MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Austral 1.3 158 PS Mild Hybrid [test drive]

Η Renault μπορεί να άργησε λίγο να παρατάξει τον αντικαταστάτη του Kadjar και να καλύψει συγχρόνως το κενό στα μεσαία SUV (πάνω από το Captur), ωστόσο το αποτέλεσμα μοιάζει να είναι ξεχωριστό. Είναι όμως τόσο καλό που το Austral να θεωρείται ως ένα από τα ποιοτικότερα Renault που είδαμε ποτέ;

Ακούγεται ακραίο αλλά εμπεριέχει μεγάλη δόση αλήθειας, καθώς οι Γάλλοι πόνταραν αρκετά στον σχεδιασμό του Austral και φυσικά στην ποιοτική αναβάθμιση, γεγονός που δεν κρύβεται.

Είναι μακρύτερο κατά 8,5 εκατοστά σε σχέση με το Nissan Qashqai (οι συγκρίσεις αναπόφευκτες) με το μήκος του να ξεπερνά -έστω και οριακά- τα 4,5 μέτρα. Τα σχεδιαστικά τρικ ωστόσο των ανθρώπων της Renault, έχουν φροντίσει ώστε στο μάτι να δείχνει αρκετά πιο κόμπακτ και διακριτικό σε σχέση με τη γλώσσα των αριθμών.

Κάτι η φαρδιά μάσκα, κάτι τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα και οι γλυκές καμπύλες όσο περνάμε προς το πίσω μέρος, και το Austral ακροβατεί ανάμεσα στο να το χαρακτηρίσει κανείς «μεγάλο Captur» ή ως ένα μεσαίο… κλασάτο SUV με μπόλικη διακριτικότητα και μηδενικά ρίσκα. Το κομψό Renault λοιπόν έχει φτιαχτεί με προσοχή ώστε να αρέσει σε πολλούς και να μην είναι ριζοσπαστικό, όπως θα έκανε και κάθε μία παραδοσιακά premium φίρμα με ένα νέο της μοντέλο.

Premium είπατε; Μάλιστα. Το Austral είναι ότι πιο κοντινό σε αυτόν τον χαρακτηρισμό μπορεί να συναντήσει κανείς στην γκάμα της γαλλικής εταιρείας, και πρέπει να σπάσουμε το κεφάλι μας για να θυμηθούμε κάτι τόσο καλό στην εποχή του. Και αρκεί να ανοίξεις την πόρτα και να αντικρίσεις το εσωτερικό για να το διαπιστώσεις.

Δύο ψηφιακές οθόνες σχεδόν μονοκόμματες (9-12 ίντσες αναλόγως την έκδοση εξοπλισμού) και στραμμένες προς τον οδηγό, σε κερδίζουν με την ανάλυση και την ποιότητα που εκπέμπουν (τζάμι Gorilla Glass τύπου smartphone).

Το τρικ αυτό μας θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το MBUX της Mercedes, όπως και ο επιλογέας ταχυτήτων που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι όπως συμβαίνει και με τα μοντέλα της γερμανικής φίρμας.

Μαζί με τους άλλους δύο μοχλούς (υαλοκαθαριστήρες και ηχοσύστημα) συναντάμε έναν μικρό συνωστισμό για το δεξί χέρι, ωστόσο αυτό είναι κάτι που ξεπερνιέται μετά από λίγες ώρες εξοικείωσης.

Ένας ακόμη μεγάλος συρόμενος μοχλός καλύπτει την κονσόλα ανάμεσα στις μπροστά θέσεις και έχει πολλαπλό ρόλο, αφού σε κλειστή θέση κρύβει τις θήκες για μικρά αντικείμενα, αφήνει χώρο για το smartphone και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν στήριγμα για τον καρπό το δεξιού χεριού.

Στα θετικά, το πλήκτρο multisense επάνω στο τιμόνι που αλλάζει το στυλ οδήγησης με ένα πάτημα, όπως και οι φυσικοί διακόπτες που κάνουν την επαφή με το σύστημα multimedia ευκολότερη.

