την εικόνα του πλέον φιλικού προς το περιβάλλον Grand Cherokee που κατασκευάστηκε μέχρι σήμερα.

Jeep ’41 Concept

«Since 1941». Το σήμα που περήφανα συνοδεύει όλα τα μοντέλα της Jeep αναγνωρίζει τη μακρά ιστορία της μάρκας, οι ρίζες της οποίας βρίσκονται 80 χρόνια πριν στα πρώτα «στρατιωτικά» βήματα του θρυλικού Willys MB. Στο φετινό Easter Jeep Safari, η Jeep τιμά το παρελθόν της με το Jeep ’41 Concept.

Jeep ’41 Concept

Κάθε μοντέλο της μάρκας έχει μια μοναδική ιστορία να πει, με το συγκεκριμένο μοντέλο να έχει σαφείς αναφορές από το πλέον αξιόπιστο 4×4 όχημα του Αμερικανικού στρατού κατά τον 2ο Π.Π. Το νοσταλγικό πρωτότυπο συνδυάζει το σκληροτράχηλο χαρακτήρα των στρατιωτικών Jeep με τη φιλικότητα προς το περιβάλλον που προσφέρει η τεχνολογία 4xe, η οποία δίνει τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης 4×4. 

Το εξωτερικό πράσινο ματ χρώμα olive D.R.A.B. ’41, οι μαύροι προφυλακτήρες και οι ρετρό λεπτομέρειες που δημιουργήθηκαν από το Jeep Graphic Studio, συνδυάζονται και σε αυτό το πρωτότυπο με το κιτ αύξησης του ύψους, συνθέτοντας ένα απόλυτα militaire look.

Jeep Rubicon 20th Anniversary Concept

Η διαδρομή Rubicon στη Β. Καλιφόρνια αποτελεί έναν μύθο για τους φίλους της εκτός δρόμου οδήγησης, ενώ παράλληλα είναι και το μέρος που εξελίσσονται τα πλέον ικανά SUV. Είκοσι χρόνια πριν, η Jeep, παρουσίασε το πιο ικανό όχημα παραγωγής για off-roading, το Wrangler Rubicon. Βασισμένο στο 2θυρο Wrangler του 2002, το πρώτο μοντέλο με το διακριτικό Rubicon εντυπωσίασε, όντας εφοδιασμένο στη βασική του έκδοση με ότι μπορούσε να ζητήσει ένα φίλος των ακραίων εκτός δρόμου διαδρομών.

Jeep Rubicon 20th Anniversary Concept

Σήμερα, το Rubicon 20th Anniversary concept, βασίζεται στο ισχυρότερο Wrangler που κατασκευάστηκε ποτέ, το Wrangler Rubicon 392, το οποίο εφοδιάζεται με έναν V8 6.400 κυβικών και 470 ίππων. Στην περίπτωση του πρωτότυπου, πέρα από την ξεχωριστή ματ βαφή, ενισχύθηκαν περαιτέρω οι ήδη κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στο κιτ αύξησης ύψους (5,1 εκ.) της Jeep Performance Parts, τις επιπλέον προστατευτικές ποδιές στο πάτωμα του αυτοκινήτου και τους νέους τροχούς των 17 ιντσών με τα ειδικά mud and snow ελαστικά.

Jeep Bob Concept

Με στόχο να ενώσουν δύο κορυφαία εκτός δρόμου οχήματα, τα Wrangler και Gladiator, οι σχεδιαστές της Jeep δημιούργησαν το πρωτότυπο Jeep Bob. Βασισμένο στο Jeep Gladiator Rubicon, το συγκεκριμένο πρωτότυπο ξεχωρίζει περισσότερο για τα χαρακτηριστικά που… απουσιάζουν. Συγκεκριμένα έχουν αφαιρεθεί και οι τέσσερις πόρτες, αλλά και οι μεσαίες κολώνες. Σε συνδυασμό με την υφασμάτινη οροφή, το Jeep Bob προσφέρει απεριόριστη επαφή των επιβατών με τη φύση.

