MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 280 PS [test drive]

Η Alfa Romeo βροντοφώναξε «I’m back» με την άφιξη της Tonale, και σφραγίζει την επάνοδο της στην αγορά με την κορυφαία εκδοχή της. Την τετρακίνητη plug in υβριδική με απόδοση 280 ίππους.

Τι να πρωτογράψει κανείς για την αμφίεση της Tonale. Το ίδιο «χαμένο» βλέμμα που είχαμε στην πρώτη μας επαφή με το μεσαίο SUV των 160 ίππων, παρέμεινε και στην ισχυρότερη plug in hybrid, λες και τη βλέπουμε για πρώτη φορά.

Βασικά οι Ιταλοί εδώ και δεκαετίες έχουν τον τρόπο να σχεδιάζουν αυτοκίνητα έτσι ώστε να αποδείξουν πως δεν προσφέρουν μία από τα ίδια. Έτσι και η Tonale δεν είναι ένα συνηθισμένο βαρετό SUV. Εκπέμπει κομψότητα, λάμψη, πρεστίζ και δυναμισμό σε βαθμό που να τη συγκρίνεις εύκολα με τη μεγαλύτερη και κορυφαία Stelvio.

Στην έκδοση της δοκιμής μας βέβαια μην περιμένετε λογότυπα και εμφανή σημάδια στο αμάξωμα. Η διπλή απόληξη της εξάτμισης, ο διαχύτης και το διακριτικό «veloce» στο πλάι, είναι αρκετά για τους ανθρώπους της Alfa Romeo ώστε να δηλώσουν ότι εδώ πρόκειται για κάτι ξεχωριστό.

Έτσι και αλλιώς βέβαια η Tonale των 4,528 μέτρων δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητη, είτε λόγω του κομψού σχεδιασμού της, είτε του (Montreal Green) χρωματισμού, είτε ακόμη και λόγω των κατακόκκινων Brembo που ξεχωρίζουν μέσα από τις πανέμορφες κυκλικές κλασσικές ζάντες (18,19 ή 20 ιντσών) της Alfa Romeo.

Η ντίβα λοιπόν που είχαμε στα χέρια μας, συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο από θέμα σχεδίασης, και όσον αφορά το εσωτερικό. Δύο ψηφιακές οθόνες μεγέθους 10,25 ιντσών η καθεμία, κορυφαίας ευκρίνειας και ανάλυσης, δένουν όμορφα με το οδηγοκεντρικό ταμπλό και το φινετσάτο σύνολο. Αλκαντάρα, μαλακά υλικά, χρήση δέρματος και κόκκινες ραφές, όλα με έναν σκοπό. Να συνδέσουν το σπορ στοιχείο με τον premium χαρακτήρα, κάτι που καταφέρνει σε κάθε περίπτωση.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα μοιάζουν να περνούν σε δεύτερη μοίρα, κάτι που δεν ισχύει στην πράξη, αφού στην αρχή της κονσόλας υπάρχει ασύρματη φόρτιση (σημαντικό που είναι στο οπτικό πεδίο του οδηγού η οθόνη του smartphone ενώ φορτίζει), έπειτα δύο ποτηροθήκες και τέλος το βαθύ υποβραγχιόνιο.

Η θέση οδήγησης είναι αυτό που περιμένεις από μία high class πρόταση της Alfa Romeo (εξαιρετική) και γενικότερα όλα μοιάζουν να έχουν τοποθετηθεί σωστά έτσι ώστε να μην υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις κατά την παραμονή στην Tonale και αχρείαστο ψάξιμο (να είναι καλά οι φυσικοί διακόπτες). Ακόμη και το σύστημα DNA αλλά και η ενεργή ανάρτηση (για τα οποία θα μιλήσουμε παρακάτω) ρυθμίζονται με ένα κλικ ή πάτημα στον περιστροφικό διακόπτη χωρίς καν να υπάρχει ανάγκη για οπτική επαφή.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Η Tonale της δοκιμής μας εφοδιάζεται με δύο κινητήρες. Έναν turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,33 λίτρων με απόδοση 180 ίππους και 270 Nm ροπή, και έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα με απόδοση 120 ίππους και 270 Nm ροπή. Συνδυαστικά η Tonale PHEV αποδίδει 280 ίππους που είναι όλοι διαθέσιμοι στη ρύθμιση dynamic, ενώ ο πίσω άξονας ενεργοποιείται αυτόματα όταν γίνει αντιληπτή η έλλειψη πρόσφυσης.

Η τετρακίνητη Tonale μπορεί να διανύσει μέχρι και 65 χιλιόμετρα συνεχόμενα χωρίς να καταναλώσει καύσιμο (58 χλμ. στην πράξη), καθώς η μπαταρία χωρητικότητας 15,5 kWh (12 kWh net) είναι από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας (για αυτό και το περιορισμένο κατά 115 λίτρα πορτμπαγκάζ σε σχέση με την απλή Tonale).

