ΑΓΩΝΕΣ

GP Εμίλια Ρομάνια – Προεπισκόπηση: O καιρός θα είναι καταλυτικός παράγοντας

Η Formula 1 επιστρέφει στην Ίμολα έναν από τους δυο εντός έδρας αγώνες για την Pirelli (μαζί με τη Μόντσα). Οι κατατακτήριες είναι την Παρασκευή στις 18:00, ο αγώνας sprint το Σάββατο στις 17:30 και ο αγώνας την Κυριακή στις 16:00.

Για το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνα επιλέχθηκαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας C2, C3 και C4: P Zero λευκή/σκληρή, P Zero κίτρινη/μέση και P Zero κόκκινη/μαλακή αντίστοιχα. Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό γομών που είχε γίνει και πέρυσι στην Ίμολα παρότι οι γόμες είναι διαφορετικές στην νέα γενιά ελαστικών 18 ιντσών.

Τα ελαστικά είναι ολοκαίνουργια αλλά η πίστα της Ίμολα είναι ακριβώς ίδια με πέρυσι, με μια αίσθηση στενής διαδρομής, παλιάς σχολής. Η άσφαλτος έχει στρωθεί το 2011, οπότε η επιφάνεια μετά από 11 χρόνια είναι σχετικά τραχιά. Γι’ αυτό και δεν ακολουθήθηκε η πρακτική με τη μεγαλύτερη απόσταση (κενό) ανάμεσα στη μέση και στη μαλακή γόμα που είδαμε στην Αυστραλία πριν δυο βδομάδες: Η πιο ώριμη επιφάνια στην Ίμολα παράγει περισσότερη πρόσφυση οπότε τα ελαστικά ζεσταίνονται ευκολότερα, χρειάζεται λοιπόν μια πιο ανθεκτική επιλογή μαλακής γόμας.

Οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά στον διαμήκη και στον εγκάρσιο άξονα είναι ίδιου μεγέθους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια πίστα με συνεχή ροή στην οποία οι οδηγοί θα πρέπει να βρουν έναν καλό ρυθμό. Είναι καθοριστικής σημασίας να έχεις μια καλή έξοδο από την δεύτερη στροφή Rivazza ώστε να κινηθείς γρήγορα στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού πριν το δυνατό φρενάρισμα για την πρώτη στροφή: Ένα σημείο κλειδί για προσπέρασμα.

Στην Ίμολα θα γίνει ο πρώτος αγώνας σπριντ φέτος με τους κανόνες να είναι διαφορετικοί από πέρυσι καθώς προσφέρονται περισσότεροι βαθμοί (βαθμολογούνται οι πρώτοι 8 με τον πρώτο να παίρνει 8 βαθμούς και τον όγδοο 1). Από φέτος η pole position χρεώνεται σ’ αυτόν που θα κινηθεί ταχύτερα την Παρασκευή στις κατατακτήριες δοκιμές και αυτός ο οδηγός θα λάβει το βραβείο Pirelli Pole Position.

Οι κανονισμοί των ελαστικών είναι ίδιοι με πέρυσι: Αντί για 13 σετ ελαστικών θα είναι διαθέσιμα 12 σετ ελαστικών. Αυτά περιλαμβάνουν 2 σετ P Zero λευκής/σκληρής γόμας, τέσσερα σετ P Zero κίτρινης/μέσης γόμας και έξι σετ P Zero κόκκινης/μαλακής γόμας. Επιπρόσθετα οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους έξι σετ Cinturato πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά και τρία σετ Cinturato μπλε βρόχινα ελαστικά που θα είναι διαθέσιμα σε περίπτωση βροχής.

