Το Avenger είναι ένα από τα σχετικά νέα μοντέλα που κυκλοφορούν πρώτα στην ηλεκτρική τους έκδοση και στη συνέχεια στη συμβατική τους βενζινοκίνητη. Η οποία στα χέρια μας αποδείχτηκε το ίδιο ενδιαφέρουσα.
Ως γνωστό το Avenger έχει βραβευτεί ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ευρώπη το 2023, πρωτίστως όμως για την ηλεκτρική του έκδοση που έχουμε ήδη δοκιμάσει.
Όχι, δεν κάνει πίσω η Stellantis με την ηλεκτροκίνηση. Απλά είπε να βάλει χέρι στο μέλι της κατηγορίας των B-SUV, που με 2 και πλέον εκατομμύρια μονάδες ετησίως στην ΕΕ, δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη σε αυτό το πανηγύρι των πωλήσεων. Και για να το κάνει διεύρυνε το λανσάρισμα του συμβατικού Avenger που αρχικά είχε περιοριστεί στις αγορές της Ιταλίας και της Ισπανίας.
Αλλά ας δούμε τι νέο φέρνει στην το βενζινοκίνητο Avenger, με τον γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα turbo των 1,2 λίτρων στην έκδοση με τους 100 ίππους, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Σημειώστε πως στους επόμενες μήνες θα κυκλοφορήσει και υβριδική 48βολτη έκδοση με αυτόματο κιβώτιο και επίσης 100 ίππους.
Εξωτερικά, οι διαφορές με το ηλεκτρικό αδελφάκι του είναι ανεπαίσθητες και μόνο οι ψαγμένοι θα διακρίνουν αλλαγές στη μάσκα, ενώ εμφανής είναι η εξάτμιση όπισθεν του οχήματος. Στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον που οι “οικονομίες κλίμακας” κάνουν το κουμάντο (έτσι σχηματίστηκε άλλωστε ο όμιλος Stellantis) τα περιθώρια να ξεχωρίσεις από τη σχεδιαστική ομοιογένεια που επιβάλλουν οι ενιαίες πλατφόρμες είναι πραγματικά δύσκολο.
Ναι, καλά καταλάβατε πρόκειται για την πλατφόρμα CMF, όπου βασίζονται τα Opel Mokka, Peugeot 2008 και λοιποί συγγενείς. Ωστόσο, στην εκδοχή του Avenger είναι ίσως η ελκυστικότερη εκδοχή της, καθώς τα off-road στοιχεία που πάντρεψαν οι Ιταλοί (και οι Αμερικάνοι) στο δημιούργημα τους έχουν όμορφο σχεδιαστικό αποτέλεσμα. Και κάπως έτσι οι τετραγωνισμένοι θόλοι, η χαρακτηριστική μάσκα, τα περιμετρικά προστατευτικά αλλά και η πίσω αεροτομή προσδίδουν τον νεανικό και περιπετειώδη χαρακτήρα της JEEP.
Σε ό,τι αφορά τώρα το εσωτερικό οι αλλαγές σε σχέση με το ηλεκτρικό εντοπίζονται στην κονσόλα και συγκεκριμένα στον επιλογέα των ταχυτήτων, που έχει εκτοπίσει το τεράστιο ντουλαπάκι που διαθέτει το ηλεκτρικό.
Τα πλαστικά του Avenger είναι καλοφτιαγμένα, η εργονομία είναι από τα δυνατά σημεία του, αφού δεν θα χαθείτε με άβολους διακόπτες, ενώ θα εκτιμήσετε τον διαθέσιμο χώρο για μικροαντικείμενα που διαπερνά όλο το ταμπλό του αυτοκινήτου. Όσο για τους χώρους, είναι αυτοί που περιμένεις τηρουμένων των αναλογιών για ένα SUV με τετράμετρο προφίλ.
Σε γενικές γραμμές η εσωτερική του σχεδίαση είναι φτιαγμένη για να σας κάνει τη ζωή εύκολη. Το ψηφιακό προφίλ του Avenger βρίσκει εφαρμογή στις ψηφιακές οθόνες 10,25 ιντσών που διαθέτει. Η μία ως πίνακας οργάνων και η άλλη στα περί των συστημάτων ψυχαγωγίας κλπ., και φυσικά βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό.
