PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 [test drive]

Η κορυφαία εκδοχή του Austral δείχνει με κάθε τρόπο ότι ένα SUV δεν είναι απαραίτητο να μπαίνει στην πρίζα για να διαθέτει όλα τα «ηλεκτρικά» πλεονεκτήματα που λίγο-πολύ γνωρίζουμε.

Πάνε αρκετοί μήνες από τότε που πέρασε από το… δοκιμαστήριο του Caroto το νέο μεσαίο SUV της Renault. Το Austral -που αποτελεί τον αντικαταστάτη του Kadjar-, μας συστήθηκε με την ήπια υβριδική του έκδοση απόδοσης 158 ίππων και με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,33 λίτρων.

Στο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι σήμερα κοντέψαμε να ξεχάσουμε το πόσο μεγάλο βάρος έδωσαν οι άνθρωποι της Renault στο project που λέγεται Austral, μέχρι που ήρθαμε σε επαφή με την κορυφαία του εκδοχή του φουλ υβριδικό E-Tech 200 ίππων.

Στο ενδιάμεσο το caroto είχε κάνει το γύρο των Βαλκανίων με το πλήρως υβριδικό Austral σε ένα σκληρό άτυπο test drive 3.500 χλμ.

Και θα αναρωτιέστε… γιατί η ναυαρχίδα του Austral να μην είναι κάποια plug-in υβριδική έκδοση;

Μα γιατί πολύ απλά οι Γάλλοι εξέλιξαν τόσο αριστοτεχνικά την υβριδική τεχνολογία που δεν χρειάζονται κάτι παραπάνω για να προσφέρουν τα κύρια ζητούμενα. Και ποια είναι αυτά; Η οικονομία καυσίμου, η οδηγική ευχαρίστηση, οι επιδόσεις και η εμφάνιση.

Στο τελευταίο όπως είδαμε και στο μικρότερο Austral, έχουμε να κάνουμε με ένα σύγχρονο SUV που σχεδιάστηκε με φινέτσα και με έμφαση στο να είναι κομψό και διακριτικό.

Η μεγάλη μάσκα σχηματίζει ένα φαρδύ «V» και στις άκρες τις έρχονται σαν φυσική συνέχεια τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα.

Οι διχρωμίες είναι πολύ της μόδας, και έτσι και στο Austral της δοκιμής μας το κόκκινο-μαύρο χρώμα -παρέα με τις χρωμιομένες πινελιές στο πλάι- δίνει ρεσιτάλ ομορφιάς, χωρίς ωστόσο να αποζητάει την προσοχή με το ζόρι.

Περισσότερο μένεις με το στόμα ανοιχτό όταν αντικρίζεις το hi-tech σαλόνι του Austral, με τις δύο κυρτές οθόνες (μεγέθους από 9 έως 12 ιντσών) να είναι ότι πιο κοντινό στο αντίστοιχο MBUX της Mercedes-Benz, με την ποιότητα και την υψηλή τεχνολογία αφής.

Όλο το εσωτερικό είναι προσεγμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, από τους αεραγωγούς μέχρι τους (έντεκα στο σύνολο) φυσικούς διακόπτες, ενώ μια μακρόστενη κονσόλα χωρίζει οδηγό και συνοδηγό με μία στιλάτη βάση για τον καρπό, δύο μεγάλες θήκες και ακόμη μία βάση για το smartphone.

Και στο πίσω μέρος δεν αργεί να καταλάβει κάποιος ότι έχει δοθεί μεγάλη προσοχή σε θέματα άνεσης, με συρόμενα καθίσματα, αέρα για τα γόνατα και αρκετό ύψος για τρείς ενήλικες που θα ταξιδέψουν χωρίς παράπονο.

Αν έπρεπε να κάνουμε μία σημείωση αυτή θα ήταν για το χώρο αποσκευών (430 λίτρα με τέρμα πίσω τη σειρά καθισμάτων) που είναι μειωμένος κατά 70 λίτρα σε σχέση με την mild hybrid έκδοση, διαθέτει όμως αρκετό ύψος και φάρδος για να χωρέσουν αυτά που πρέπει.

Βλέπετε ένα τόσο εξελιγμένο υβριδικό σύστημα δεν θα μπορούσε να μην έχει και καμία χωροταξική παραχώρηση, αφού οι Γάλλοι έτσι και αλλιώς έπρεπε να καταφέρουν τόσα πολλά χωρίς να ξεφύγουν σε διαστάσεις (4,51 μέτρα μήκος, 1,84 φάρδος, 1,61 ύψος και 2,67 μέτρα μεταξόνιο). 

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Τι ακριβώς κάνει λοιπόν το περιβόητο σύστημα E-Tech; Πρώτα και κύρια, εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού, με χωρητικότητα 1.200 κ.εκ., έναν ηλεκτροκινητήρα 50 kW (68 PS), έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα 25 kW (34 PS) και μία μπαταρία 400V ενεργειακής χωρητικότητας 2 kWh.

O μεγάλος ηλεκτροκινητήρας παίζει το βασικό ρόλο στην κίνηση του γαλλικού SUV (μεγάλη συμμετοχή στις χαμηλές ταχύτητες), ενώ ο μικρότερος φορτίζει τη μπαταρία, έχει το ρόλο της μίζας και αλλάζει τις σχέσεις στο πολύπλοκο σύστημα σύμπλεξης.

