PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Jeep Compass 1.5 130 PS e-Hybrid [mini test]

Η Jeep που κάποτε ξέραμε άλλαξε (προς το καλύτερο) και από εκεί που μετρούσε κανείς μονάχα… γωνίες διαφυγής και ύψος αμαξώματος, πλέον κοιτά την κατανάλωση και ψάχνει… βελόνα για να δει αν ονειρεύεται.

Το Compass λοιπόν αποτελεί ουσιαστικά την… πυξίδα αυτής της μεταστροφής και μαζί με το Renegade (αναλυτική δοκιμή) δείχνουν γρήγορα αντανακλαστικά στις ανάγκες του σήμερα. Και ποιές είναι αυτές οι ανάγκες για έναν μέσο απαιτητικό οδηγό; Με πολύ λίγα λόγια στυλ, δυνατό brand name, χώροι, SUV εμφάνιση και οικονομία.

Για τα πρώτα δεν χρειάστηκε ποτέ προσπάθεια για να πείσει το Compass σχετικά με τι μπορεί να προσφέρει μέσα από τη συμβίωση. Επιβλητικό παρουσιαστικό, «τετράγωνη» φιλοσοφία (όχι όσο το Renegade), ικανοποιητικό ύψος και φινέτσα που παραπέμπει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Στοιχεία αρκετά ώστε να κάνουν το διαχρονικό μοντέλο να ξεχωρίσει ακόμα και αν τη σήμερον ημέραν πρέπει να αντιμετωπίσει δεκάδες SUV’s.

Εκεί που οι άνθρωποι της φίρμας έπρεπε να εργαστούν διπλοβάρδιες για να βρουν μία αξιόλογη λύση ήταν στο θέμα της οικονομίας καυσίμου. Και τί έκαναν λοιπόν; Δημιούργησαν ένα υβριδικό σύστημα αποτελούμενο από έναν νέο τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα (εξελιγμένο για την περίσταση) 1.500 κ.εκ. και έναν πανάλαφρο και συμπαγή 48V ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 20 ίππων ενσωματωμένο στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει τη φόρτιση της μπαταρίας με χωρητικότητα 0,8 kWh, καθώς και την ομαλή εκκίνηση του θερμικού κινητήρα, συνθέτοντας έτσι (μαζί με την βελτιωμένη αεροδυναμική) ένα άκρως αποτελεσματικό υβριδικό σύστημα που επιτρέπει κατανάλωση από 5,6 μέχρι 6,4 λίτρα αμόλυβδης ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

Για παράδειγμα, μέσα στην πόλη σε συνθήκες συμφόρησης το Compass λειτουργεί μονάχα με ηλεκτρική ενέργεια (e-Queuing), όπως και κατά τους ελιγμούς στο παρκάρισμα (e-Parking), ενώ το e-Creeping ουσιαστικά διατηρεί την ορμή του αυτοκινήτου σε μεσαίες ταχύτητες χωρίς τη συμβολή του βενζινοκινητήρα.

Παράλληλα, ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 15 kW λειτουργεί επικουρικά (e-Boosting) όταν παραστεί ανάγκη επιτάχυνσης (πχ σε μία προσπέραση). Άλλωστε, οι 130 ίπποι και τα 240 Nm ροπής είναι ικανοποιητικός αριθμός μεν, ωστόσο για τα δεδομένα του Compass των 1.500 κιλών είναι σχετικά οριακοί όπως δείχνουν και τα 9,9 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα.

Και από πλευράς χώρων το SUV μήκους 4,4 μέτρων σου αφήνει θετική εντύπωση, πρωτίστως για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών και δευτερευόντως για τις αποσκευές (424 λίτρα και 1.270 με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα). Αντίστοιχα, από πλευράς πρακτικότητας το κομψό Jeep δεν υστερεί σε θήκες για μικρά και μεγαλύτερα αντικείμενα.

Η συναρμογή και η ποιότητα του εσωτερικού δεν σου θυμίζει την εκτεταμένη χρήση ανακυκλώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών. Άλλωστε, το μήνυμα «There is only one earth» είναι παραπάνω από εμφανές και παραλήπτης δεν είναι μονάχα ο οδηγός του πιο… οικολογικού Compass όλων των εποχών (μαζί ίσως με την plug-in υβριδική εκδοχή του).

Το μεσαίο SUV της Jeep λοιπόν καταφέρνει να παραμείνει ένα συμβολικό μοντέλο ελευθέρου χρόνου, με σύγχρονα καλούδια, ψηφιακό κόσμο και φυσικούς διακόπτες, με ιδανικό περιτύλιγμα από την υβριδική τεχνολογία και ένα αυτόματο κιβώτιο που προσδίδει ευκολία και μεγάλη οικονομία καυσίμου. Στην ίδια φιλοσοφία και η τιμή αγοράς (από 33.000 ευρώ, 36.200 ευρώ για την έκδοση δοκιμής μας) που δεν κρίνεται υπερβολική και συνθέτει ένα ελκυστικό πακέτο παρά τον μεγάλο ανταγωνισμό στην κατηγορία.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων JEEP

Tεχνικά χαρακτηριστικάJeep Compass 1.5 130 PS e-Hybrid
ΚινητήραςΒενζίνης: 1.469 cc
Ισχύς, ΡοπήΙσχύς: 130 PS/ 5.500 rpm
0-100 km/h, Τελική ταχύτητα9,9 sec, 193 km/h
Κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής5,6 l/100 km, 6,2 l/100 km
Εκπομπή CO2128 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.404 / 1.874 / 1.629 mm
Χώρος αποσκευών424 lt
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής33.000 ευρώ
Φωτογραφίες: Νίκος Βαϊλακάκης

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Ευχαριστούμε. Απο αίσθηση οδήγησης δεν αναφέρατε κάτι. Ποιότητα κύλισης ? Ανεση? Ηχομόνωση? Σε σχέση με τον μέσο όρο ?

    1. Καλησπέρα κύριε Παναγοπουλε και ευχαριστούμε για το σχόλιο. Η μίνι δοκιμή καμία φορά δεν επιτρέπει μακροσκελή ανάλυση, ωστόσο το υβριδικό compass είναι πάνω από το μέσο όρο σε ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, ενώ από την ανάρτηση ίσως περιμέναμε καλύτερη απόσβεση σε απότομες λακκούβες ή εκτός δρόμου. Η κατανάλωση πάντως ήταν αρκετά εντυπωσιακή για τα δεδομένα ενός Jeep όπως τα γνωρίζαμε…
      Με εκτίμηση,
      Νίκος Βαϊλακάκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!