MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 160 PS [test drive]

Με το ενδιαφέρον της αυτοκίνησης να έχει στραφεί σε μία άνευ προηγουμένου κουβέντα σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τις νόρμες, τις μπαταρίες ή τα εναλλακτικά καύσιμα, έρχεται από το πουθενά η Tonale, θυμίζοντας σε όλους γιατί κάποτε ερωτευόμασταν ορισμένα μοντέλα με την πρώτη κιόλας ματιά.  

Κάποιος κυνικός θα πει πως τα τετράτροχα έχουν φτιαχτεί για να μας εξυπηρετούν και μόνο. Ok, δε διαφωνούμε, όμως όλοι οι υπόλοιποι ρομαντικοί πήραμε μία βαθιά ανάσα και σκεφτήκαμε λίγο πολύπλοκα στο άκουσμα της νέας έλευσης της Alfa Romeo. Και φυσικά η έλευση αυτή σημαίνει πολλά, καθώς η ιταλική φίρμα δεν κατασκευάζει πλέον μοντέλα με το τσουβάλι, ούτε απευθύνεται μαζικά στο κοινό (οι εποχές της MiTo έχουν περάσει προ πολλού). Πλέον κάθε μία Alfa Romeo ξεπετάγεται σαν τη Μόνικα Μπελούτσι στην ταινία «Μαλένα», όπου τα αγοράκια έπεφταν από τα ποδήλατα μόλις διάβαινε η Ιταλίδα σταρ.

Κάπως έτσι και η Tonale, σαν ντίβα που αφήνει τον παρτενέρ της να περιμένει, ήρθε καθυστερημένα να δώσει το παρόν στην πιο hot κατηγορία, συμπληρώνοντας το κενό κάτω από τη Stelvio. Τα SUV είχαν ανάγκη εδώ και καιρό από λίγο χρώμα, αφού στη βωμό των πωλήσεων έπαψαν να εκπέμπουν (στην πλειοψηφία τους) την προσωπικότητα και το κάτι παραπάνω. Αυτή τη λάμψη κουβαλά μαζί της μπόλικη, η Tonale των 4,528 μέτρων σε μήκος και των 1,841 μέτρων σε φάρδος. Είναι δηλαδή 17 εκατοστά μακρύτερη σε σχέση με μία Giulietta και 18 εκατοστά κοντύτερη σε σχέση με τη Stelvio, ενώ αν προτιμάτε τη σύγκριση με έναν ισάξιο αντίπαλο, είναι 11 εκατοστά μακρύτερη από τη Mercedes-Benz GLA.

Αλήθεια όμως έχει αντίπαλο το SUV της Alfa Romeo; Υπάρχει κάτι που να μπορεί κάποιος να το βάλει στο ίδιο «τσουβάλι»; Αν κρίνουμε από την προσωπικότητα, το στυλ και την ιδιαιτερότητα της Tonale, μάλλον όχι. Οι Ιταλοί φρόντισαν λοιπόν, αφού πλέον σπάνια μας απασχολούν με νέα μοντέλα, να κάνουν μεγάλο κρότο και να διατηρούν μέσω αυτών (ευτυχώς) αρκετή από την ιστορία τους και τη σχεδιαστική τους μοναδικότητα. Τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα, η τριγωνική μάσκα και οι «σέξι» καμπύλες, αποτελούν γνώρισμα της εταιρείας στο εμπρός μέρος, ενώ και πίσω κυριαρχεί σε πιο σκούρο μοτίβο η ενιαία φωτεινή λωρίδα και η ίδια κυρτή φιλοσοφία.

Το κλισέ σχετικά με τη «μικρή Stelvio» είναι ένας τρόπος να την περιγράψεις, αλλά και πάλι κάτι θα χαθεί στη μετάφραση. Σίγουρα οι 20άρες ζάντες αλουμινίου (πιο Alfa δε γίνεται) με τους πέντε μεγάλους κύκλους και με φόντο τις κόκκινες δαγκάνες της Brembo, είναι μεν προίκα της έκδοσης Speciale, ωστόσο υπογράφουν ένα SUV που κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν προς το μέρος του. Η Alfa Romeo μέσα στο χρόνο, εκτός από φινέτσα, απέκτησε και μία σπανιότητα. Όλο αυτό το σκηνικό, σε συνδυασμό με την premium κορδέλα της Tonale, κάνει τον κόσμο να τη χαζεύει ευλαβικά στο δρόμο. Όχι, ότι δεν της αξίζει, ίσα-ίσα που οι άνθρωποι της φίρμας έδωσαν ρεσιτάλ σχεδίασης μέσα και έξω, συνθέτοντας την ιστορία και το ρετρό κομμάτι, με ότι πιο σύγχρονο μπορεί να συναντήσει κανείς στις μέρες μας.

