NEA

Ποιο είναι το ψυχολογικό όριο στην αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Στον αγώνα για μεγαλύτερες μπαταρίες και κατά συνέπεια αυξημένη αυτονομία είναι να αναρωτιέται κανείς που πραγματικά είναι το όριο.

Είναι καλά τα 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση; Ή μήπως τα 700 είναι καλύτερα; Δεν τα κάνουμε 1.000 ώστε να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο;

Φυσικά, όλες αυτές είναι σκέψεις φευγάτες αφού οι κατασκευαστές πασχίζουν να λύσουν την ισορροπία μεταξύ βάρους, κόστους και ενεργειακής απόδοσης σε κάθε ηλεκτρικό που παράγουν. Ωστόσο, ποιο είναι το πιο σωστό; Μεγάλες, βαριές και ακριβές μπαταρίες ή μικρότερες, ελαφρύτερες και με φτηνότερο κόστος;

Πρόσφατα, η BMW ανακοίνωσε τις νέας γενιάς κυλινδρικές μπαταρίες αλλά και πως δεν έχει σκοπό να μπει στην λογική της Tesla για βαριά ηλεκτρικά με μεγάλες αυτονομίες. Οι Γερμανοί ποντάρουν κυρίως στην βελτίωση της ενεργειακής πυκνότητας κατά 30% και στην αυξημένη ικανότητα φόρτισης. Οι νέες μπαταρίες θα μπορούν να φορτίζουν έως και τα 270 kW, αρκετά παραπάνω από τις υπάρχουσες διατάξεις της εταιρίας.

Φυσικά, αυτά ισχύουν για την περίπτωση της ταχυφόρτισης DC και όπου φυσικά υποστηρίζονται. Και δεν είναι μόνο η ισχύς ενός σημείου φόρτισης αλλά και ο αριθμός αυτών ώστε να φορτίζουν ταυτόχρονα πολλά ηλεκτρικά στο μέλλον δίχως να δημιουργούνται ουρές.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button