Η πρόσφατη διαφήμιση της Toyota, που δείχνει τα pick-up της να διασχίζουν έναν ποταμό, απαγορεύτηκε από τον βρετανικό ρυθμιστή διαφημίσεων λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών.
Η σχετική αρχή πρότυπων διαφημίσεων αποφάνθηκε ότι το βίντεο παρουσιάζει «οδήγηση, ανεξάρτητα από τον σκοπό της, σε ανώμαλα περιβάλλοντα και φυσικά οικοσυστήματα, χωρίς καμία προσοχή στην περιβαλλοντική επίπτωση τέτοιας οδήγησης».
Στη διάρκεια του τηλεοπτικού σπορ διάρκειας 30 δευτερολέπτων, φαίνεται μία «αγέλη» από Hilux να κινείται πάνω σε μια πεδιάδα, έπειτα να διασχίζει ένα ποτάμι, και τελικά να φτάνει σε έναν δρόμο.
Η απόφαση της ASA αντικατοπτρίζει την εξέλιξη της σύγκρουσης μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων, που θέλουν να προωθήσουν ανθεκτικά SUV και οχήματα εκτός δρόμου που είναι υψηλά κερδοφόρα.
Από την άλλη, υπάρχει έντονη κριτική που υποστηρίζει ότι τέτοια οχήματα προκαλούν περισσότερη ρύπανση, ζημιές στους δρόμους και αύξηση τόσο της κυκλοφοριακής συμφόρησης όσο και των τραυματισμών των πεζών.
Η Toyota υποστηρίζει ότι η διαφήμιση δείχνει τις ικανότητες του οχήματος, το οποίο απευθύνεται σε βιομηχανίες με «πραγματική ανάγκη για εκτός δρόμου εξειδικευμένου προσωπικού, όπως αγρότες, εργαζόμενοι δασών και φύλακες πάρκων». Επίσης, επεσήμανε ότι οι μεγάλοι αριθμοί οχημάτων μαζί ήταν «εμφανώς φανταστικοί».
Σκηνές βίαιης ή εκτός δρόμου οδήγησης είναι συνηθισμένες σε διαφημίσεις για off-road οχήματα, προκαλώντας ορισμένες ομάδες περιβαλλοντικών ομάδων. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Jeep είχε δεχθεί έντονη κριτική για μια διαφήμιση του 2018 που έδειχνε ένα Wrangler να διασχίζει ένα τεχνητά δημιουργημένο υδάτινο πέρασμα.
Μια ομάδα εκτροφείων ψαριών κατήγγειλε ότι η διαφήμιση «εκθείαζε» την καταστροφή ενός πιθανού «χώρου αναπαραγωγής» κατά το «σκάψιμο του χαλικιού όπου αυτά αποθέτουν τα αυγά τους».
Μια διαφήμιση της Jaguar Land Rover που έδειχνε ένα Land Rover Defender σε ένα δάσος είχε αρχικά προταθεί να απαγορευτεί από την ASA, αλλά μια προκαταρκτική απόφαση αναστράφηκε από το διοικητικό συμβούλιο της αρχής. Η JLR είχε προηγουμένως παρουσιάσει το Land Rover Discovery Sport να διασχίζει έναν ποταμό σε μια διαφήμιση στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία δεν απαγορεύτηκε.
Παρόλα αυτά, οι αποφάσεις της ASA δημιουργούν προηγούμενα, προτείνοντας ότι μελλοντικές διαφημίσεις που δείχνουν διασχίσεις ποταμών ή άλλου εκτός δρόμου οδήγηση που μπορεί να θεωρηθεί ως καταστροφική, ενδέχεται να παραβιάσουν τις οδηγίες της αρχής.