NEA

EE: Κυριαρχούν τα ντίζελ λεωφορεία – Μόλις 1 στα 10 με εναλλακτικά καύσιμα

Το 2022, τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία παρέμειναν τα πιο δημοφιλή στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 67,3% του συνόλου των πωλήσεων νέων λεωφορείων (μείωση κατά 1,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021).

Εν τω μεταξύ, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα λεωφορεία συνέχισαν να κερδίζουν έδαφος, αντιπροσωπεύοντας το 12,7% της συνολικής αγοράς λεωφορείων της ΕΕ, από 10,6% το 2021. Συνολικά, όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος αποτελούσαν το 32,7% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ πέρυσι.

Λεωφορεία ντίζελ και βενζίνης

Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων ντίζελ στην ΕΕ1 μειώθηκαν κατά 7,8% το 2022, φτάνοντας τις 18.500 πωλήσεις. Ωστόσο, τα λεωφορεία που κινούνται με ντίζελ παρέμειναν τα πιο δημοφιλή από όλα τα νέα λεωφορεία, αντιπροσωπεύοντας το 67,3% του συνόλου των πωλήσεων νέων λεωφορείων.

Τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής κατέγραψαν διψήφιες απώλειες: η Γερμανία (-28,9%), η Γαλλία (-21,4%) και η Ιταλία (-21,4%). Αντίθετα, η Ισπανία σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις νέων λεωφορείων ντίζελ (+52,2%).

Από την άλλη πλευρά, μόλις τρία λεωφορεία με βενζίνη πουλήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή πέρυσι.

To 11,9% όλων των νέων λεωφορείων και πούλμαν που ταξινομήθηκαν το 2022 κινούνταν με εναλλακτικά καύσιμα

Το 2022, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 13,7% φτάνοντας τις 3.505 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 12,7% της συνολικής αγοράς λεωφορείων της ΕΕ.

Η Γαλλία -η μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου- παρουσίασε αύξηση 26,4%, συμβάλλοντας στη συνολική θετική απόδοση. Η Γερμανία και η Δανία –η δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη σε όγκο αγορές– κατέγραψαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη (+10,1% και +79,5% αντίστοιχα). Μαζί με τη Γαλλία, αυτές οι τρεις χώρες αποτελούσαν περισσότερο από το 50% όλων των ηλεκτρικών λεωφορείων που είναι ταξινομημένα στην ΕΕ.

Αντίθετα, τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία έχασαν έδαφος, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 25,9% και το μερίδιο αγοράς να συρρικνώνεται από 10,3% το 2021 σε 8,1% πέρυσι.

Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στην απότομη πτώση που καταγράφηκε στη Γερμανία (-25,3%), η οποία από μόνη της αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των υβριδικών ηλεκτρικών λεωφορείων που ταξινομούνται στην ΕΕ.

Συνολικά, το 11,9% όλων των νέων λεωφορείων και πούλμαν που ταξινομήθηκαν το 2022 κινούνταν με εναλλακτικά καύσιμα, τα περισσότερα από τα οποία κινούνταν με φυσικό αέριο.

Η Γαλλία -η μεγαλύτερη αγορά αυτής της κατηγορίας- υπέστη πτώση (-11,5%). Ωστόσο, η Ιταλία και η Ισπανία σημείωσαν τριψήφια και διψήφια κέρδη (+112,6% και +28,6% αντίστοιχα). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια συνολική αύξηση 8,0%, με 3.262 μονάδες να καταγράφονται σε ολόκληρη την ΕΕ.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!