Αυτό αποτυπώνεται ακόμη πιο έντονα στο εσωτερικό της Tonale, με τις δεκάδες λεπτομέρειες να μαρτυρούν την έντονη προσωπικότητα. Τα σπορ καθίσματα από αλκαντάρα, οι κόκκινες ραφές, οι χαρακτηριστικές ονομασίες (Giri αντί rmp), o πίνακας οργάνων με τους δύο κύκλους ή το start button επάνω στο τιμόνι.

Όλα γίνονται με στιλ και διαφορετικότητα, η οποία δένει με τον σύγχρονο ψηφιακό διάκοσμο του ιταλικού μοντέλου. Το infotainment 12,3 ιντσών έχει δείξει την αξία του και σε μοντέλα της Fiat, με την ποιότητα των γραφικών της οθόνης, την αμεσότητα αλλά και την ευκολία μέσα από την οποία έρχεται η πληροφορία του οχήματος ή αλλάζει κάποια λειτουργία.

Μέσα σε όλη τη… προσωπικότητα της Tonale παραλίγο να ξεχάσουμε και τα πολύ ουσιώδη. Τα 2,636 μέτρα του μεταξονίου δεν είναι και η μεγαλύτερη ένδειξη για πιθανούς χώρους, παρόλα αυτά οι πίσω επιβάτες θα βολευτούν ικανοποιητικά και μάλιστα με αρκετό «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους.

Τα 500 λίτρα του χώρου αποσκευών κρίνονται επαρκή για τις αποσκευές τεσσάρων ταξιδιωτών, ενώ και σε θέματα πρακτικότητας δε θα δυσαρεστήσει τους επιβάτες, παρόλο που δεν είναι το πρώτο μέλημα σε ένα τέτοιο μοντέλο. Περισσότερο θα λέγαμε πως οι αλφίστι θα γουρλώσουν το μάτι σε αυτό το «hybrid» που δειλά κάνει την εμφάνιση του, παρά σε κάτι άλλο.

Πρόκειται για την έκδοση VGT Hybrid με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και απόδοση 160 ίππους, με την ενεργητική συμμετοχή ενός ήπια υβριδικού συστήματος. Ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 20 ίππων και 55 Nm ροπής αναλαμβάνει δράση κατά την εκκίνηση, το παρκάρισμα ή όταν αφήνουμε το γκάζι, εξοικονομώντας σημαντική ποσότητα καυσίμου. Μία μπαταρία χωρητικότητας 0,8 kWh και βάρους 14,5 κιλών (διπλάσια από τα συνηθισμένα mild hybrid συστήματα) είναι τοποθετημένη κάτω από το κεντρικό υποβραγχιόνιο και όχι στο χώρο αποσκευών και συνθέτει το υβριδικό σύνολο της Tonale που όφειλε να είναι μία… κυρία και από πλευράς κατανάλωσης.

Και το καταφέρνει μια χαρά, αφού οι 160 ίπποι κάνουν αισθητή την παρουσία τους (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα) κυρίως στο πρόγραμμα Dynamic (δε λείπει το γνωστό DNA της Alfa Romeo) και μάλιστα χωρίς η κατανάλωση να ξεπερνά τα 7,4 λίτρα/100 χλμ. Και αν σας φαίνονται πολλά, μην ξεχνάτε πως η Tonale δεν είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά ένα premium SUV που ξεπερνά τα 1.500 κιλά σε βάρος και σκοπός της δεν είναι να σπάσει κάποιο ρεκόρ οικονομίας.

Σκοπός της είναι να μη μοιάζει με κανένα άλλο βαρετό SUV χωρίς να επιβαρύνει την τσέπη του οδηγού καθημερινά, κάτι που καταφέρνει. Ίσα-ίσα που κάποιος σκληροπυρηνικός θα μπορούσε να παρασυρθεί από το κοφτερό (ίσως παραπάνω από ότι θα έπρεπε για ένα SUV) τιμόνι του ιταλικού μοντέλου (2,1 στροφές) ή το στιβαρό πλαίσιο και να ζητά κάτι παραπάνω από του 160 ίππους και τα 240 Nm ροπής.

