ΑΓΩΝΕΣ

GP Εμίλια Ρομάνια: Τι θα γίνει στην ιστορική πίστα της Ίμολα;

Ομάδες, οδηγοί και μηχανικοί, μετά από ένα ταξίδι 8 μηνών ανά τον πλανήτη, επιστρέφουν στην Ευρώπη με το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια.

Η τελευταία φορά που είχαμε αγώνα επί Ευρωπαϊκού εδάφους ήταν και πάλι στην Ιταλία, στη Μόντσα, πέρυσι. Φέτος, η Formula 1 έχει ταξιδέψει σε Μέση Ανατολή, Αυστραλία, Άπω Ανατολή και Αμερική, για τους πρώτους 6 αγώνες.

Στους 4 εξ’ αυτών έχει κερδίσει η Red Bull με τον Φερστάπεν, η Ferrari κέρδισε με τον Σάινθ στην Αυστραλία και στον τελευταίο αγώνα στο Μαϊάμι, κέρδισε η αναβαθμισμένη McLaren με τον Νόρις. Το πρωτάθλημα έρχεται στην Ευρώπη για δύο μοναδικές παραστάσεις, την Κυριακή 19 Μαΐου, στην Ίμολα και την Κυριακή 26 Μαΐου, στο Μονακό.

Ο αγώνας αυτού του Σαββατοκύριακου είναι μόλις η τέταρτη έκδοση του «Gran Premio dell’Emilia-Romagna e del Made in Italy», που ξεκίνησε το 2020 και έγιναν 3 αγώνες έως το 2022. Η περσινή διοργάνωση ακυρώθηκε λόγω πλημμυρών που έπληξαν μεγάλα τμήματα της περιοχής, προκαλώντας θανάτους και καταστροφές.

Η ιστορία της θρυλικής πίστας της Ίμολα, είναι γεμάτη με τραγωδίες, διενέξεις, συγκλονιστικές μονομαχίες και φυσικά, είναι η έδρα των Ferrari. Έχει μήκος 4.909m, φτιάχτηκε πίσω στη δεκαετία του 1950 και φιλοξένησε για πρώτη φορά επίσημα το Grand Prix, το 1980.

Από την επόμενη χρονιά και μέχρι το 2006, βρίσκονταν στο πρόγραμμα ως Grand Prix Αγίου Μαρίνου. Το 1988, μετά το θάνατο του Έντσο Φεράρι, η πίστα μετονομάστηκε σε «Autodromo Enzo e Dino Ferrari».

Το 1994, το Grand Prix σημαδεύτηκε από τον αδόκητο χαμό δυο οδηγών: Του Ρόναλντ Ράτσενμπεργκερ και του Άιρτον Σένα. Φέτος, συμπληρώνονται 30 χρόνια από τον χαμό τους. Η πίστα επανήλθε στο πρόγραμμα το 2020 ως Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια. Η περιοχή αποτελεί γενέτειρα του CEO της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι.

Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο άτυχος Μάικλ Σουμάχερ, με 7 νίκες. Το 2020, κέρδισε ο Λιούις Χάμιλτον και τα δυο επόμενα χρόνια, ο Μαξ Φερστάπεν. Από τους υπόλοιπους οδηγούς που θα εκκινήσουν στον αγώνα της Κυριακής, έχει κερδίσει και ο Φερνάντο Αλόνσο το 2005.

Από τους 20 οδηγούς που συμμετέχουν φέτος, μόνο ο Alonso έχει αγωνιστεί στην Ίμολα όταν διεξάγονταν το Grand Prix του Αγίου Μαρίνου. Ο Ισπανός κέρδισε το 2005 μετά από μια συναρπαστική μάχη με τον Michael Schumacher, ενώ τον επόμενο χρόνο οι θέσεις μεταξύ των δύο αντιπάλων, αντιστράφηκαν.

Ο Γερμανός πρωταθλητής είναι πολυνίκης στην Ίμολα, με επτά νίκες, έξι με τη Ferrari και μία με τη Benetton. Όσον αφορά στις ομάδες, Williams και Ferrari έχουν το προβάδισμα, με οκτώ νίκες η καθεμία. Στις pole position, ο Ayrton Senna βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 8, την τελευταία από τις οποίες εξασφάλισε στις 30 Απριλίου 1994, μια μέρα που επισκιάστηκε από το θάνατο του Αυστριακού οδηγού Roland Ratzenberger.

Την επόμενη μέρα, 1 Μαΐου, ο Ayrton έχασε τη ζωή του σε ένα από τα πιο τραγικά Σαββατοκύριακα στην ιστορία του σπορ. Για να τιμηθεί η 30η επέτειος του θανάτου τους, οργανώνεται αυτό το Σαββατοκύριακο, σειρά εκδηλώσεων από ολόκληρη την οικογένεια της Formula 1.

Ο φετινός αγώνας θα είναι το 4o Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια. Ο Έντσο Φεράρι την αποκαλούσε μικρό Νίρμπουργκρινγκ. Η πίστα δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητική για τα ελαστικά. Η άσφαλτος είναι σχετικά λεία, η τελευταία φορά που έγιναν εργασίες ασφαλτόστρωσης στο 70% του μήκους ήταν το 2011.

Με ένα φορτωμένο πρόγραμμα δράσης στην πίστα, που περιλαμβάνει αγώνες F1, F2, F3 και Porsche Supercup, η επιφάνεια του οδοστρώματος προσφέρει ένα καλό επίπεδο πρόσφυσης, που θα αυξάνεται όσο περισσότερο τρέχουν τα μονοθέσια.

Η πίστα αποτελείται από 19 στροφές (10 αριστερές και 9 δεξιές) και μια σημαντική διαφορά υψομέτρου 30 μέτρων από το ψηλότερο σημείο στο χαμηλότερο.

Επίσης, είναι αρκετά στενή και υπάρχει μόνο μία ζώνη Drag Reduction System (DRS), καθιστώντας τις προσπεράσεις πολύ δύσκολες. Επομένως, οι κατατακτήριες δοκιμές θα παίξουν σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα του αγώνα. Ποτέ δεν έχει κερδίσει κάποιος, εκκινώντας χαμηλότερα από την 5η θέση. Σε 19 από τις 20 περιπτώσεις έχει κερδίσει ο οδηγός, που εκκινούσε από την 1η σειρά.

Δεδομένου ότι η χρονική επιβάρυνση για αλλαγή ελαστικών είναι από τις μεγαλύτερες τις χρονιάς, θεωρητικά βέλτιστη στρατηγική είναι αυτή του ενός πιτ στοπ. Υπάρχει πιθανότητα πάνω από 70% για αυτοκίνητο ασφαλείας. Πρόσφατα, έγιναν κάποιες μικρές τροποποιήσεις στην πίστα, όπως η επαναφορά της αμμοπαγίδας στην έξοδο της Acque Minerali, και αυτό θα κοστίσει σε όποιον φύγει από την πίστα, σε εκείνο το σημείο.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ 7ου GRAND PRIX ΣΤΗΝ ΙΜΟΛΑ:

F1FP117/514:30
F1FP217/518:00
F1FP318/513:30
F1Qualifying18/517:00
F1Race19/516:00

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!