PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz EQE 350+ [test drive]

Η ηλεκτρική εκδοχή της E-Class μας δείχνει ξεκάθαρα πως ένα ηλεκτρικό σεντάν όχι μόνο μπορεί να είναι πολυτελές, αλλά επιβάλλεται κιόλας. Ειδικά όταν φέρει ένα τόσο βαρύ όνομα όπως αυτό της Mercedes-Benz.

Η γερμανική φίρμα ήταν από τις πρώτες εταιρείες στο χώρο της αυτοκίνησης που έσπευσαν να δείξουν την αγάπη τους ή έστω την εμπιστοσύνη τους στην αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.

Από τις πρώτες απόπειρες βέβαια μέχρι να φθάσουμε στη σειρά EQ, οι Γερμανοί πέρασαν από πολλές συμπληγάδες, για να καταλήξουν στο σήμερα.

Το παρόν λοιπόν οφείλει να προσφέρει στον απαιτητικό καταναλωτή της φίρμας με σήμα το αστέρι ό,τι έχει συνηθίσει μέχρι σήμερα. Φινέτσα, στυλ, premium χαρακτήρα, επιδόσεις, άνεση και ξεγνοιασιά.

Μπορεί όμως να έχει κάποιος όλο αυτό το πακέτο στα χέρια του με ένα όχημα που μπαίνει στην πρίζα; Ας δούμε ένα-ένα τα ζητούμενα στην περίπτωση της εισαγωγικής έκδοσης της EQE, την 350+.

Πρώτα από όλα δεν μπορείς να αφήσεις ασχολίαστο το μέγεθός της, καθώς τα σχεδόν 5 μέτρα σε μήκος (4,946 μέτρα για την ακρίβεια) όχι απλά δεν κρύβονται, αλλά σου κρύβουν το οπτικό πεδίο μόλις τη βλέπεις μπροστά στα μάτια σου.

Λίγο οι διαστάσεις, λίγο η φινετσάτη εμφάνιση με τον «κουπέ» σχεδιασμό, την ενιαία μαύρη μάσκα και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος και τρως ένα μικρό σκάλωμα μέχρι να καταλάβεις περί τίνος πρόκειται.

Στο πίσω μέρος, η εικόνα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή καθώς η φωτεινή κόκκινη LED λωρίδα εκτείνεται από άκρη σε άκρη, διαγράφοντας ένα κομψό σχέδιο και ενώνοντας τα πίσω φωτιστικά σώματα με τέχνη.

Το μαύρο κυριλάτο μεταλλικό χρώμα «σπάει» μονάχα με τα LED, το logo της φίρμας και το σήμα EQE 350+, με τις χρωμιομένες οριζόντιες πινελιές χαμηλά να υπογράφουν το κομψό αποτέλεσμα.

Και αφού ο πήχης έχει ανέβει ήδη ψηλά για τη συνέχεια, το εσωτερικό συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο με υλικά όπως δέρμα, και δέρμα-νάπα, αλκαντάρα, μπόλικο χρώμιο και… μαγικό φωτισμό τη νύχτα.

Οι δύο ψηφιακές οθόνες δεν προκαλούν τον ίδιο θαυμασμό με την MBUX Hyperscreen, αλλά και πάλι είναι εκεί για να δώσουν τον απαραίτητο τόνο υψηλής τεχνολογίας, ευκρίνειας και πληροφόρησης, με πολλές δυνατότητες προσαρμογής στα γούστα του κάθε οδηγού.

Κυρίως όμως αυτό που θα εκτιμήσει κανείς είναι το επίπεδο άνεσης, αφού ο διαθέσιμος αέρας εμπρός και πίσω, τα καθίσματα και ο τρόπος που έχει σχεδιαστεί η κονσόλα (κενό στο κάτω μέρος) επιτρέπουν σε πέντε ενήλικες να απολαύσουν κάθε διαδρομή.

Και εντάξει θα πει κανείς, αυτό θα συνέβαινε με κάθε E-Class της Mercedes-Benz. Σωστά, μόνο που η απόλυτη σιγή είναι προνόμιο μόνο της EQE και, μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, είναι στοιχείο που το εκτιμάς στον υπέρτατο βαθμό.

Μονάχα εφόσον θέλεις μπορείς να σπάσεις αυτή τη μονοτονία, με έναν γλυκό τεχνητό ήχο που περνάει στην καμπίνα και σου χαρίζει λίγη από την αίσθηση της επιτάχυνσης όσο βυθίζεις το δεξί πεντάλ.

Η ταχύτητα λοιπόν θα γίνει πιο έντονα αισθητή με την επιλογή sport (μεταξύ των eco, comfort και individual) μεταξύ των ρυθμίσεων, καθώς η έκδοση 350+ πρεσβεύει έναν πιο smooth χαρακτήρα έναντι των πιο ισχυρών.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και αποδίδει 292 ίππους (215 kW) και 565 Nm. Οι αριθμοί αυτοί μονάχα ευκαταφρόνητοι δεν είναι αφού η EQE φθάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,4 δευτερόλεπτα και περιορίζεται ηλεκτρονικά στην τελική ταχύτητα των 210 χλμ./ώρα.