Όλα αυτά σε ένα περιβάλλον με όμορφες προσθήκες από ύφασμα, μαλακά υλικά στο ταμπλό και αξιόλογους χώρους τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες, μαζί με θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα.

Τα 500 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι αυτό που περιμένεις για την κατηγορία και κρίνονται επαρκή για μία τετραμελή οικογένεια ή και για πενταμελή παρέα που επιθυμεί μία σύντομη εξόρμηση, ενώ ο χώρος αυτός είναι λιγάκι πιο περιορισμένος (κατά 70 λίτρα) στις E-Tech φουλ υβριδικές εκδόσεις.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Εμείς είχαμε στη διάθεση μας την έκδοση που κατά πάσα πιθανότητα συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά, αυτή με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.333 κ.εκ., απόδοση 158 ίππους και συμμετοχή ενός ήπια υβριδικού συστήματος.

Το σύνολο αυτό έχει εξελιχθεί με τη βοήθεια της Mercedes-Benz και δίνει το παρόν και στο Nissan Qashqai, είναι αξιοπρεπώς αποδοτικό και συγχρόνως τόσο οικονομικό όσο επιτάσσουν οι εποχές.

Η παρουσία του CVT 7 διαβαθμίσεων (στρωτές αλλαγές, δεν θυμίζει CVT περασμένων ετών) ολοκληρώνει την εικόνα ενός SUV που δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει με την εκρηκτικότητα του (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα), αλλά επιχειρεί να αναδείξει την πολιτισμένη παρουσία στο δρόμο.

Η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες κυμαίνεται στα 7-8 λίτρα/100 χλμ., ενώ με λίγη προσοχή μπορούμε εύκολα να δούμε και ακόμη πιο βελτιωμένους αριθμούς, και ειδικά μέσα στην πόλη που είναι και το ζητούμενο κατά κύριο λόγο.

Η αλήθεια είναι πως στο δρόμο δεν σου θυμίζει πως οδηγείς ένα SUV που είναι σε θέση να αποδώσει 160 ίππους και 270 Nm ροπή (δε βοηθούν και τα σχεδόν 1.500 κιλά βάρους).

Ωστόσο, η γενική smooth παρουσία του και η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης (ημιάκαμπτος άξονας πίσω) σε κάνουν να απολαμβάνεις τα πλεονεκτήματα και να μην αναζητάς κάτι που στην πραγματικότητα δεν σου χρειάζεται.

Εξάλλου και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Renault φρόντισαν να περάσουν το σχετικό μήνυμα καθώς περιόρισαν ηλεκτρονικά την τελική ταχύτητα του Austral στα 175 χλμ./ώρα.

Το γαλλικό SUV λοιπόν ισορροπεί εντέχνως ανάμεσα σε κράτημα και άνεση, δεν… τρελαίνεται για να ζει υπό πίεση στο δεξί πεντάλ, ενώ εύκολα μπορεί να χαρίσει ακόμη αριθμούς που θυμίζουν «diesel» στο οικονομόμετρο (όπως καυχιούνται και οι άνθρωποι της εταιρείας).

Από κει και πέρα το χωρίζουν 18 εκατοστά από το έδαφος, αριθμός αξιόλογος για το εμπόδιο ενός πεζοδρομίου ή για μια στρωτή βόλτα στο βουνό, ενώ θυμίζουμε πως το Austral διατίθεται μονάχα με μετάδοση στους εμπρός τροχούς.

Πρόκειται με λίγα λόγια για ένα από τα πιο κομψά και σύγχρονα SUV που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή, το οποίο φλερτάρει πολύ έντονα με τον χαρακτηρισμό premium και είναι πιο σύγχρονο και λιγότερο βαρετό σε σχέση με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας.

Έχει αστικό χαρακτήρα και σε κερδίζει περισσότερο με τις ανέσεις και το hightech στοιχείο παρά με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του. Σαφέστατα συμπληρώνει με θετικό πρόσημο το κενό στην γκάμα της Renault, και πιθανότατα θα θέσει νέα standards στην αγορά των πιο mainstream ανταγωνιστών.

