Η Hyundai, ο νοτιοκορεατικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας, ανακοίνωσε πρόσφατα μία πρωτοποριακή πατέντα για μια μπαταρία στερεάς κατάστασης που διαθέτει συστήματα ελέγχου πίεσης και θερμοκρασίας.
Αυτή η καινοτομία θα μπορούσε ενδεχομένως να επιταχύνει την ενσωμάτωση των μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη στα ηλεκτρικά οχήματα, αντιμετωπίζοντας μακροχρόνιες προκλήσεις στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας.
Εδώ και χρόνια, οι κατασκευαστές μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων διαφημίζουν τις solid state μπαταρίες ως την απόλυτη λύση στα τρέχοντα ζητήματα κινητικότητας. Η τεχνολογία αυτή, ωστόσο, παραμένει σε φάση ανάπτυξης, με αισιόδοξες προβλέψεις που υποδηλώνουν ότι η ευρεία υιοθέτηση μπορεί να μη συμβεί πριν από το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Τα πλεονεκτήματα των μπαταριών στερεάς κατάστασης περιλαμβάνουν αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα που οδηγεί σε αυξημένη αυτονομία, μειωμένο βάρος και μέγεθος, ταχύτερους χρόνους φόρτισης και αυξημένη ασφάλεια λόγω της απουσίας κινδύνων διαρροής υγρού ηλεκτρολύτη.
Ωστόσο, οι προγραμματιστές αντιμετωπίζουν πολλά ζητήματα αξιοπιστίας στην εξεύρεση ενός σταθερού και επεκτάσιμου στερεού ηλεκτρολύτη.
Επί του παρόντος, η εξάπλωση των στερεών ηλεκτρολυτών, η οποία δημιουργεί δενδρίτες που επηρεάζουν το ανόδιο και μειώνουν τη διάρκεια ζωής, παραμένει ένα σημαντικό εμπόδιο. Επιπλέον, το κόστος παραγωγής εξακολουθεί να είναι απαγορευτικά υψηλό για την είσοδο στην αγορά και η επίτευξη ταχείας φόρτισης παραμένει ένα πολύπλοκο έργο.
Σε μια προσπάθεια να διεκδικήσει την κυριαρχία της σε ένα ανταγωνιστικό τοπίο που περιλαμβάνει τις Toyota, General Motors, Ford, Mercedes-Benz, QuantumScape, FIAT, GAC, ProLogium και πολλές άλλες, η Hyundai εξασφάλισε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στις Ηνωμένες Πολιτείες για μια νέα μπαταρία στερεάς κατάστασης με αρκετά πρωτοποριακά χαρακτηριστικά.
Παρόλο που το έγγραφο της πατέντας είναι σκόπιμα ασαφές για να μην αποκαλύψει πολλές λεπτομέρειες, περιγράφει ένα σύστημα με μια συσκευή συμπίεσης για τη διατήρηση σταθερής πίεσης σε κάθε κυψέλη, ανεξάρτητα από τους διαφορετικούς ρυθμούς φόρτισης και εκφόρτισης.
Το πατενταρισμένο σύστημα ενσωματώνει στοιχεία μπαταρίας που βρίσκονται μέσα σε έναν σφραγισμένο θάλαμο, οι οποίες πιέζονται ισοστατικά από ένα υγρό. Μια συσκευή συμπίεσης ρυθμίζει την παροχή υγρού, ενώ αισθητήρες παρακολουθούν την πίεση και τη θερμοκρασία.
Ταυτόχρονα, ένα αισθητήρας επιβλέπει την τάση κάθε στοιχείου και ένας ελεγκτής ξεκινά τις διαδικασίες φόρτισης και εκφόρτισης εντός προκαθορισμένων παραμέτρων θερμοκρασίας και πίεσης. Επιπλέον, ένας θερμοστάτης εξασφαλίζει τις βέλτιστες θερμοκρασίες λειτουργίας.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, που κατατέθηκε στις 28 Δεκεμβρίου, υπογραμμίζει ότι η Hyundai βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης. Ο κλάδος αναμένει περαιτέρω εξελίξεις για να εκτιμήσει τις δυνατότητες της καινοτομίας της Hyundai και κατά πόσον τοποθετεί τη νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία σε θέση να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της.
Εν τω μεταξύ, η Hyundai προωθεί ταυτόχρονα τις μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), με στόχο να προσφέρει προσιτά ηλεκτρικά οχήματα στους καταναλωτές – μια προσέγγιση με δύο σκέλη που αναδεικνύει τη δέσμευση της εταιρείας να διαμορφώσει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης.
Αυτά τα έχεις διαβάσει;
- Λίγα λόγια για τις solid state μπαταρίες στερεού τύπου [tech]
- Ποιοι τύποι ηλεκτροκινητήρων θα επικρατήσουν και γιατί
- Γιατί η ηλεκτρική ιπποδύναμη είναι τόσο φτηνή
- Εξερευνώντας τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
- Μπαταρίες solid state: Ποια είναι τα προβλήματα και τα μειονεκτήματα [tech]