Ωστόσο τα 2.355 κιλά του γερμανικού μοντέλου δεν επιτρέπουν το κάτι παραπάνω (να σε κολλάει στο κάθισμα δηλαδή με την έκρηξη της) όπως συμβαίνει με την έκδοση AMG. Και αυτή της δοκιμής μας βέβαια συνοδεύεται από το πακέτο AMG Line, κυρίως όμως αφορά το αισθητικό κομμάτι, όπως πχ τις ζάντες αλουμινίου.

Το βαρύ αμάξωμα λοιπόν της EQE δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα στο δρόμο, αφού η ηλεκτρική λιμουζίνα της Mercedes βασίζεται στην πλατφόρμα EVA2, όπως συμβαίνει και με την EQS.

Αυτό και μόνο λέει πολλά για τη συνέχεια και για τα επίπεδα άνεσης σε κάθε είδους οδηγική συνθήκη, με εξαίρεση ίσως τις πολύ κλειστές διαδρομές, καθώς το μεταξόνιο των 3,12 μέτρων είναι μία πραγματικότητα που βάζει δυσκολίες.

Γεγονός που κάνει το σύστημα τετραδιεύθυνσης λίγο παραπάνω χρήσιμο και ας βρίσκεται στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Η ακρίβεια πάντως του συστήματος διεύθυνσης, ο έλεγχος και η αίσθηση ασφάλειας που νιώθει ο οδηγός σε κάθε κίνηση είναι δείγματα της υψηλής ποιότητας που προσφέρει το ηλεκτρικό σεντάν και της προσοχής που έδωσαν οι άνθρωποι της Mercedes στην EQE.

Τα περάσματα από την αστική πραγματικότητα δείχνουν πως διατήρησαν έναν σπορ τόνο στο χαρακτήρα του ηλεκτρικού μοντέλου, με την άνεση πάντως του συστήματος ανάρτησης να παίρνει υψηλό βαθμό ακόμα και στις κακοτοπιές (έστω και αν δε βοηθά το υπερβολικό βάρος).

Και πως να περιοριστεί το φορτίο άλλωστε, όταν η μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 90,56 kWh, με το μέγεθος της είναι η κύρια αιτία που η EQE είναι αυτή τη στιγμή στις πρώτες θέσεις των ηλεκτρικών μοντέλων με την υψηλότερη αυτονομία.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του WLTP αυτή φθάνει τα 613 χλμ., με την ολιγοήμερη δοκιμή μας να δείχνει πως εύκολα προσεγγίζει κάποιος αυτό τον αριθμό ακόμα και αν έχει όρεξη να την πιέσει λίγο παραπάνω (480-490 χλμ. χωρίς τσιγγουνιές στο ρεύμα).

Σε αυτό τον αριθμό συμβάλλει βέβαια τόσο το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, όσο και η εξαιρετική αεροδυναμική με συντελεστή Cd: 0,20. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι εκείνη που παίζει το μεγαλύτερο ρόλο στο συνολικό επίτευγμα της αυτονομίας.

O πήχης δεν θα μπορούσε να μην είναι υψηλός και όσον αφορά την ταχύτητα φόρτισης (170 kW σε DC), με τη διαδικασία για το 10%-80% να διαρκεί μόλις 31 λεπτά της ώρας.

Με λίγα λόγια, η περίπτωση της EQE 350+ είναι άκρως ενδιαφέρουσα γιατί είναι σε θέση να προσφέρει ότι και κάθε άλλη αντίστοιχη μεσαία λιμουζίνα που δεν μπαίνει στην πρίζα, μόνο που είναι ταχύτερη (έστω και από τη βασική της έκδοση), με υψηλή ροπή και με σύγχρονο προσανατολισμό σε όλη της τη φιλοσοφία.

Παράλληλα, η φόρτιση (εφόσον γίνει μελέτη για στάσεις σε σωστά σημεία) δεν αποτελεί σοβαρό πρόβλημα ούτε στα μεγάλα ταξίδια, ενώ και η τιμή αγοράς (82.500 ευρώ) είναι εφάμιλλη του προϊόντος για το οποίο γίνεται η συζήτηση. Μία μίξη οδηγικής αρετής, τεχνολογίας και συμβόλου κύρους που οφείλει να πληρωθεί -από αυτόν που τα ζητάει όλα- όσο της αξίζει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz EQE Sedan 350+ – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Ασύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 215 kW (292 PS), 565 Nm
Θέση Στον πίσω άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 90,56 kWh, 11 kW (on-board charger, προαιρετικά 22 kW), υγρόψυκτη
Θέση στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 8,1 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 170 kW σε 31 λεπτά 10-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,4 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 16,8 kWh/100 km, 19,2 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 612 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 90,56 kWh (89 kWh net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 480-490 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 255/45 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος

4.946 × 1.936 × 1.510 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.632 / 1.642 mm
Μεταξόνιο 3.120 mm
Χώρος αποσκευών 430 lt
Απόβαρο 2.355 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 82.500 € (χωρίς την κρατική επιδότηση)
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!