MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Mustang Mach-E GT [test drive]

Η ταχύτερη και ισχυρότερη Mach-Ε αποτελεί τον ορισμό της υπερβολής σε όλα τα επίπεδα. Απευθύνεται σε αυτούς που δεν αρκούνται με τα συνηθισμένα και αναζητούν πάντα το κάτι παραπάνω. Sorry, αλλά τώρα δεν πάει παραπάνω…

Προς τους απανταχού πλεονέκτες αυτού του κόσμου, εκείνους που στάθηκαν πίσω από το τιμόνι της πισωκίνητης Mach-E των 294 ίππων, και έπειτα στην τετρακίνητη των 351 ίππων και τους φάνηκαν λίγοι, έχουμε ένα και μόνο ερώτημα: Τί έχετε να πείτε τώρα; Η Ford, αφού πήρε τη μεγάλη απόφαση να μετατρέψει σε ηλεκτρικό το απόλυτο Pony Car, είπε να βάλει λίγη… σάλτσα παραπάνω και να οδηγηθεί στην απόλυτη υπερβολή με τα δύο μαγικά γράμματα: «GT» την αποκαλούν και σου γεμίζει το μάτι και με το παραπάνω.

Έχεις βέβαια εξοικειωθεί πρωτίστως με τις «ταπεινές» Mach-E όσον αφορά την εμφάνιση και κατά κάποιο τρόπο δε μένεις για πολύ με το στόμα ανοιχτό όταν αντικρίζεις το επιβλητικό SUV αμάξωμα των 4,743 μέτρων. Εκεί που θα σταθείς είναι στις κατακόκκινες δαγκάνες της Brembo, στις καταπληκτικές ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών και στο Cyber Orange χρώμα που δεν το συναντάς κάθε μέρα. Στο εμπρός μέρος η μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια δίνει το κάτι παραπάνω στο premium στοιχείο και, πακέτο με το ασημί άλογο, τονίζει την επιθετικότητα της κορυφαίας Mach-E. Όχι ότι της έλειπε, αλλά όπως και να το κάνουμε αναζητάς μία παραπάνω ένδειξη για το περί τίνος πρόκειται.

Τα χρωμιομένα λογότυπα GT δεν θα μπορούσαν να είναι πιο αδιάκριτα από το κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών, το αντίθετο με ότι συμβαίνει με το εσωτερικό όπου συμβιβάζεσαι με τη χάραξη στο δερμάτινο καπάκι από το υποβραγχιόνιο και το καλπάζον άλογο στο τιμόνι της Mach-E. Και που να τα προσέξεις αυτά, όταν έχεις θαμπωθεί από την τεράστια οθόνη multimedia αφής 15,5 ιντσών, εκεί από όπου μπορείς να ρυθμίσεις σχεδόν τα πάντα σχετικά με τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Το ψηφιακό κομψοτέχνημα δίνει το κάτι παραπάνω στο συνολικά premium εσωτερικό και έχει προστεθεί σε αυτό η λειτουργία sketch, σύμφωνα με την οποία μπορούν οι μικροί επιβάτες να ζωγραφίζουν κατά τη στάση, ή απλά να κρατήσει κανείς τις σημειώσεις του. Μία επιπλέον διαφοροποίηση έχει να κάνει με τα δερμάτινα καθίσματα της Ford Performance, χαρακτηριστικό που, εκτός από πολυτέλεια, μπορεί να τονίσει το σπορ στοιχείο κατά τη διάρκεια των διαδρομών, κάτι που θα εκτιμήσεις βέβαια λίγα δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση της GT.

Έφθασε η ώρα λοιπόν. Στοχεύεις το D στον στρογγυλό περιστροφικό επιλογέα ταχυτήτων και επιλέγεις το Untamed αν είσαι ανυπόμονος, ή ακόμα καλύτερα το Untamed Plus που έχει προστεθεί στις επιλογές για τα μάτια της GT και μόνο.

Σε αυτό το σημείο ακούς ένα τεχνητό γουργουρητό, ακόμη και αν είσαι σε στάση, ένας ήχος τόσο ρεαλιστικός που σου έρχεται να πας πίσω να ψάξεις που είναι η εξάτμιση και από που θα βάλεις το καλύτερο καύσιμο για το ταξίδι σου. Αμ δε, απλώς το βγάζεις από την πρίζα και έφυγες. Βυθίζεις το δεξί πεντάλ και κάπου εκεί αρχίζεις να κολλάς στο κάθισμα και να μονολογείς… Τί είναι ετούτο το πράγμα; Μια χαρά είμασταν και με τις μικρές Mach-E.

O ψηφιακός πίνακας οργάνων θα γράψει για πλάκα 130 χλμ./ώρα και θα σε κάνει αμέσως στο πρώτο φανάρι να ξεφυλλίσεις τα manual με τους αριθμούς. 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Ευτυχώς δηλαδή γιατί το «γκάζι» σε αυτό τον πύραυλο είναι τόσο γλυκό που μοιάζει με τον πιο επικίνδυνο εθισμό. Δεν μπορείς να μη θέλεις να επιταχύνεις ξανά και ξανά, ακόμη και αν οι αποστάσεις μοιάζουν τόσο σύντομες με την κορυφαία Mach-E.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το αμερικάνικο SUV εφοδιάζεται με δύο σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μονίμου μαγνήτη, έναν σε κάθε άξονα. Ο πίσω μάλιστα μπορεί να διαθέτει τη μέγιστη ροπή σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, με τη συνολική διαθέσιμη πάντως να φθάνει τα 860 Nm. Σε κάθε γρήγορη εκκίνηση δεν μπορείς να φανταστείς τι θα γινόταν χωρίς το σύστημα τετρακίνησης και που θα πήγαινε όλη αυτή η ισχύς των 487 αδάμαστων ίππων.

