ΑΓΩΝΕΣ

GP Μπαχρέιν – Προεπισκόπηση: Ντεμπούτο για τη νέα γόμα C1 της Pirelli

Η νέα γόμα C1 κάνει ντεμπούτο στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Σακχίρ. Φέτος η Pirell αύξησε τον αριθμό των διαθέσιμων γομών σε 6, απ’ αυτές θα επιλέγονται οι τρεις σε κάθε αγώνα.

Μετά την εκτίμησή μας για την δυναμικότητα των ομάδων και τα νέα τους μονοθέσια έφτασε η ώρα να αναφερθούμε στη καινούργια γόμα C1 που έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στην πιο σκληρή C0 (πέρυσι είχε τον κωδικό C1) και στη C2 που παραμένει ίδια με πέρυσι.

Στο Grand Prix του Μπαχρέιν η C1 θα είναι η P Zero λευκή σκληρή γόμα, η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και 8 σετ μαλακής γόμας για κάθε μονοθέσιο. Επίσης θα υπάρχουν οι συνήθεις επιλογές ενδιάμεσων και βρόχινων ελαστικών Cinturato.

Η άσφαλτος στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν είναι από τις πιο τραχείες που απαντώνται στη χρονιά. Την ίδια στιγμή η διαδρομή που έχει στροφές χαμηλής και μέσης ταχύτητας θέτει στα ελαστικά σημαντικές προκλήσεις στη φάση της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. H χάραξη απαιτεί επίσης καλή σταθερότητα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου.

Η μεγάλη διακύμανση της θερμοκρασίας πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη. Η θερμοκρασία της ασφάλτου μπορεί να ξεπεράσει τους 45 βαθμούς Κελσίου στη διάρκεια της μέρας, πέφτει όμως τουλάχιστον 15 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερα όταν νυχτώσει. Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών (FP2) οι κατατακτήριες δοκιμές και ο αγώνας εκκινούν στις 18:00 τοπική ώρα (17:00 ώρα Ελλάδος) όπου οι συνθήκες διαφέρουν σημαντικά από τις άλλες δυο περιόδους που θα διεξαχθούν νωρίς το απόγευμα.

Το Grand Prix του Μπαχρέιν διεξάγεται σε μια πίστα που περιβάλλεται από την έρημο του Σακχίρ. Πολλές φορές ο άνεμος φέρνει άμμο στην πίστα και αυτό μεταβάλλει τα επίπεδα πρόσφυσης κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Οι αγώνες υποστήριξης που περιλαμβάνουν Formula 2 και Formula 3, συντελούν στο στρώσιμο της αγωνιστικής γραμμής με γόμα που βελτιώνει το κράτημα.

Η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω θερμικής καταπόνησης (degradation) αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή στρατηγικής. Πέρυσι όλοι οι οδηγοί πλην ενός, σταμάτησαν τρεις φορές (αντί για δυο που περιμέναμε) καθώς εμφανίστηκε λίγο πριν το φινάλε, αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο νικητής Charles Leclerc (Ferrari) χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα στα δυο πρώτα μέρη και μετά έβαλε τη μέση γόμα. Εκμεταλλεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας μπροστά από τον άλλο οδηγό της ομάδας Carlos Sainz.

Mario Isola – Διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού: «Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς θα είναι ένα σημαντικό τεστ για να αξιολογήσουμε όλη τη δουλειά που κάναμε πέρυσι στην εξέλιξη των ελαστικών.  Αυτό μας επέτρεψε να ενισχύσουμε περισσότερο τη δομή των ελαστικών και να δημιουργήσουμε μια νέα γόμα. Η καινούργια γόμα C1 θα κάνει το ντεμπούτο της στο Σακχίρ: Βασίζεται στην περσινή C2, αυτό μας επιτρέπει να  μειώσουμε την διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις σκληρότερες γόμες της γκάμας μας. Εκτιμούμε ότι θα αποτελέσει χρήσιμη επιλογή για τον αγώνα του Σαββατοκύριακο. Το προσπέρασμα μέσω στρατηγικής, σταματώντας νωρίτερα για αλλαγή  ελαστικών ‘undercut’ είναι εφικτό στο Grand Prix, του Μπαχρέιν. Θα έχει ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε πως θα χρησιμοποιήσουν οι ομάδες τη νέα παράμετρο στην τριάδα γομών που επιλέχθηκε για το Σακχίρ».


Formula 2 & Formula 3

Οι δυο θεσμοί που χρησιμοποιούν μόνο ελαστικά Pirelli ξεκινούν στο Μπαχρέιν. Η φετινή Formula 2 έχει στις τάξεις της 10 οδηγούς που προέρχονται από τη Formula 3: ανάμεσά τους ο πρωταθλητής 2022 Victor Martins, που πήρε υποτροφία 300 χιλιάδων ευρώ από την Pirelli για να βοηθηθεί στη συμμετοχή του, στη F2. Συνολικά στη Formula 2 αγωνίζονται 22 οδηγοί ενώ στη F3 αγωνίζονται 30 οδηγοί, εκ των οποίων οι 18 για πρώτη φορά.


Άλλα motorsport

Το World Rally Championship – άλλο ένα πρωτάθλημα που διεξάγεται αποκλειστικά με ελαστικά Pirelli – ξεκίνησε. Ο περσινός πρωταθλητής με Toyota, Kalle Rovanpera, κέρδισε στο Μόντε Κάρλο και ο Ott Tanak πήρε τη νίκη για λογαριασμό της M-Sport Ford στη Σουηδία στο δεύτερο αγώνα του με αυτή την ομάδα.

Το Intercontinental GT Challenge Powered by Pirelli ξεκίνησε τη σεζόν 2023 στην πίστα Bathurst της Αυστραλίας. Ήταν ο ταχύτερος 12ωρος αγώνας στην ιστορία. συμπληρώθηκε ρεκόρ αριθμού γύρων. Η νικήτρια Mercedes πέρασε τη γραμμή τερματισμού με διαφορά μικρότερη του δευτερολέπτου από την Porsche. Ο θρυλικός αναβάτης Valentino Rossi ήταν ταχύτερος στο FP2, τελικά τερμάτισε 6ος στον αγώνα με την ομάδα της BMW.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!