Αυτό συμβαίνει γιατί το Austral μπορεί να δώσει περισσότερα από τα πιο προσιτά Opel Grandland ή Nissan Qashqai, ζητά σχεδόν (από 42.950 ευρώ για την έκδοση δοκιμής μας) όσα και μία BMW X1 και με λίγα λόγια βλέπει σαν αντίπαλους μοντέλα όπως το Audi Q3 ή το Honda CR-V.

Τα SUV δηλαδή με προσωπικότητα, στυλ και αρκετούς λόγους για να ξαγρυπνήσουν κάποιον που ψάχνεται αυτή την περίοδο για μία αξιόλογη αγορά στα μεσαία SUV.  

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Austral 1.33 Mild Hybrid 158PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.332 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 118 kW (158 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 270 Nm / 1.800 – 3.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού + ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V (2,3kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 705 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6-d
Εκπομπή CO2 140 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6, 215/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.510 x 1.664 x 1.865 mm
180 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω) 1.520 / 1.525 mm
Μεταξόνιο 2.667 mm
Χώρος αποσκευών 500 – 1.447 lt
Απόβαρο 1.464 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 42.950€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Σχόλια

  1. Kαλησπέρα σας,

    μετά από επισκέψεις στις εκθέσεις αυτοκινήτων διαφόρων μαρκών για την αγορά μεσαίου SUV,
    έχω να πω με σιγουριά ότι το Φθηνότερο / σε σχέση με αυτά που προσφέρει είναι η καινούργια BMW X1 s-drive 2.0i.
    Kαι αυτό γιατί με 41.500 ευρώ τελική παίρνεις / 7άρι αυτόματο κιβώτιο / μεταλλικό χρώμα / όλο το premium pack / μεγάλη κυρτή οθόνη / πολλαπλούς συνδέσμους / τεράστιους χώρους για 4.5 μ / φοβερή απτή ποιότητα (καλύτερες επενδύσεις στις πίσω πόρτες από τους άλλους και όχι μόνο)

    Για σύγκριση, Renault Austral / Kia Sportage / Huyndai Tuscon / κλπ είναι ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ , μόλις 2.000-4.000 ευρώ φθηνότεροι , οπότε δεν έχουν καμία ελπίδα.

    Μόνο το Αudi Q3 δεν είδα ακόμα. που πιστέυω ότι κ αυτό είναι καλύτερο Value for Money από τα λεγόμενα mainstream SUV, τα οποία έχουν φτάσει τα premium σε τιμή, ενώ τα premium, αν εξαιρέσουμε την Mercedes , δεν έχουν ακριβύνει τόσο πολύ!

    Πέτρος Παναγόπουλος

    1. Καλησπέρα σας και ευχαριστούμε για το σχόλιο.

      Συμφωνούμε απόλυτα στο ότι η X1 είναι μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία (αν όχι η καλύτερη). Σίγουρα όμως και τα suv που αναφέρατε έχουν πλησιάσει αρκετά τον premium χαρακτήρα των Γερμανών.

      Ειδικά το Austral ήταν ευχάριστη έκπληξη και τεχνολογικά δεν έχει να ζηλέψει πολλά πράγματα. Η Renault προφανώς το θεωρεί ισάξιο με μια X1 γιαυτό και είναι κοντά στην τιμή. Έχει κάθε δικαίωμα να το θεωρεί, και οι καταναλωτές επίσης θα επιλέξουν το καλύτερο δυνατό για αυτούς.
      Τέλος, οι τιμές έχουν όντως ανέβει σε όλα τα mainstream μοντέλα, κάνοντας την απόφαση για αγορά αρκετά πιο δύσκολη και τον κόσμο να στρέφεται σταδιακά προς το leasing.
      Καλό σας απόγευμα.
      Με εκτίμηση,

      Νικος Βαϊλακάκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!