Mario Isola, Διευθυντής Motosrpost Pirelli: “Η Ίμολα είναι μια πίστα παλιάς σχολής που θέτει μια σημαντική οδηγική πρόκληση. Τα προσπεράσματα μπορεί να είναι δύσκολα επειδή η πίστα είναι στενή σε πολλά σημεία. Οπότε η στρατηγική θα είναι επικεντρωμένη στην αποφυγή της κυκλοφορίας ενώ πρακτικά οι ομάδες ξεκινούν από το μηδέν να χτίσουν τις γνώσεις τους όσον αφορά στα ελαστικά καθώς οι γόμες είναι τελείως διαφορετικές από το 2021. Ο περσινός αγώνας είχε εκκινήσει με βρόχινα ελαστικά και μετά είχαμε μια μεγάλη διακοπή με κόκκινη σημαία. Γενικά η Ίμολα δεν πιέζει ιδιαίτερα τα ελαστικά, η φθορά είναι μέτρια και ως πίστα χρησιμοποιείται συχνά. Αυτό σημαίνει πως πιθανόν δε θα δούμε τόσο μεγάλη βελτίωση του κρατήματος όσο σε άλλες πίστες καθώς η συγκεκριμένη είναι ήδη στρωμένη με γόμα. Τον προηγούμενο μήνα διεξήχθη στην Ίμολα ο πρώτος γύρος του GT World Challenge όπου χρησιμοποιούνται ελαστικά Pirelli, από εκεί προμηθευτήκαμε μερικά πολύτιμα δεδομένα. Αυτοί είναι μερικοί από τους παράγοντες που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι ομάδες όταν θα διαμορφώσουν τη στρατηγική τους για το πρώτο αγώνα σπριντ της σεζόν: Άλλη μια πρωτιά για το 2022.”

ΑΛΛΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

FORMULA 2 AND FORMULA 3: Η Formula 2 για πρώτη φορά από το 2006, τότε το πρωτάθλημα ονομάζονταν GP2, θα λειτουργήσει ως αγώνας υποστήριξης για τη Formula 1, στην Ίμολα. Η P Zero κίτρινη/μέση και η P Zero μωβ/πολύ μαλακή γόμα επελέγησαν. Είναι η πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί η τροποποιημένη πολύ μαλακή γόμα για το 2022. Έχει βελτιωθεί ώστε να έχει καλύτερη ανθεκτικότητα. Κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε σετ σλικ ελαστικά (τρία μέσης γόμας και δυο πολύ μαλακής γόμας ) για το Σαββατοκύριακο. Αυτό περιλαμβάνει έναν αγώνα σπριντ 25 γύρων που θα διεξαχθεί αμέσως μετά τον αγώνα σπριντ της Formula 1 το Σάββατο και έναν αγώνα 35 γύρων που θα διεξαχθεί την Κυριακή το πρωί.

Είναι η πρώτη φορά που η σύγχρονη Formula 3 θα αγωνιστεί στην Ίμολα. Η P Zero κίτρινη/μέση γόμα είναι το μοναδικό ελαστικό που θα είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά φέτος. Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους 4 σετ για το Σαββατοκύριακο. Ο αγώνας σπριντ θα διεξαχθεί το πρωί του Σαββάτου και ο κανονικός το πρωί της Κυριακής.

Την προηγούμενη εβδομάδα διεξήχθη στη Βαρκελώνη δοκιμή ελαστικών για τη Formula 2, με τη σκληρή και τη μαλακή γόμα: Ο ίδιος συνδυασμός θα χρησιμοποιηθεί και στους αγώνες που θα γίνουν στην Ισπανική πίστα τον επόμενο μήνα. Από τον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν και μετά έχουν γίνει δυο δοκιμές της F3 σε Χερέθ και Βαρκελώνη αμφότερες με τη σκληρή γόμα.

WRC: Το Ράλι της Κροατίας, 3ος γύρος του πρωταθλήματος WRC, θα γίνει αυτό το Σαββατοκύριακο όπως και η Imola: Είναι ο πρώτος ασφάλτινος αγώνας της χρονιάς και θα χρησιμοποιηθεί η σκληρή και μαλακή γόμα P Zero. Η τελευταία έκδοση σκληρών ελαστικών δοκιμάστηκε σε τεστ που έγινε στην Κροατία με την βοήθεια της Toyota πριν το ξεκίνημα του αγώνα.

HISTORIC RALLY: Στη Σαρδηνία στο Ράλι Κόστα Σμεράλντα για ιστορικά αυτοκίνητα, έκανε ντεμπούτο πρόσφατα το νέο Pirelli P7 Corsa Classic D3B. Είναι ένα ελαστικό σκληρής γόμας για στεγνή άσφαλτο που φτιάχτηκε ειδικά για μερικά εμβληματικά αυτοκίνητα της χρυσής εποχής του αθλήματος όπως η Lancia Delta. Ο δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Miki Biasion βοήθησε στην παρουσίαση του νέου προϊόντος.

FERRARI CHALLENGE: Το Ferrari Challenge, που επίσης χρησιμοποιεί αποκλειστικά ελαστικά Pirelli, συνεχίστηκε στη διάσημη πίστα της Daytona στην Αμερική. Οι νικητές ήταν οι Manny Franco (Trofeo Pirelli) και Brian Kaminskey (Coppa Shell) από 60 αυτοκίνητα που συμμετείχαν.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button