NEAPINED

Citroen C3 & e-C3: Έρχονται μετά το καλοκαίρι

Η κατηγορία των supermini αναμένεται να πάρει νέο ενδιαφέρον με την έλευση τόσο του ηλεκτρικού e-C3, όσο και του συμβατικού με τον 1.200άρη βενζινοκινητήρα που ξεκινά από τις 14.990 ευρώ. Στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο.

Μερικές εβδομάδες μετά το ηλεκτρικό e-C3 η Citroen αποκάλυψε τις εκδόσεις με βενζινοκινητήρα που θα είναι διαθέσιμες τόσο με συμβατικό όσο και με ήπιο υβριδικό σύστημα.

Η τέταρτη γενιά του C3 υιοθετεί εντονότερα crossover χαρακτηριστικά και δίνει έμφαση στην οικονομική πρακτικότητα, με τιμές που στη Γαλλία ξεκινούν από τις 14.990 ευρώ, καθιστώντας το φθηνότερο από τον προκάτοχό του.

Η βασική έκδοση του Citroen C3 είναι εξοπλισμένη με έναν μη εξηλεκτρισμένο τούρμπο 1.2 τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα που αποδίδει 102 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.

Η έκδοση Hybrid 100 εφοδιάζεται με τον ίδιο βενζινοκινητήρα που για την περίσταση συνδυάζεται με ήπια υβριδικό 48βολτο σύστημα και έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 28 ίππους, εκ των οποίων οι 12 μπορούν να συνδράμουν στην κίνηση, όπως ισχύει και στο Jeep Avenger Hybrid.

Η Citroen ισχυρίζεται ότι η ήπια υβριδική έκδοση μπορεί να προσφέρει ηλεκτρική κίνηση για έως και 50% των διαδρομών σε αστικά περιβάλλοντα, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου σχεδόν κατά 10% σε σύγκριση με τη μη εξηλεκτρισμένη έκδοση.

Εξωτερικά, είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς το συμβατικό C3 από το ηλεκτρικό e-C3, καθώς τα δύο μοντέλα μοιράζονται το ίδιο αμάξωμα. Η μόνη διαφορά είναι η απουσία του λογότυπου «e», ενώ θα είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, στο πλαίσιο των προσπαθειών της Citroen να απλοποιήσει την γκάμα της.

Το μινιμαλιστικό ταμπλό διαθέτει μια οθόνη 10,25 ιντσών στην κορυφαία έκδοση «Max», ενώ οι αγοραστές της βασικής έκδοσης «You» θα πρέπει να αρκεστούν σε μια βάση για smartphone. Το νέο Citroen Head Up Display (δεν είναι ένα HUD στο παρμπρίζ αλλά μια μακρόστενη οθόνη στη κορυφή του ταμπλό) παίζει το ρόλο του κλασικού πίνακα οργάνων και διατίθεται στάνταρ και στις δύο εκδόσεις.

Επιπλέον, υπάρχουν αρκετοί χώροι αποθήκευσης που ενισχύουν την πρακτικότητα του supermini. Οι επιλογές εξοπλισμού περιλαμβάνουν αυτόματο κλιματισμό, ασύρματη φόρτιση και λειτουργία mirroring (απεικόνιση) smartphone, ενώ οι δυνατότητες ADAS περιορίζονται κυρίως στα βασικά.

Παρά το μήκος των 4,015 μέτρων, το νέο Citroen C3 προσφέρει περισσότερους χώρους και αυξημένη πρακτικότητα, σε σύγκριση με την απερχόμενη γενιά. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 19,7 εκατοστών και το ψηλότερο αμάξωμα. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 10 λίτρα, φτάνοντας τα 310 λίτρα.

Όπως και ο προκάτοχός του, το νέο C3 δίνει προτεραιότητα στην άνεση, με πολυτελή καθίσματα που χρησιμοποιούν αφρώδη υλικά. Επιπλέον, το μοντέλο διαθέτει στάνταρ την ανάρτηση Citroen Advanced Comfort, με προοδευτικά υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ για απορρόφηση των κραδασμών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το C3 για την ευρωπαϊκή αγορά βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική Smart Car, με τροποποιήσεις ειδικές για την αγορά, σε σύγκριση με το C3 που πωλείται στην Ινδία και τη Νότια Αμερική.

Οι παραδόσεις του νέου C3 αναμένονται να ξεκινήσουν στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι. Στη Γαλλία, η τιμή ξεκινά από τις 14.990 ευρώ για το C3 You με τον απλό κινητήρα των 1,2 λίτρων με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Συγκριτικά, το απερχόμενο C3, που αρχικά κυκλοφόρησε το 2016 και είχε ένα facelift το 2020, κοστίζει από 16.590 (τιμές πάντα στην Γαλλία).

Όσον αφορά το πλήρως ηλεκτρικό Citroen e-C3 του 2024, η τιμή του ξεκινά από 23.300, ενώ μια πιο προσιτή έκδοση, με μπαταρία LFP, θα ακολουθήσει το 2025 με τιμή στις 19.990 ευρώ.

Ο βασικός ανταγωνιστής του νέου C3 είναι το Dacia Sandero Stepway, το μοναδικό άλλο μοντέλο με crossover στιλ στην κατηγορία των supermini.

Επίσης, ανταγωνιστική θα είναι και η νέα γενιά του Fiat Panda, που αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της το καλοκαίρι του 2024, χρησιμοποιώντας τα ίδια μηχανικά μέρη.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!