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος
Στην πράξη το Avenger αποδεικνύεται ένα καλοστημένο SUV, που ναι μεν διαθέτει περιπετειώδη χαρακτήρα, ωστόσο ταξιδεύει με εξαιρετική σταθερότητα και άνεση. Θα έλεγε κανείς ότι έχει ζυγίσει τις δυνατότητες που απαιτούνται για τη στρωτή του οδική συμπεριφορά και την ίδια στιγμή με άνεση δεν θα πει όχι σε έναν χωματόδρομο.
Άλλωστε και το προφίλ του οδήγησης έχει ρύθμιση για λάσπη, χώμα και χιόνι. Όχι δεν έχει δυνατότητες 4×4, ωστόσο με μια ρύθμιση στους εμπρόσθιους τροχούς που προσομοιώνει τη λειτουργία ενός μπλοκέ… έχει ένα σχετικό εφόδιο για να προσπερνάει δύσκολες συνθήκες. Αλλά προς θεού… μην το δοκιμάσετε σε παραλία…
Το δυνατό χαρτί του Avenger είναι ο κινητήρας του. Το τρικύλινδρο διαμαντάκι του ομίλου, που το συναντάμε έως και το Peugeot 5008 με τους 130 ίππους. Στην περίπτωση του Avenger, οι 100 ίπποι κινούν με άνεση τα 1.255 κιλά του, αφού η ροπή των 205 Nm σου δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου σε κυβικά μοτέρ.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι ανεβαίνεις τον Καρέα με 4η και 50 χιλιόμετρα και πατάς γκάζι και νομίζεις ότι έχεις μικρότερη σχέση στο κιβώτιο. Στο μεταξύ ο εξάρης επιλογέας, αν και έχει μεγάλες διαδρομές, αφενός θυμίζοντας παλαιότερης γενιάς αυτοκίνητο, αφετέρου τονίζοντας το Jeep χαρακτήρα, το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται έχει πολύ καλή κλιμάκωση δίχως να κρεμάει κάποια σχέση.
Στην πόλη κινείται με σχετική ευελιξία, αφού δεν έχει διαστάσεις C-SUV, ενώ στον ανοιχτό δρόμο θα σας κάνει να χαμογελάσετε για τη συνολική του αίσθηση και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, ενώ και φρένα του δένουν γάντι με τον χαρακτήρα του μικρότερου SUV της Jeep.
Στην οικονομία καυσίμου, χωρίς να διεκδικεί το απόλυτο ρεκόρ κατανάλωσης, εντός πόλης δεν θα δείτε τον υπολογιστή πάνω από 8,4 λίτρα/ 100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο τα 6,5 λίτρα θα επιτευχθούν χωρίς κόπο. Για την ιστορία να τονιστεί ότι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,4 δλ. (ποιος τα κοιτάει πλέον αυτά… και εγώ ο ίδιος δεν ξέρω), ενώ η τελική του ξεπερνάει τα 180 χλμ./ώρα (ποιος το πατάει μέχρι εκεί;). Overall, οι επιδόσεις αξιοπρεπείς για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Στο τέλος της ημέρας, το Avenger είναι ένα πολύ ελκυστικό SUV που με δυσκολία θα βρεις κάτι που δεν θα σου αρέσει. Και με την τιμή στα 23.390 ευρώ και τον εξοπλισμό, ο οποίος είναι πλήρης ακόμα και στην εισαγωγική του έκδοση Altitude, ναι είναι ένα πολύ ενδιαφέρον, που αξίζει να το οδηγήσεις πρώτα και αν σου κάνει κλικ… να το κάνεις δικό σου.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων JEEP
Jeep Avenger 1.2 100 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.199 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | Εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 75 kW (101 PS) / 5.000 rpm | |||
Ροπή | 205 Nm (20,9 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,6 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 184 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μικτή | 5,5 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 44 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 550 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6d | |||
Εκπομπή CO2 | 125-127 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy 4, 195/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.084 x 1.776 x 1.528 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.490/1.490 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.562 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 380-1.275 lt | |||
Απόβαρο | 1.255 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 23.390€ |