Jeep Bob Concept

Όπως και το Gladiator που είναι διαθέσιμο και στην Ελληνική αγορά, το Jeep Bob εφοδιάζεται με τον βραβευμένο turbo V6 Eco-Diesel των 3.000 κυβικών που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και σύστημα κατ’ επιλογή τετρακίνησης.

Jeep D-Coder Concept by JPP
Η διχρωμία του μαύρου γυαλιστερού χρώματος με το κόκκινο Maraschino χαρακτηρίζουν το Gladiator D-Coder concept, το οποίο πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση εστιάζει και στις εκτός δρόμου επιδόσεις με τα αμορτισέρ της FOX να ελέγχουν την κίνηση των τροχών 17×8,5 που φιλοξενούν τα ειδικά ελαστικά της BFGoodrich.

Jeep D-Coder Concept by JPP

Αλλά και το snorkel της Jeep Performance Parts που τροφοδοτεί με καθαρό αέρα των ατμοσφαιρικό κινητήρα Pentastar των 3,6 λίτρων, ακόμα και όταν τα αυτοκίνητο βρίσκεται σχεδόν εξολοκλήρου βυθισμένο μέσα σε νερό. Το παρμπρίζ από Gorilla Glass και τα προστατευτικά στοιχεία εξωτερικά στο αμάξωμα, αλλά και στο ανοικτό χώρο φόρτωσης ολοκληρώνουν την εικόνα του πρωτότυπου.

Jeep Birdcage Concept by JPP

Το πρωτότυπο Jeep Wrangler 4xe Birdcage σχεδιάστηκε ώστε να αποτελεί το απόλυτο όχημα για σαφάρι. Στο εμπρός μέρος του Plug-in Hybrid αυτοκινήτου κυριαρχεί ο «εργάτης», ο οποίος είναι στερεωμένος με μια ειδική κατασκευή ώστε να αφαιρεθεί ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας βελτιώνοντας σημαντικά τη γωνία προσέγγισης.

Jeep Birdcage Concept by JPP

Τα φτερά έχουν σύστημα γρήγορης αφαίρεσης- τοποθέτησης, ενώ η απουσία οροφής και παραθύρων, όπως και του παρμπρίζ επιτρέπουν την απόλυτη επαφή με τα στοιχεία του περιβάλλοντος. Για αυτό το λόγω το εσωτερικό έχει δεχθεί επιπλέον επεμβάσεις ώστε να είναι ακόμα πιο ανθεκτικό στην υγρασία, ενώ η εφαρμογή ειδικής πλαστικής επιφάνειας στο πάτωμα επιτρέπει το γρήγορα καθάρισμα και στέγνωμα. Στην οροφή ο επιπλέον αποθηκευτικός χώρος υποστηρίζει φορτία έως και 270 κιλά, ενώ η πίσω πόρτα κρύβει μέσα της ένα πτυσσόμενο τραπέζι, ιδανικό για πικ-νικ στην ύπαιθρο.

Kaiser Jeep M725 concept

Στο Easter Jeep Safari 2022 θα παρουσιαστούν επίσης και τα Jeep Wrangler Overlook, το οποίο αποτελεί μια επιμηκυμένη έκδοση του μοντέλου Wrangler 4xe με τρεις σειρές καθισμάτων και το Kaiser Jeep M725 που βασίζεται στο στρατιωτικό ασθενοφόρο Kaiser Jeep M725 του 1967, της χρονιάς που «γεννήθηκε» το Easter Jeep Safari.

To Jeep Easter Safari παραδοσιακά διαρκεί 9 ημέρες και ολοκληρώνεται την Κυριακή του Πάσχα των Καθολικών. Η πρώτη διοργάνωση πραγματοποιήθηκε το 1967, με τις εκδηλώσεις να περιλαμβάνουν και διαδρομές εκτός δρόμου με διάφορα επίπεδα δυσκολίας, με τη σχετική κλίμακα να ξεκινά από το 1 (πολύ εύκολες διαδρομές) και να φτάνει το 10 (διαδρομές για οχήματα εκτός δρόμου με ειδικές τροποποιήσεις).

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button