Το multi-mode όπως ονομάζεται, διαθέτει δύο σχέσεις όταν λειτουργεί ως ηλεκτρικό και τέσσερις όταν δουλεύει το θερμικό μοτέρ, δημιουργώντας μία συνθήκη 15 σχέσεων, με το Austral να επιλέγει την κατάλληλη για την εκάστοτε κατάσταση οδήγησης.

Κινούμενος μέσα στην πόλη πάντως, ώρες ώρες νομίζεις πως βρίσκεσαι μέσα σε αμιγώς ηλεκτρικό SUV, ενώ μόνο στο απότομο βύθισμα του δεξιού πεντάλ και στην επιλογή sport θα ακούσεις τον βενζινοκινητήρα επί το έργον. Υπάρχουν επιπλέον οι επιλογές eco, comfort και perso, οι οποίες μάλιστα αλλάζουν από ένα σπορτίφ στρογγυλό διακόπτη στο τιμόνι.

Για να είμαστε ωστόσο ειλικρινείς, η δουλεία που έχει γίνει στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου σε κάνει να μην αναζητάς άλλες επιλογές πέρα από το comfort ή το sport. Το σύστημα E-Tech Full hybrid αποδίδει συνολικά 200 ίππους και 410 Nm ροπή, που είναι κάτι παραπάνω από αξιόλογοι αριθμοί, ωστόσο η κατανάλωση καυσίμου θα ξεπεράσει τα 7,1 λίτρα/100 χλμ. παρά μόνο αν πιεστεί υπερβολικά το γκάζι.

Πιο πιθανό είναι να πέσει ακόμη και κάτω από τα 6,5 λίτρα μέσα στην πόλη παρά να δεις κάποιο νούμερο στην -ψηφιακή οθόνη- που θα σε ενοχλήσει. Και αφού μιλήσαμε για την πόλη, να πούμε πως το Austral μπορεί να έχει όγκο, ωστόσο η Renault έχει φροντίσει να το προικίσει με τεχνολογία ενεργητικής τετραδιεύθυνσης, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να ελιχθεί καλύτερα και από ένα Clio.

Το τιμόνι του είναι κοφτερό και ακριβές σε αίσθηση, με την μικρή ακτίνα του να δίνει και έναν ακόμη σπορτίφ τόνο. Η θέση οδήγησης προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο και ορατότητα, ενώ αν πρέπει να… γκρινιάξουμε για κάτι, αυτό είναι ο συνωστισμός δεξιά και πίσω από το τιμόνι, με τους διακόπτες για τον επιλογέα σχέσεων, τους υαλοκαθαριστήρες και αυτόν του ηχοσυστήματος να δημιουργούν μία μικρή σύγχυση στις πολύ γρήγορες κινήσεις.

Κατά τα άλλα πρόκειται για ένα σβέλτο SUV παρά τα 1.592 κιλά του αμαξώματος (0-100 χλμ. σε 8,4 δευτερόλεπτα) πατάει στην άσφαλτο σαν hatchback, δεν ξενίζει με κλίσεις σε δρόμους με στροφές και είναι σχετικά σφιχτό στο σύνολο του.

Αυτό δε σημαίνει πως θα παραπονεθούν οι επιβάτες, απλώς σε δρόμους με λακκούβες ενδεχομένως να γίνει το πέρασμα αντιληπτό μέχρι ενός σημείου. Τα 18 εκατοστά μάλιστα που το χωρίζουν από το έδαφος, κάνουν ευνοϊκές τις βόλτες εκτός δρόμου, χωρίς να τρομάζουν οι μεγάλες πέτρες ή τα νεροφαγώματα.

Και πάμε στο δια ταύτα. Το φουλ υβριδικό Austral είναι μία εξαιρετική περίπτωση SUV που τα έχει όλα. Κορυφαίο στο δρόμο, ευέλικτο στην πόλη, καλούς χώρους, τεχνολογίες και super οικονομία καυσίμου. Και που είναι το πρόβλημα; Θα ρωτήσει κάποιος. Αφού η Renault μας έχει συνηθίσει σε value for money προτάσεις.

Λοιπόν, το Austral της δοκιμής μας κοστίζει 49.700 ευρώ, ποσό σίγουρα που σε βάζει σε σκέψεις, ωστόσο αντικατοπτρίζει πέρα για πέρα την αξία του γαλλικού SUV. Πληρώνεις δηλαδή κάτι παραπάνω, το οποίο σε αποζημιώνει με την πληρότητα και την οικονομία που χαρίζει σε βάθος χρόνου, χωρίς την καταπίεση της πρίζας κάθε λίγο και λιγάκι.    

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,5 x 89,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 146 kW (200 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 410 Nm / 1.800 – 3.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού + δύο ηλ/κινητήρες 50 και 25 kW+ μπαταρία 2 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 808 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 101 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο multi-mode τύπου CVT με έως 15 διαβαθμίσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6, 215/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.510 x 1.664 x 1.865 mm
180 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω) 1.520 / 1.525 mm
Μεταξόνιο 2.667 mm
Χώρος αποσκευών 430/555 – 1.455 lt
Απόβαρο 1.592 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 49.700€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!