ΑΓΩΝΕΣ

GP Ισπανίας – Προεπισκόπηση: Επιστροφή στην Ευρώπη

Μετά το Grand Prix στο Μαϊάμι η Ferrari θα ακολουθήσει μία πιο εύστοχη στρατηγική στην διαχείριση των ελαστικών ώστε να μην επιτρέψει την περαιτέρω μείωση της διαφοράς από την Red Bull.

Η Pirelli φέρνει τα πιο σκληρά ελαστικά από τη γκάμα του 2022 στον αγώνα που είναι χορηγός ονόματος. Η C1 γόμα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C2 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C3 η P Zero κόκκινη/μαλακή.

Είναι μια επιλογή ξεκάθαρη, όπως και πέρυσι, παρότι έχουμε νέα γενιά ελαστικών. Οι απαιτήσεις της πίστας στη Βαρκελώνη είναι γνωστές από τις δοκιμές εξέλιξης και τους προηγούμενους αγώνες. Η παρατεταμένη στροφή 3 όπως και η στροφή 9 αλλά και όλες οι άλλες στροφές προκαλούν υψηλά ενεργειακά φορτία στα ελαστικά.

Οι ομάδες βρίσκονταν στη Βαρκελώνη το Φεβρουάριο, πριν 3 μήνες, για χειμερινές δοκιμές. Παραταύτα από τότε υπάρχουν τρεις σημαντικές διαφορές που πρέπει να ληφθούν υπόψη: Πρωτίστως, οι ομάδες επικεντρώθηκαν τότε στις μεσαίες γόμες της γκάμας και όχι στη σκληρή. Δευτερευόντως έκανε πολύ περισσότερο κρύο και επιπλέον τα νέα μονοθέσια ήταν με βασικές προδιαγραφές χωρίς εξέλιξη. Από τότε η απόδοσή τους έχει βελτιωθεί σημαντικά και έχει ενδιαφέρον να δούμε πόση ακόμη βελτίωση θα γίνει με τις προγραμματισμένες αναβαθμίσεις.

Καθότι η πίστα της Βαρκελώνης χρησιμοποιείται συνέχεια δεν θα δούμε θεαματική βελτίωση του κρατήματος της αγωνιστικής γραμμής εντός του τριημέρου, παρότι υπάρχει φορτωμένο πρόγραμμα από αγώνες υποστήριξης. Όσον αφορά στις συνθήκες, ζέστη και ξηρασία θα προσθέσουν στις απαιτήσεις που τίθενται στα ελαστικά. Η πίστα δεν έχει αλλάξει από πέρυσι, απλά η στροφή 10 έχει τροποποιηθεί λίγο, αυξάνοντας ελάχιστα το συνολικό μήκος γύρου.

Πέρυσι ο νικητής ακολούθησε στρατηγική δυο αλλαγών, αυτή είναι η κλασσική προσέγγιση στη Βαρκελώνη. Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton, πήρε τη νίκη εκκινώντας από την pole με στρατηγική μαλακής/μέσης/μέσης γόμας. Η τακτική μαλακή/μέση/μαλακή γόμα υιοθετήθηκε από τους οδηγούς που τερμάτισαν από την 2η ως την 8η θέση.

Mario Isola, Διευθυντής Motosrpost Pirelli: «Είναι δύσκολο να πει κανείς για τη Βαρκελώνη, κάτι που δεν έχει ήδη ειπωθεί. Πιθανόν είναι η πιο γνωστή πίστα στο πρόγραμμα για τους οδηγούς, καθώς η πολυποίκιλη χάραξή της την καθιστά ιδανικό πεδίο δοκιμών. Έχει λίγο απ’ όλα, με το πολύ τεχνικό τρίτο κομμάτι, να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την φθορά των ελαστικών. Ως αποτέλεσμα οι ομάδες έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν σε τι επίπεδο βρίσκεται το μονοθέσιό τους σε σχέση με το ξεκίνημα της σεζόν. Οι καιρικές συνθήκες θα είναι πιο ζεστές, πιθανόν θα δούμε περισσότερα χιλιόμετρα με τη σκληρή γόμα απ’ ότι το χειμώνα. Ίσως  αυτό το ελαστικό να αποδειχτεί κλειδί στον αγώνα. Στο παρελθόν η Βαρκελώνη ήταν παραδοσιακά αγώνας δυο αλλαγών θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν με τη νέα γενιά ελαστικών μπορεί κάποιος να πετύχει με μια αλλαγή».

