PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Ford Ranger Raptor στην Ισπανία!

Το καινούργιο Ranger Raptor είναι ένα εντυπωσιακότερο, από πριν pickup, το οποίο δεν θα σε κερδίσει μόνο με τον όγκο του και τη σχεδίασή του αλλά κυρίως με τη μηχανολογική δομή του και την ικανότητα του εντός και εκτός δρόμου. Στη χώρα μας θα είναι διαθέσιμο από τον προσεχή Δεκέμβριο, με τη τιμή του να ξεκινά από τα 71.610 ευρώ.

Τι είναι το νέο Ford Ranger Raptor; Γιατί δημιουργήθηκε και κυρίως σε ποιους απευθύνεται; Με πιο σύγχρονη σχεδίαση, η οποία παραπέμπει σε αυτή του F-150, η δεύτερη γενιά τής ξεχωριστής έκδοσης του διπλοκάμπινου pickup δείχνει έμπρακτα την ικανότητα των ανθρώπων της Ford Performance να κατασκευάζουν αυτοκίνητα επιδόσεων σε κάθε κατηγορία.

Το καινούργιο Ranger Raptor είναι το δημιούργημά τους με το οποίο κάνουν μια «επίδειξη δύναμης», ένα όχημα το οποίο συντελείται από φαινομενικά παράταιρα δεδομένα. Είναι ένα διπλοκάμπινο, δηλαδή ένα τετράτροχο εργαλείο για τον επαγγελματία. Είναι ένα ικανότατο 4×4 όχημα παραγωγής. Πρωτίστως, είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει σπορ επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου, κι αυτό χάρη στον κινητήρα του και την ανάρτησή του.

Την ύπαρξη του καινούργιου Ranger Raptor, όπως και αυτού της προηγούμενης γενιάς του, την οφείλουμε στους Αυστραλούς, αναμφισβήτητα. Δεν είναι ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε με βάση τον Ευρωπαίο αγοραστή, παρότι και ο τελευταίος θα επωφελείται και αυτό.

Τα στελέχη τής Ford διεξήγαγαν έρευνα στην αυστραλιανή αγορά η οποία είναι η κυριότερη σε πωλήσεις για το Ranger Raptor. Βάσει των αποτελεσμάτων που καθορίστηκαν από αυτή, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και το γενικότερο κατασκευαστικό πλαίσιο για το καινούργιο μοντέλο. Το επόμενο στάδιο ήταν η υλοποίησή του. Και εδώ είναι που ανέλαβαν δράση και πάλι οι άνθρωποι της Ford Performance.

Το αμάξωμα του καινούργιου μοντέλου έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να φαίνεται εξαρχής ο χαρακτήρας του. Η ογκώδης μάσκα του έχει ενσωματωμένο το όνομα της εταιρείας («Ford») με μεγάλα ανάγλυφα γράμματα.

Τα εμπρός LED φώτα του είναι σε σχήμα που θυμίζει το λατινικό γράμμα «C» και τα πίσω το αντίστοιχο «R», το πρώτο τής ονομασίας τού (Ranger Raptor). Άλλα στοιχεία του είναι τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά που περιβάλλουν το αμάξωμα και οι προστατευτικές ποδιές κάτω από το πάτωμα του.

Ο όγκος του είναι μεγάλος και αυτό το καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς κοντά του. Οι διαστάσεις του είναι 5.360 χλστμ. σε μήκος, 2.028 χλστμ. σε πλάτος (χωρίς τους εξωτερικούς καθρέφτες) και 1.926 χλστμ. σε ύψος. Το μεταξόνιό του φτάνει τα 3.270 χλστμ. Το ύψος τού πατώματος από το έδαφος είναι 272 χλστμ. και σε συνδυασμό με τα αντιστοίχως μεγάλα ελαστικά κάνουν το Ranger Raptor να είναι εντυπωσιακό. Μεγάλο είναι και το βάρος του το οποίο φτάνει τα 2.454 κιλά, σύμφωνα με τη Ford. Τέλος, οι διαστάσεις της καρότσας του είναι 1.564 χλστμ. σε μήκος, το πλάτος της είναι 1.224 χλστμ. και το ύψος της 529 χλστμ.

Εσωτερικά, το καινούργιο μοντέλο είναι σύγχρονο και καλοκατασκευασμένο και παραπέμπει σε ένα ποιοτικό SUV. Όπως δηλώνουν από τη Ford, η σχεδίαση και η διαμόρφωση της καμπίνας έγινε με τρόπο που να παραπέμπει σε κόκπιτ πολεμικού αεροσκάφους, με την εργονομία του και την τοποθέτηση των φυσικών διακοπτών.

Στο ταμπλό του υπάρχει έγχρωμη οθόνη 12,4 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων και 12,0 ιντσών (αφής) στο κέντρο της κονσόλας. Στην τελευταία απεικονίζονται οι πληροφορίες και οι εφαρμογές από το σύγχρονο σύστημα infotainment SYNC 4A της Ford. Επίσης, το καινούργιο Ranger Raptor διατίθεται και με ηχοσύστημα της «B&O» με 10 ηχεία.

