ΑΓΩΝΕΣ

GP Ιαπωνίας: Επιστροφή στην Suzuka

Οι τρεις πιο σκληρές γόμες επέστρεψαν στην Ιαπωνία: η C1 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτή θα είναι και η τελευταία εμφάνιση της πιο σκληρής γόμας C1 φέτος.

Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών στην Ιαπωνία διευρύνετε από 60 σε 90 λεπτά για να γίνουν δοκιμές πρωτότυπων σλικ ελαστικών του 2023 ( το ίδιο θα γίνει και στο Grand Prix των ΗΠΑ). Οι δοκιμές σε Σουζούκα και Όστιν αποσκοπούν στη βελτιστοποίηση των γομών του 2023, στο σύνολό της η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι αφιερωμένη στην εξέλιξη των ελαστικών.

Αν μια ομάδα δώσει ευκαιρία σ’ έναν πρωτάρη οδηγό στο FP1, τότε στο FP2 θα μπορεί για τα πρώτα 30 λεπτά να επικεντρωθεί στο πρόγραμμά της προτού συμμετέχει στις δοκιμές ελαστικών για το υπόλοιπο της περιόδου. Τα πρωτότυπα ελαστικά ξεχωρίζουν εύκολα καθώς δε φέρουν χρώμα στα πλαϊνά τους.

Όπως η Σιγκαπούρη την προηγούμενη εβδομάδα έτσι και η Ιαπωνία διεξήχθη τελευταία φορά το 2019. Η πρόκληση είναι ακόμη μεγαλύτερη με τις ομάδες να προσεγγίζουν την πίστα, τις καιρικές συνθήκες και το σετάρισμα του μονοθεσίου με τελείως διαφορετικό τρόπο, λόγω της νέας γενιάς μονοθεσίων και ελαστικών.

Κρίσιμο μέγεθος στη Σουζούκα είναι τα πλευρικά φορτία και όχι τόσο η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Τα φορτία είναι ισορροπημένα, ανάμεσα στην δεξιά και στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου.

Τα μονοθέσια και τα ελαστικά υπόκεινται σε μερικές από τις μεγαλύτερες πλευρικές φορτίσεις της χρονιάς, οι οποίες συνάμα είναι παρατεταμένες. Για παράδειγμα η στροφή 130R (130 μοιρών) είναι μια γρήγορη καμπή αλλά περνούν με τέρμα γκάζι σα να είναι ευθεία.

Mario Isola – Αγωνιστικός διευθυντής: «H μόνη πίστα που έχει σχήμα 8 οπότε οι απαιτήσεις από τα ελαστικά είναι ομοιόμορφα ζυγισμένες. Αν ρωτήσει κανείς τους οδηγούς για το ποια είναι η αγαπημένη τους πίστα, η Σουζούκα βρίσκεται πάντοτε ψηλά σ’ αυτή τη λίστα: περιέχει απαιτητικές στροφές που δεν έχουν όμοιο, όπως η 130R και η Spoon. Επίσης έχει μεγάλη ιστορία ενώ οι απίστευτοι φίλαθλοι δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα. Διαθέτει ίδιο αριθμό αριστερών και δεξιών στροφών καθώς έχει μια μοναδική χάραξη στο σχήμα του «8». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι φορτίσεις που προκαλεί να είναι ισορροπημένες. Τα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται μέσω των ελαστικών είναι από τα μεγαλύτερα της χρονιάς. Η χάραξη της πίστας μας υποχρέωσε να επιλέξουμε τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας μας καθώς τα ελαστικά δέχονται μεγάλη πίεση. Η τελευταία γενιά μονοθεσίων είναι η πιο βαριά στην ιστορία και τα όρια απόδοσης διαρκώς ανεβαίνουν. Οπότε η πρόκληση είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Μια καινοτομία φέτος είναι ότι θα δοκιμάσουμε πρωτότυπα ελαστικά του 2023 σε μια διευρυμένη περίοδο ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή το απόγευμα, καθώς απομένουν μόνο οι τελευταίες λεπτομέρειες για την διαμόρφωση της γκάμας της επόμενης χρονιάς ενόσω πλησιάζει το τέλος της φετινής».

Rallying: Ο οδηγός της Toyota, Kalle Rovanpera κέρδισε στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας το προηγούμενο Σαββατοκύριακο χρησιμοποιώντας χωμάτινα ελαστικά Pirelli Scorpion. Στα 22 του χρόνια ο Rovanpera έγινε ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC. Το ρεκόρ κατείχε από το 1995 ο αείμνηστος Colin McRae -επίσης αγωνίζονταν με ελαστικά Pirelli- που κατέκτησε τον μοναδικό του τίτλο όταν ήταν 27 ετών.

GT: Ο προτελευταίος αγώνας του Intercontinental GT Challenge – στο οποίο χρησιμοποιούνται μόνο ελαστικά Pirelli – θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στην Ινδιανάπολη. Ο οδηγός της Mercedes,  Jules Gounon προηγείται στη βαθμολογία. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στον τελευταίο γύρο του φετινού GT World Challenge στη Βαρκελώνη, οι Alessio Picariello, Klaus Bachler και Matteo Cairoli κέρδισαν τον αγώνα για λογαριασμό της Dinamic Porsche.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button