NEA

EE: Κυριαρχούν τα ντίζελ λεωφορεία – Μόλις 1 στα 10 με εναλλακτικά καύσιμα

Το 2022, τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία παρέμειναν τα πιο δημοφιλή στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 67,3% του συνόλου των πωλήσεων νέων λεωφορείων (μείωση κατά 1,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021).

Εν τω μεταξύ, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα λεωφορεία συνέχισαν να κερδίζουν έδαφος, αντιπροσωπεύοντας το 12,7% της συνολικής αγοράς λεωφορείων της ΕΕ, από 10,6% το 2021. Συνολικά, όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος αποτελούσαν το 32,7% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ πέρυσι.

Λεωφορεία ντίζελ και βενζίνης

Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων ντίζελ στην ΕΕ1 μειώθηκαν κατά 7,8% το 2022, φτάνοντας τις 18.500 πωλήσεις. Ωστόσο, τα λεωφορεία που κινούνται με ντίζελ παρέμειναν τα πιο δημοφιλή από όλα τα νέα λεωφορεία, αντιπροσωπεύοντας το 67,3% του συνόλου των πωλήσεων νέων λεωφορείων.

Τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής κατέγραψαν διψήφιες απώλειες: η Γερμανία (-28,9%), η Γαλλία (-21,4%) και η Ιταλία (-21,4%). Αντίθετα, η Ισπανία σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις νέων λεωφορείων ντίζελ (+52,2%).

Από την άλλη πλευρά, μόλις τρία λεωφορεία με βενζίνη πουλήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή πέρυσι.

To 11,9% όλων των νέων λεωφορείων και πούλμαν που ταξινομήθηκαν το 2022 κινούνταν με εναλλακτικά καύσιμα

Το 2022, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 13,7% φτάνοντας τις 3.505 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 12,7% της συνολικής αγοράς λεωφορείων της ΕΕ.

Η Γαλλία -η μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου- παρουσίασε αύξηση 26,4%, συμβάλλοντας στη συνολική θετική απόδοση. Η Γερμανία και η Δανία –η δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη σε όγκο αγορές– κατέγραψαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη (+10,1% και +79,5% αντίστοιχα). Μαζί με τη Γαλλία, αυτές οι τρεις χώρες αποτελούσαν περισσότερο από το 50% όλων των ηλεκτρικών λεωφορείων που είναι ταξινομημένα στην ΕΕ.

Αντίθετα, τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία έχασαν έδαφος, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 25,9% και το μερίδιο αγοράς να συρρικνώνεται από 10,3% το 2021 σε 8,1% πέρυσι.

Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στην απότομη πτώση που καταγράφηκε στη Γερμανία (-25,3%), η οποία από μόνη της αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των υβριδικών ηλεκτρικών λεωφορείων που ταξινομούνται στην ΕΕ.

Συνολικά, το 11,9% όλων των νέων λεωφορείων και πούλμαν που ταξινομήθηκαν το 2022 κινούνταν με εναλλακτικά καύσιμα, τα περισσότερα από τα οποία κινούνταν με φυσικό αέριο.

Η Γαλλία -η μεγαλύτερη αγορά αυτής της κατηγορίας- υπέστη πτώση (-11,5%). Ωστόσο, η Ιταλία και η Ισπανία σημείωσαν τριψήφια και διψήφια κέρδη (+112,6% και +28,6% αντίστοιχα). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια συνολική αύξηση 8,0%, με 3.262 μονάδες να καταγράφονται σε ολόκληρη την ΕΕ.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto