NEA

Γιατί οι Γερμανοί φοβούνται την Κίνα;

 Μία από τις κύριες ομάδες λόμπι της γερμανικής βιομηχανίας ζήτησαν από την κυβέρνηση περισσότερη υποστήριξη της εγχώριας  βιομηχανίας προκειμένου να διαφοροποιήσει το εμπόριο της πέρα από την Κίνα, καθώς ήδη η κυβέρνηση προετοιμάζει νέες πολιτικές με στόχο τη μείωση της εξάρτησης της γερμανικής οικονομίας από το Πεκίνο.

«Όλα όσα έχουμε ακούσει μέχρι στιγμής για τη στρατηγική της γερμανικής κυβέρνησης για την Κίνα είναι εξαιρετικά αμυντικά», δήλωσε ο Volker Treier, επικεφαλής εξωτερικού εμπορίου στο DIHK. «Υπάρχει έλλειψη στρατηγικής ενθάρρυνσης για την οικοδόμηση βιώσιμων οικονομικών σχέσεων, ιδιαίτερα στην ευρύτερη σφαίρα Ασίας-Ειρηνικού, ώστε να αποφευχθούν μονόπλευρες εξαρτήσεις».

Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία, για τον οποίο Γερμανοί αξιωματούχοι λένε ότι αποκάλυψε ότι η οικονομία εξαρτάται υπερβολικά από τη ρωσική ενέργεια, ώθησε την επανεξέταση των σχέσεων με το Πεκίνο, με το οποίο οι γερμανικές επιχειρήσεις έχουν στενές σχέσεις, ειδικά στον τομέα της μεταποίησης. Μόλις τέσσερις γερμανικές εταιρείες – οι αυτοκινητοβιομηχανίες Mercedes-Benz, BMW και Volkswagen και ο γίγαντας χημικών BASF – αντιπροσώπευαν το ένα τρίτο όλων των ευρωπαϊκών επενδύσεων στην Κίνα το 2018-2021, σύμφωνα με μελέτη της ερευνητικής εταιρείας Rhodium Group.

Το έγγραφο του υπουργείου Εξωτερικών, το οποίο πρέπει ακόμη να συμφωνηθεί από άλλα υπουργεία, ανέφερε ότι οι βασικές βιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων και των χημικών, πρέπει να αποφύγουν τον κίνδυνο για τις εταιρείες και τη χώρα να επενδύσουν πάρα πολύ στην Κίνα. Ένας εκπρόσωπος της Mercedes-Benz αρνήθηκε να σχολιάσει τις συγκεκριμένες πολιτικές του εγγράφου, αλλά είπε ότι η εταιρεία θεωρεί «ως καθήκον μας να εργαστούμε για μεγαλύτερη διαφοροποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού μας».

«Χρειαζόμαστε μια ενεργή και ανθεκτική βιομηχανική πολιτική και στρατηγική στην Ευρώπη όσον αφορά τις πρώτες ύλες, τις μπαταρίες ή τους ημιαγωγούς».
Ένας εκπρόσωπος της BMW αρνήθηκε επίσης να σχολιάσει τις λεπτομέρειες του εγγράφου, αλλά είπε ότι ο όμιλος είχε επενδύσει τόσο στην Ευρώπη και την Αμερική όσο και στην Κίνα και θα «συνεχίσει να επιδιώκει τον στόχο του ανοίγματος νέων αγορών πωλήσεων στο μέλλον».

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button