Η δουλειά τής Ford Performance φαίνεται κυρίως στον κινητήρα και στην ανάρτηση του νέου pickup μοντέλου. Κάτω από το καπό του υπάρχει ο τρίλιτρος (σημ.: 2.956 κ. εκ.), V6, twin turbo «EcoBoost» ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 292 ίππους/5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 491/2.300 σ.α.λ. Για να μην υπάρχει υστέρηση στη λειτουργία των δύο υπερτροφοδοτών έχει εφαρμοστεί η πρακτική που συναντάμε στον κινητήρα τού Ford GT.

Η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 13,8 λίτρα/100 χλμ. (κατά «WLTP») και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι 315 γραμ./χλμ. (κατά «WLTP»). Σύμφωνα με τη Ford, το νέο μοντέλο επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Η ανάρτησή του αποτελείται από διάταξη διπλών ψαλιδιών, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ τής «Fox» και αντιστρεπτική ράβδος. Πίσω, έχει τοποθετηθεί άκαμπτος άξονας, σύνδεσμος Watt και (επίσης) ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Σκοπός αυτής της επιλογής ήταν να παραμένει διαρκώς το Ranger Raptor ευκολοδήγητο και αποτελεσματικό σε κάθε περίπτωση και σε κάθε ταχύτητα κίνησης, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.

Για την τελευταία συνθήκη, γράψαμε ήδη παραπάνω ότι το ύψος του πατώματός του από το έδαφος είναι 272 χλστμ. Εκτός αυτού, η γωνία προσέγγισής του είναι 32 μοίρες, η γωνία ράμπας 24 μοίρες και η γωνία αναχώρησης 24-27 μοίρες, αναλόγως εάν έχει τοποθετηθεί κοτσαδόρος στον πίσω προφυλακτήρα ή όχι. Τέλος, σύμφωνα με τη Ford, το καινούργιο Ranger Raptor δύναται να διέλθει από υδάτινο πέρασμα βάθους έως 850 χλστμ.

Πώς είναι να οδηγείς αυτή την ξεχωριστή εκδοχή τού νέου Ford Ranger (ας μην ξεχνάμε ότι το νέο μοντέλο θα διατίθεται και στις υπόλοιπες απλές εκδόσεις του); Η απάντηση είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα ξεχωριστό όχημα το οποίο δείχνει ατρόμητο σε κάθε περίσταση.

Ως οδηγός, έχεις τη δυνατότητα να επιλέγεις κάποιο από τα πολλά προγράμματα παραμετροποίησης τόσο του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης όσο και αυτού για τη λειτουργία της απόδοσης της ροπής και της ανάρτησης.

Συγκεκριμένα, για την κίνηση σε άσφαλτο υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας: «Normal», «Sport» και «Slippery». Για την εκτός δρόμου κίνηση υπάρχουν άλλα τέσσερα. Τα «Rock crawl», «Sand», «Mud/Ruts» και «Baja» για την περίπτωση κίνησης σε βατό χωματόδρομο με μεγάλη ταχύτητα. Επιπλέον, υπάρχει και η επιλογή «Quiet» όπου ο ήχος της εξάτμισης είναι ο χαμηλότερος δυνατός. συγκριτικά.

Το σύστημα τετρακίνησης δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρεται αυτή τόσο μόνο στους πίσω τροχούς όσα και στους τέσσερις. Στο νέο μοντέλο υπάρχει η δυνατότητα να κλειδώνει και το εμπρός διαφορικό (σε αυτό της πρώτης γενιάς κλείδωνε μόνο το πίσω), ενώ διατίθεται και κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων. Η ροπή μεταδίδεται στους τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 10 σχέσεων.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και στηρίζει καλά το σώμα πλευρικά, κάτι απαραίτητο στην εκτός δρόμου κίνηση. Στην άσφαλτο, το νέο Ranger Raptor κινείται με μεγάλη ευκολία σε όποιο ρυθμό και εάν επιλέγει ο οδηγός. Παρά τον όγκο του και τον κατασκευαστικό χαρακτήρα του (pickup), έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα καλό SUV όχημα. Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό, η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή και ανταποκρίνεται καλά σε ό,τι αφορά στην απορροφητικότητά της και το τιμόνι έχει καλή αίσθηση για όχημα αυτής της κατηγορίας.

Ωστόσο, το καινούργιο Ranger Raptor δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του στην εκτός δρόμου κίνηση. Εκεί, η μοναδική δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση από τη Ford Performance αναδεικνύεται με τον καλύτερο τρόπο. Σε αυτές τις συνθήκες καταλαβαίνεις τον λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε και δικαιολογείς απόλυτα τα πολλά χρήματα που κοστίζει η απόκτησή του.

Η ικανότητά του να κινείται χωρίς πρόβλημα τόσο σε έδαφος με έντονη κλίση και σε κάθε είδους επιφάνεια εδάφους όσο και με μεγάλη ταχύτητα σε χωματόδρομο είναι κάτι που περιγράφεται μεν, δεν μεταφέρεται στο πραγματικό μέγεθός της, δε. Μοιάζει σαν ένα «μαγικό χαλί» το οποίο μπορεί να σου χαρίσει έντονες οδηγικές συγκινήσεις αρκεί να το εμπιστευτείς και να πείσεις τον εαυτό σου να μην φοβάται.

Το σίγουρο είναι ένα: Το νέο Ford Ranger Raptor δεν έχει αντίπαλο!



Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης

Ο άνθρωπος που σφίγγει τα χαληνάρια κάθε φορά που το καρότο χαλαρώνει. Πνεύμα και ηθική!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button