Αν προτιμάς πάντως να πας με το ρεύμα της εποχής και να συνεργαστείς με το 7άρι DCT αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, θα δεις την κατανάλωση να πέφτει ακόμη περισσότερο (η εταιρεία δίνει 5,7 λίτρα/100 χλμ.). O μικρός σε κυβικά κινητήρας (1.469 κ.εκ.) μεταβλητής γεωμετρίας μοιάζει να είναι πολιτισμένος και με αρκετή δόση ισορροπίας ανάμεσα σε σβελτάδα (όχι όμως τρομερή έκρηξη) και οικονομία.

Τα υπερβολικά μεγάλα paddles πίσω από το τιμόνι θα δώσουν μία σπορ αίσθηση όταν νιώσεις την ανάγκη για ένα γρήγορο κατέβασμα, αλλά περισσότερο θα ενοχλήσουν το χέρι όταν ψάχνει το φλας και μάλλον θα σε βγάλουν από την ξεγνοιασιά της αυτόματης λειτουργίας. Πάντως, υπάρχουν φορές που η συνεργασία κιβωτίου/ κινητήρα εμφανίζει κάποια δυσαρέσκεια.

Το πακέτο ανάρτηση/ πλαίσιο/ φρένα, έχει μία δυναμική σαφώς μεγαλύτερη από το κινητήριο σύνολο της δοκιμής μας. Οι τετραπίστονες δαγκάνες εξασφαλίζουν το καλύτερο δυνατό φρενάρισμα όταν αυτό χρειαστεί και όσο συχνά θα μπορούσε σε μία κατηφορική διαδρομή, ενώ τα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD, προσαρμόζονται στις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες.

Το αποτέλεσμα είναι απολαυστικό στο δρόμο (όχι στις συχνές κακοτεχνίες αφού η Tonale είναι σφιχτή και υστερεί σε άνεση) και σε «τσιγκλάει» να πατήσεις το Dynamic λίγο πιο συχνά, έτσι ώστε να παραμείνει λίγο περισσότερο το χαμόγελο στη θέση του. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Tonale είναι ένα σπορ SUV (για αυτό και η απόσταση από το έδαφος είναι κάτω από τα 16 εκατοστά) με χαρακτήρα και δε μένει μόνο στο περιτύλιγμα.

Για να μην παρεξηγηθούμε όμως, και πάλι το δυνατό χαρτί για τη νεοφερμένη Ιταλίδα είναι η φινέτσα. Εμφάνιση που θα ζήλευαν τα πιο premium SUV που κυκλοφορούν με βαρύγδουπη καταγωγή, τα περισσότερα θα κοκκίνιζαν από ντροπή σε έναν ουτοπικό lifestyle διαγωνισμό. Πανάκριβα είπαμε; Για στάσου όμως, πόσο κοστίζει η Tonale;

Στην περίπτωση με τους 160 ίππους θα πρέπει να ξοδέψει κάποιος 45 χιλιάρικα για να την κάνει δική του, με τη Speciale να αγγίζει τις 47.000 ευρώ. Ναι, είναι ακριβή, όμως πλέον όλα έχουν πάει την ανιούσα και μάλιστα μοντέλα που δεν πλησιάζουν ούτε στο ελάχιστο το χαρακτήρα του ολόφρεσκου SUV της Alfa Romeo.

Το στιλάτο μοντέλο μπορεί να συγκριθεί μονάχα με premium προτάσεις (έστω και αν το βάθος της ανάρτησης δεν ανταποκρίνεται πλήρως), και υπό αυτό το πρίσμα η τιμή του είναι τουλάχιστον δίκαιη. Εξάλλου όπως κάθε καλλονή έχει τις απαιτήσεις της, έτσι και η Tonale δε θα μπορούσε να χαλά τον κανόνα. Τουλάχιστον μπορεί να υποσχεθεί μία πιο πετυχημένη και ευχάριστη συμβίωση…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων ALFA ROMEO

Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 160 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.468 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,2 x 92,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 118 kW (160 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 240 Nm (24,4 kgm) / 1.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση VTG με άμεσο ψεκασμό + mild hybrid σύστημα 48V ισχύος 15 kW (20 PS),  55 Nm ροπής)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 723 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 142g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο DCT διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Γόνατα McPherson με εγκάρσιους και διαμήκεις συνδέσμους
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 235/40 R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.528 x 1.841 x 1.601 mm
156 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.585/1.577 mm
Μεταξόνιο 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 500-1.550 lt
Απόβαρο 1.525 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 45.100€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button