Εδώ σπινάρει και με τους τέσσερις τροχούς και αναζητά το πρώτο διαθέσιμο supercar για να το κοιτάξει στα μάτια, παρά τα 2.348 κιλά του συνολικού βάρους. Τα περιττά κιλά έχουν μοιραστεί ιδανικά στη GT και η συστοιχία μπαταριών στο δάπεδο εξασφαλίζει εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Η κιτρινωπή Mach ξεχύνεται σε κάθε πάτημα του δεξί πεντάλ και με το τιμόνι να είναι σφιχτό και ακριβέστατο σε αίσθηση, σου κλείνει το μάτι για να λοξοδρομήσεις προς κλειστές διαδρομές με μπόλικο ταπεραμέντο.

Η GT είναι ξεκάθαρα πιο σκληροπυρηνική σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις και πιο χαμηλή κατά 10 χιλιοστά. Λίγο η ρύθμιση της ανάρτησης μαγνητοροϊκής τεχνολογίας, λίγο τα ελαστικά με το χαμηλό προφίλ και θυμάσαι ξαφνικά πως βρίσκεσαι πίσω από ένα εκρηκτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο και όχι πίσω από ένα κλασσικό SUV. Αν το παρακάνεις βέβαια με την οδηγική απόλαυση δύσκολα θα δεις τα 500 χλμ. αυτονομίας που υπόσχεται η Ford σε κύκλο WLTP. Λίγο κάτω από τα 400 χλμ. είναι ένας ρεαλιστικός αριθμός σε μεικτές διαδρομές και με το Untamed σε συχνή χρήση.

Αν πάλι «συμβιβαστείς» (λέμε τώρα) με τη λειτουργία Whisper, το One Pedal και κινηθείς μέσα στην πόλη, τότε όντως θα πλησιάσεις ακόμη και τα 500 χλμ. αυτονομίας, με την κατανάλωση ρεύματος να περιορίζεται κοντά στις 20-21 kWh/100 χλμ. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 98,7 kWh, ένας αριθμός εξαιρετικά μεγάλος για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με την ωφέλιμη να είναι 88 kWh και μετά από σχετική αναβάθμιση να φθάνει και τις 91 kWh.

Το θηρίο της Ford μπορεί να φθάσει από το 10% στο 80% της μπαταρίας σε συνεχές ρεύμα 150 kW σε μόλις 45 λεπτά της ώρας, ενώ σε απλή οικιακή πρίζα σαφώς και θα πρέπει να έχουμε υπομονή. Η εφαρμογή Ford Pass πάντως θα ενημερώσει όταν έρθει η ώρα, ενώ μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη, να δροσίσει τη Mach-E πριν τη χρειαστούμε, ή ακόμη και να αντικαταστήσει το παραδοσιακό κλειδί.

Συμπέρασμα; Η Mustang Mach-E GT δεν είναι κάτι που έλειπε από την αγορά. Δεν ήρθε για να συμπληρώσει κάποιο παζλ στη γκάμα της, αλλά για να βάλει το κερασάκι στην τούρτα. Το αλατοπίπερο αν προτιμάτε ή μάλλον το… tabasco, αφού η GT είναι καυτερή μέχρι και εκεί που δεν πάει. Ξεχειλίζει από δύναμη, σε καλύπτει από όποια πλευρά και αν τη μελετήσεις και μπορεί να παίξει ακόμη και το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, εφόσον διαθέτει επαρκείς χώρους για τους πίσω επιβάτες και μεγάλο διπλό χώρο αποσκευών (402 λίτρα πίσω και 100 μπροστά).

Το κόστος χρήσης της είναι ελάχιστο και έρχεται μαζί με το λογαριασμό του παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όλα είναι ρόδινα. Δεν θα μπορούσε άλλωστε, εκτός αν ζούμε το απόλυτο όνειρο. Θα χρειαστεί να ξυπνήσουμε λίγο απότομα στο άκουσμα των 84.692 ευρώ που ζητά το εκρηκτικό SUV, ποσό που αν το μοιράσεις στα χρόνια που έρχονται θα τα γλιτώσεις από καύσιμα, φόρους και τέλη κυκλοφορίας, μπορείς κάπως να χρυσώσεις το χάπι και να περάσεις μία βόλτα από τη Ford για να βάλεις το χέρι στην τσέπη, ή καλύτερα στο e-banking.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Mustang Mach-E GT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 2 ασύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 358 kW (487 PS), 860Nm
Θέση εμπρός εγκάρσια, πίσω εγκάρσια
Μπαταρία λιθίου-ιόντων (li-on) 98,7 kWh (net 88 kWh), 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης σε Wallbox (7,4 kW): 14 ώρες
μέγιστη φόρτιση AC (10,5 kW): 9 ώρες 45 λεπτά
μέγιστη ταχυφορτιστή DC (150 kW): σε 45 λεπτά 10-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,7 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 20,6 kWh/100 km, 21,4 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 500 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 99 kWh (88 net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 400-450 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ Αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 245/45 R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.743 × 1.881 × 1.586 mm
130 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.622 / 1.630 mm
Μεταξόνιο 2.984 mm
Χώρος αποσκευών 402 lt (εώς 1.420 lt) +100 lt κάτω από το καπό
Απόβαρο 2.348 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 84.692€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!