Άλλωστε η ιταλική φίρμα έχει υποσχεθεί ότι μέχρι το 2027 ο στόλος της θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικός, επομένως η plug in υβριδική Tonale δεν μπορεί να παρά να είναι ένα πλήρες μοντέλο με υψηλά standards σε όλα όσα πρεσβεύει.

Έτσι λοιπόν μπορείς να την φορτίζεις περίπου κάθε 60 χλμ. (2,5 ώρες σε 7,4 kW φορτιστή, 6,5 ώρες σε απλή πρίζα) για να μην κάνεις στάσεις στα βενζινάδικα (μέχρι 130 χλμ./ώρα τελική), ή να είσαι πιο cool και να αρκείσαι στα 2-3 λίτρα καυσίμου/100 χλμ. ή ακόμη και 6,4 λίτρα/100 χλμ. αν αφήσεις το θέμα της πρίζας στην άκρη εντελώς.

Έτσι και αλλιώς πάντως με το ελάχιστο δυνατό κόστος χρήσης, έχεις έναν σπορ SUV 280 ίππων, που είναι σε θέση να «πιάσει» τα 100 χλμ. από στάση σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα, να αγγίξει τα 206 χλμ./ώρα (τελική ταχύτητα) και να αλλάξει τη συμπεριφορά του στο δρόμο αναλόγως τα κέφια του οδηγού.

Στο normal η ενεργή ανάρτηση τα κάνει όλα καθωσπρέπει με την απόσβεση να ισορροπεί μεταξύ άνεσης και κρατήματος (η πιο σοφή επιλογή μέσα στην πόλη ή στο χώμα). Στο dynamic η Tonale μετατρέπεται σε ένα καλοστημένο SUV για την πίστα, πολύ πιο σφιχτό και έτοιμο για δυναμικά περάσματα σε δρόμους με κλειστές στροφές.

Με την ομώνυμη επιλογή στο DNA περνά και ο ήχος καλύτερα στην καμπίνα και όλη η διαδικασία γίνεται πιο… rock. To καλοζυγισμένο SUV (κατανομή βάρους σχεδόν 50:50) κρύβει εντέχνως τα 1.910 κιλά του -ξεχνάς ότι το πλαίσιο του προέρχεται από το Jeep Compass- και με άμεση απόκριση στο γκάζι προσφέρει απλόχερα ενθουσιασμό και ανεβάζει την αδρεναλίνη.

Το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων είναι συνεργάζεται σωστά με τα δύο κινητήρια σύνολα, ενώ τα puddles (αν και πελώρια) πίσω από το ακριβές τιμόνι (σχετικά μικρό κύκλο στροφής) δίνουν και αυτά την ευκαιρία να γίνεις πιο παρεμβατικός οδηγός.

Γενικότερα θα λέγαμε πως η περίπτωση της plug-in hybrid βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο της κορυφαίας Tonale. Τα έχει όλα και βροντοφωνάζει πως η Alfa Romeo όχι μόνο είναι ακόμη εδώ, αλλά ξέρει κιόλας πως να κατασκευάζει αυτοκίνητα με «καρδία».

Μοντέλα που δεν είναι μόνο λαμαρίνες, μοτέρ και ελαστικά αλλά τετράτροχα που θα σε κάνουν να τα ερωτευτείς και να αγαπήσεις ξανά την οδήγηση.

Όλα αυτά χωρίς απαραίτητα να μένεις κολλημένος στο παρελθόν, βλέποντας εχθρούς σε κάθε τι που μπαίνει στην πρίζα, αφού η ντίβα της δοκιμής μας αποδεικνύει πως ένα PHEV υβριδικό μπορεί να σου κλέψει την καρδία αρκεί να μπορείς να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη (60.500 ευρώ για την έκδοση Veloce).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων ALFA ROMEO

Alfa Romeo Tonale Plug in Hybrid Q4 280 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.332 cc
Διάμετρος x διαδρομή 70,0 mm x 86,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια / τετρακύλινδρος
Ισχύς  132,5 kW (180 PS) / 5.750 rpm
Ροπή 270 Nm (27,6 kgm) / 1.850 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 206 kW, 280 PS
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
Ηλεκτροκινητήρας  Μόνιμου μαγνήτη, μπροστά -> Ισχύς: 90 kW (122 PS), Ροπή: 250 Nm
Συστοιχία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 15,5 kWh (net: 12), φόρτιση από 2,5 ώρες (7,4 kW) έως 6,5 ώρες (2,4 kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,2 sec
Τελική ταχύτητα 206 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 0 lt για τα πρώτα 53 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
2-3 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
6-7 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας),
Ηλεκτρική: 25 kWh/100 km
Τυποποιημένη 1,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42,5 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Συνολική: 722 km
Ηλεκτρική: 58 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 32 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων, με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Γόνατα McPherson με εγκάρσιους και διαμήκεις συνδέσμους
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 235/40 R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.528 x 1.841 x 1.601 mm
141 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.585/ 1.577 mm
Μεταξόνιο 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 385-1.430 lt
Απόβαρο 1.910 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 51.927 ευρώ (Sprint), 60.592 ευρώ (Veloce)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!