PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen ID.4 Pro Performance 204 PS [mini test]

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναβαθμίζονται με γοργούς ρυθμούς και οι εταιρείες που πιστεύουν φανατικά σε αυτό το εγχείρημα εξελίσσουν βήμα βήμα τα μοντέλα τους. Τρανταχτό παράδειγμα: Η πρόοδος της VW (και) με την περίπτωση του ID.4. Ας θυμηθούμε λοιπόν τι μπορεί να προσφέρει το ηλεκτρικό SUV της γερμανικής εταιρείας…

Στην αρχή φοβόμασταν μήπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μας προδώσουν από έλλειψη αυτονομίας σε μία απλή διαδρομή. Έπειτα, τα βάλαμε με την αργή φόρτιση. Στη συνέχεια ο μεγάλος όγκος της μπαταρίας μας έκλεβε χώρο από τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Έπειτα, ήταν δυσπρόσιτα σε σημείο που να έχει διπλάσια τιμή σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο, ενώ ηχούσαν ακόμη και φωνές σχετικά με την «ακραία» τους εμφάνιση.

Κάπως έτσι όμως φθάσαμε στο σημείο που κυκλοφορούν ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία δεν μπορείς να τους προσάψεις τίποτα από τα παραπάνω. Ένα από αυτά είναι το ID.4 Pro των 204 ίππων (150 kW), με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh. Το SUV που μας συστήθηκε προ δύο και πλέον ετών με την έκδοση 1st συμπληρώνει τη γκάμα των ηλεκτρικών της γερμανικής εταιρείας.

Πάνω από το μικρό αδελφό ID.3, αγγίζει σε μήκος τα 4,58 μέτρα και μπορεί να φιλοξενήσει με ευκολία πέντε επιβάτες, ενώ και πάνω από τα κεφάλια υπάρχει μπόλικος «αέρας». Αυτό είναι και το μεγάλο συν της πλατφόρμας MEB που επιτρέπει παράλληλα στο πορτμπαγκάζ να φιλοξενεί 543 λίτρα αποσκευών.

Το εσωτερικό εκπέμπει ποιότητα στα κύρια σημεία με μαλακά υλικά στο ταμπλό, ενώ ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες υπάρχει αρκετό κενό για αντικείμενα ή απλά για να ξεκουράσουν και οι δύο τους αγκώνες τους.

Ο ψηφιακός κόσμος του ID.4 είναι γνώριμος πλέον, με τις δύο οθόνες να υποδηλώνουν το σύγχρονο στοιχείο και τη μεγαλύτερη του infotainment να απαιτεί λίγη εξοικείωση με την αφή και την είσοδο στο μενού. Αντίστοιχα και από το τιμόνι μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα αλλά όχι με ευκολία, καθώς οι κινήσεις που απαιτούνται από εκεί είναι σχεδόν… χειρουργικές.

Το ID.4 Pro Performance εφοδιάζεται με ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μονίμου μαγνήτη απόδοσης 204 ίππων (150 kW) και μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh. Με λίγα λόγια εφόσον κινηθεί κανείς κυρίως στην πόλη και δεν το παρακάνει με το οδηγικό προφίλ Sport (υπάρχουν τα Eco και Normal), τότε θα διανύσει εύκολα 450 χιλιόμετρα με μία και μόνο φόρτιση, η οποία σε DC διαρκεί μόλις 30 λεπτά για 320 χλμ., ενώ σε wallbox 11 kW διαρκεί 7,5 ώρες.

Η άμεσα διαθέσιμη ροπή των 310 Nm σε κάνει να νομίζεις ότι το SUV της VW είναι ακόμη πιο σβέλτο από τα 8,5 δευτερόλεπτα που δηλώνει η εταιρεία για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα. Όχι ότι ο αριθμός αυτός είναι ασήμαντος (μιλάμε για ένα SUV βάρους 2.124 κιλών) αλλά η αίσθηση που σου αφήνει πίσω από το τιμόνι είναι πως είναι ακόμη πιο εκρηκτικό.

Μεγαλύτερη αξία ίσως έχει να αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο το ηλεκτρικό SUV συμπεριφέρεται στο δρόμο, με άνετα περάσματα από ασφάλτινες ανωμαλίες και στιβαρό κράτημα όταν κριθεί απαραίτητο. Σίγουρα δεν είναι για να κάνεις ακρότητες με ένα τόσο υπέρβαρο μοντέλο, αλλά η αλήθεια είναι ότι το χαμηλό κέντρο βάρους και η εκρηκτικότητα του, σε παρασύρουν καμιά φορά.

Στο γερμανικό μοντέλο δεν μπορεί να προσάψει κάποιος μειονεκτήματα. Μοιάζει να είναι φτιαγμένο για να κλείσει τα στόματα τόσο όσων έχουν στη black list τα ηλεκτρικά, όσο και των μυημένων και αυστηρών της κατηγορίας. Είναι μοντέρνο αισθητικά χωρίς να απαιτεί την προσοχή, διαθέτει χώρους, μεγάλη αυτονομία μπαταρίας και σβελτάδα.

Αν κάτι δεν ακούγεται ευχάριστο στο αυτί μας ίσως είναι η τιμή αγοράς που ξεκινά από 51.900 ευρώ (τρέχει και το πρόγραμμα κινούμε ηλεκτρικά -8.000 ευρώ), αριθμός όμως που είναι κοντά σε εκείνους που μας έχουν συνηθίσει οι τιμοκατάλογοι των προικισμένων SUV με αυτά τα χαρακτηριστικά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Tεχνικά χαρακτηριστικάVW ID.4 Pro Performance
ΚινητήραςAσύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μονίμου μαγνήτη
Ισχύς, Ροπή150 kW (204 PS), 310 Nm
0-100 km/h, τελική ταχύτητα8,5 δλ., 160 km/h
Κατανάλωση δοκιμής, αυτονομία18,9 kWh/km, 460-480 km
Μπαταρία77 kWh
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.458×1.852×1.640 mm
Χώρος αποσκευών543-1.575 lt
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής51.900€ (43.900€ με επιδότηση)
Φωτογραφίες: Νίκος Βαϊλακάκης

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!