FORMULA 2: Η P Zero λευκή/σκληρή και η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα θα είναι διαθέσιμες για τον τέταρτο γύρο τη Formula 2 στην Ισπανία. Πρόκειται για την ίδια επιλογή που έγινε και στους προηγούμενους αγώνες του πρωταθλήματος σ’ αυτή την πίστα, από το 2020. Επίσης είναι ίδια με την επιλογή που έγινε στον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν αλλά και στις δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη τον προηγούμενο μήνα. Κάθε οδηγός έχει 5 σετ σλικ ελαστικών (τρία σκληρά και δυο μαλακά) στη διάθεσή του το Σαββατοκύριακο. Μ’ αυτά πρέπει να κάνει έναν αγώνα σπριντ 26 γύρων το Σάββατο και τον κανονικό αγώνα των 37 γύρων την Κυριακή το πρωί, όπου, υποχρεούται εφόσον δε βρέχει, να χρησιμοποιήσει και τις δυο γόμες.

FORMULA 3: Η P Zero λευκή/σκληρή γόμα επιλέχθηκε για τον τρίτο αγώνα της χρονιάς στη Formula 3. Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους τρία σετ σκληρής γόμας και ένα σετ μέσης γόμας που κράτησαν από τον προηγούμενο αγώνα στην Ίμολα και μπορούν να το χρησιμοποιήσουν στις ελεύθερες δοκιμές. Το σκληρό ελαστικό χρησιμοποιήθηκε και πέρυσι στον αγώνα F3 στη Βαρκελώνη αλλά και στον πρώτο αγώνα του 2022 στο Μπαχρέιν. Χρησιμοποιήθηκε επίσης και στις δοκιμές που έγιναν σε Χερέθ και Βαρκελώνη τον προηγούμενο μήνα. Ο αγώνας σπριντ θα γίνει το Σάββατο και διαρκεί 20 γύρους ενώ ο κανονικός αγώνας που διαρκεί 24 γύρους θα διεξαχθεί το πρωί της Κυριακής.

ΑΛΛΑ MOTORSPORTS

GT: Στον πρώτο αγώνα Intercontinental GT Challenge για το 2022 που διεξήχθη στην εμβληματική πίστα Bathurst στην Αυστραλία το προηγούμενο Σαββατοκύριακο χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά και μόνο ελαστικά Pirelli. Οι Jules Gounon, Luca Stolz, Kenny Habul και Martin Konrad έκαναν το 1-2-3 για λογαριασμό της Mercedes. Συμμετείχαν 20 αυτοκίνητα κατηγορίας GT3 και ο αγώνας διήρκησε 12 ώρες από το χάραμα ως το σούρουπο.

WRC: Το Ράλι Πορτογαλίας 4ος γύρος του World Rally Championship, διεξάγεται στο Πόρτο το ίδιο Σαββατοκύριακο με το Ισπανικό Grand Prix, σε μια απόσταση περίπου 1150 km. Αυτός είναι ο πρώτος χωμάτινος φετινός αγώνας και η Pirelli φέρνει τις τελευταίες εκδόσεις των χωμάτινων ελαστικών Scorpion.

ERC: Για το European Rally Championship διεξήχθη το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στα Κανάρια Νησιά ο τρίτος φετινός αγώνας. Η Pirelli εμφάνισε το νέο ασφάλτινο ελαστικό P Zero RA5A για πρώτη φορά. Διαθέτει νέο σκελετό που βελτιώνει την απόδοση και την αξιοπιστία. Ο Nils Solans κέρδισε με το νέο ελαστικό και Volkswagen Polo.

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ: Η πίστα χειμερινών δοκιμών της Pirelli στο Flurheden της Σουηδίας θα χρησιμοποιείται πλέον όλο το χρόνο για δοκιμές ελαστικών. Η εγκατάσταση βρίσκεται περίπου σε απόσταση 300km από την Umea όπου διεξάγεται το Ράλι Σουηδίας. Χρησιμοποιείται για να εξελίσσονται τα ελαστικά της Pirelli και να αξιοποιούνται τα μαθήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button