NEAPINED

Το Nissan Qashqai εξακολουθεί να είναι ένα από τα καλύτερα SUV της αγοράς

Πλώρη για νέες κορυφές βάζει το φθηνότερο Nissan Qashqai στην Ελλάδα – Ποια είναι η ιστορία του δημοφιλούς SUV!

Στην ερώτηση πιο είναι το πλέον αναγνωρίσιμο SUV στην Ευρώπη η απάντηση είναι εύκολη. Το Nissan Qashqai από όταν παρουσιάστηκε ως concept car τον Μάρτιο του 2004 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης φάνηκε ότι όχι μόνο θα έμπαινε σφήνα στο Toyota RAV4 που ήδη κυκλοφορούσε, αλλά θα πρωταγωνιστούσε στις ευρωπαϊκές πωλήσεις. Κάτι που έκανε μέσα από τις τρεις γενιές του.

Nissan Qashqai Concept (2004)

Ενδιαφέρον, ωστόσο, παρουσιάζει η ιστορία γύρω από τη δημιουργία του Nissan Qashqai, η οποία ανάγεται στο 2002 και στην προσπάθεια της ιαπωνικής φίρμας να παρουσιάσει ένα μοντέλο που θα διαδεχόταν το Almera. Μάλιστα στις αρχές του 2002, 25 Ευρωπαίοι μηχανικοί της Nissan ταξίδεψαν στο τεχνικό κέντρο της μάρκας στην Ιαπωνία για να ξεκινήσουν ένα 12μηνο έργο για την ανάπτυξη του διαδόχου του Almera.

1η γενιά (2006-2013)

Η εξέλιξη επικεντρώθηκε στη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού προσανατολισμού οχήματος με στόχο, την πρακτικότητα και την ευελιξία ενός SUV αλλά με το μέγεθος, τη δυναμική οδήγησης και το κόστος λειτουργίας ενός οικογενειακού hatchback. Ενώ οι εργασίες μηχανικής έγιναν από το Ευρωπαϊκό Τεχνικό Κέντρο της Nissan (NTCE), μια σχεδιαστική πρόταση υποβλήθηκε από τη Nissan Design Europe (NDE), η οποία δημιούργησε το 2004 το σχέδιο Qashqai.

2η γενιά (2013-2021)

Τελικά, κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του μοντέλου, η Nissan αποφάσισε ότι το Qashqai θα χρησιμεύσει ως αντικαταστάτης τόσο για το Almera στην κατηγορία C όσο και για την Primera στο τμήμα D. Τελικά, η Nissan επέλεξε τη Nissan Motor Manufacturing UK ως εργοστάσιο παραγωγής της για την ευρωπαϊκή αγορά και αν κρίνουμε από τη σημερινή του πορεία όλα πήγαν κατ ευχήν για την ιαπωνική φίρμα.

Στις 18 Φεβρουαρίου του 2021 η Nissan παρουσίασε την 3η γενιά του Qashqai, όπου σχεδιαστικά αντλεί στοιχεία από το IMQ Concept. Μάλιστα αυτό δεν φέρει κινητήρες ντίζελ, καθώς η Nissan, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές CO2 του μοντέλου, το εξοπλίζει με δύο υβριδικά μηχανικά σύνολα που συνδυάζονται με αυτόματο αλλά και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

3η γενιά (2022 έως σήμερα)

Η ιστορία, κατατάσσει το Qashqai ως ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα crossover και δεν είναι άτοπο να ισχυριστεί κανείς ότι άνοιξε το δρόμο και σε άλλους κατασκευαστές να παρουσιάσουν τα δικά τους ανταγωνιστικά μοντέλα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022, το Nissan Qashqai ήταν και επίσημα το αγαπημένο αυτοκίνητο του Ηνωμένου Βασιλείου. Αλλά  και το πρώτο μοντέλο βρετανικής κατασκευής που βρίσκεται στην κορυφή των ετήσιων  πωλήσεων για 20 και πλέον χρόνια. Συνολικά το 2022 στο Ηνωμένο Βασίλειο πωλήθηκαν 42.704 νέα Qashqai.

Το χειροκίνητο Nissan Qashqai είναι το
οικονομικότερο σε κόστος κτήσης

Στο Caroto δεν είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζουμε το Qashqai (εδώ η δοκιμή με την αυτόματη Xtronic έκδοση με τους 158 ίππους, εδώ η χειροκίνητη έκδοση με τους 140 ίππους). Ωστόσο, αυτή τη φορά βρεθήκαμε πίσω από την οικονομικότερη έκδοση του Ιάπωνα κατασκευαστή που και σε αυτή την περίπτωση δεν σε απογοητεύει. Με τον ήπια υβριδικό τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1,3 λίτρων, τους 140 ίππους αλλά και το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων κινηθήκαμε κυρίως σε αστικό περιβάλλον.

Μπορεί οι εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο να ξεχωρίζουν σε άνεση, αλλά αν δεν είσαι επαγγελματίας οδηγός (να περνάς την ημέρα σου πίσω από ένα τιμόνι)… οι χειροκίνητες εκδόσεις είναι αυτές που σε κρατούν ενεργό οδηγό και κάνουν και οικονομία στον οικονομικό προϋπολογισμό. Το Nissan Qashqai στην έκδοση Elite με το χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει 30,690 ευρώ, τιμή σημαντικά μειωμένη σε σχέση με τις υπόλοιπες που φέρουν αυτόματο κιβώτιο.

Στη συγκεκριμένη έκδοση  του Qashqai το χειροκίνητο κιβώτιο συμπεριφέρεται σαν κλασικό ιαπωνικό αυτοκίνητο, ήτοι μαλακός συμπλέκτης και  ακριβής λεβιές με κοντές διαδρομές. Συνταγή άνεσης θα προσθέσει κάποιος, όπου με τον ζωντανό κινητήρα και τη ροπή των 240 Nm οι αστικές διαδρομές δεν απαιτούν συνεχείς εναλλαγές ταχυτήτων.

Πολύ καλή και η επίδοση στον τομέα των καυσίμων που σε αστικό περιβάλλον δεν ξεπέρασε τα 7,4 λίτρα. Η εργοστασιακή μέτρηση κάνει λόγο για 6,4 λίτρα σε μικτό περιβάλλον οδήγησης, γεγονός που δεν απέχει από τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Εκεί που το Nissan Qashqai εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα κύλισης και η αίσθηση ασφάλειας που διαπνέει στους επιβάτες του. Τα “premium” υλικά κατασκευής έχουν αισθητό αποτύπωμα στην κατασκευή του Qashqai γεγονός που έτσι ερμηνεύεται και το υψηλό κόστος κτήσης του.

Η αναβαθμισμένη κατασκευή που πλέον κοιτά στα “ίσα” τους Γερμανούς ανταγωνιστές του έχει βάλει πλώρη για μια ακόμη κατάκτηση κορυφής. Αρκεί βέβαια να υπάρξει και η ανάλογη ανταπόκριση από το ελληνικό κοινό, που βλέπει τις τιμές των αυτοκινήτων να τραβάνε την ανηφόρα.

Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic [test drive]

Nissan Qashqai 1.3 TiG-T Hybrid 140 PS [test drive]

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!