PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV [test drive]

Όπως έχει αποδειχθεί αρκετές φορές, στην αυτοκίνηση όλα είναι πιθανά. Το πάντρεμα της ηλεκτροκίνησης με το όνομα AMG είναι μία περίτρανη απόδειξη για το λόγο του αληθές.

Κάποτε το μότο του περίφημου βελτιωτικού οίκου (που τώρα πλέον έχει απορροφήσει η Mercedes-Benz) ήταν: «one man-one engine». Πλέον ούτε μονάχα ένας μηχανικός ασχολείται αποκλειστικά με την εξέλιξη του κινητήρα, ούτε στην πλειοψηφία τους οι EQE SUV AMG εφοδιάζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα.

Αφήστε δε, που το να ανοίξεις το καπό και να ψάξεις για την υπογραφή του μηχανικού είναι αδύνατο, για τον απλό λόγο ότι το άνοιγμα μπορεί να γίνει αυστηρά σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Πολλά άλλαξαν λοιπόν με τον ερχομό της ηλεκτροκίνησης στη ζωή μας.

Πολλά αλλά όχι όλα, όπως διαλαλεί με το πλούσιο παρουσιαστικό της η AMG EQE 43 SUV της δοκιμής μας (δείτε εδώ τη δοκιμή της Mercedes-Benz EQE 350+).

Το γερμανικό SUV διαθέτει αρκετές καμπύλες σε σχέση με την τετράθυρη EQE, αρκετό όγκο για να εντυπωσιάσει (4,879 μέτρα μήκος, 1,931 μέτρα ύψος και 1,672 μέτρα φάρδος) και ορισμένα «AMG» καλούδια, ικανά να τραβήξουν το βλέμμα αρκετά πιο έντονα σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις.

Μερικά από αυτά είναι οι ζάντες αλουμινίου 21 ή 22 ιντσών (21 στην περίπτωση μας), τα χρωμιομένα ευμεγέθη σκαλοπάτια εισόδου/εξόδου και τα λογότυπα AMG. Από παντού το SUV της δοκιμής μας φωνάζει για τη φινέτσα του, τον premium χαρακτήρα και την γαλαζοαίματη καταβολή του που δεν κρύβεται με τίποτα.

Οι αναδυόμενες χειρολαβές μοιάζουν πλέον συνήθεια στη γκάμα της Mercedes-Benz, ωστόσο δεν θα μπορούσαν να λείπουν με τίποτα από το εντυπωσιακό σύνολο της ηλεκτρικής AMG. Τις αρπάζεις λοιπόν, παίρνεις βαθιά ανάσα και ετοιμάζεσαι για το ραντεβού με το πιο hi tech περιβάλλον που μπορείς να συναντήσεις στους καθημερινούς δρόμους της πόλης.

Η πολυσυζητημένη MBUX Hyperscreen είναι τόσο φαντεζί όσο δείχνει και στις εικόνες που βλέπετε. Κορυφαία ανάλυση, αμεσότητα στην αφή και πλούσια πληροφόρηση, μέσα από τρεις διαφορετικές οθόνες κάτω από ένα ενιαίο γυάλινο κυρτό πάνελ.

Εκτός από αυτή του πίνακα οργάνων, οι άλλες δύο είναι αφής με χαρακτηριστική ευκολία στο χειρισμό και την είσοδο στα υπομενού. Η επεξεργασία στην οθόνη του συνοδηγού μπορεί να γίνει μονάχα αν στη θέση βρίσκεται κάποιος, ενώ τα πάντα μοιάζουν να είναι ρυθμισμένα ώστε να κάνουν τη ζωή του οδηγού ασφαλέστερη και ευκολότερη και όχι επικίνδυνη.

Track Race, Drag Race, τηλεμετρία, όλα βρίσκονται στη μεσαία οθόνη, ενώ πέρα από το έξυπνο πλήκτρο (και αυτό αφής) μπροστά από το υποβραγχιόνιο, το τιμόνι performance παρέχει ένα σωρό δυνατότητες για να αλλάξεις τα γούστα σου χωρίς να χρειαστεί να χαζέψεις στις οθόνες και να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο.

Όταν πάρεις το βλέμμα σου από τις οθόνες, τότε θα σκαλώσεις με την ποιότητα του εσωτερικού. Τεχνητό δέρμα-νάπα, κόκκινες ραφές και κόκκινες ζώνες που σε αρπάζουν μόλις τις δέσεις και, γενικά, η προσοχή στη λεπτομέρεια συνθέτουν το σκηνικό μέσα στην AMG ΕQE SUV, με την πρακτικότητα πάντως να μη μένει σε δεύτερο πλάνο.

Η ογκώδης κονσόλα αφήνει μεγάλη απόσταση από οδηγό και συνοδηγό, με το εμπρός μέρος να φιλοξενεί θήκες και ασύρματη φόρτιση, και στο πίσω έναν πολύ βαθύ χώρο για τα παρελκόμενα.

Η πλατφόρμα του μοντέλου δοκιμής μας έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα και διαφέρει φυσικά σε σχέση με την αντίστοιχη θερμική GLE. Αυτό σημαίνει πως οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι εξαιρετικοί, ενώ και για τις αποσκευές τα 520-675 λίτρα είναι ένας εξαιρετικός αριθμός.

Επιπλέον, ανέσεις όπως το μασάζ και ο  όμορφος φωτισμός θεωρούνται αυτονόητα και έχουν και αυτά την… τσαχπινιά τους, ωστόσο με το δεξί πόδι στο πεντάλ τα πράγματα δείχνουν να σοβαρεύουν αρκετά.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 476 ίππων μπορεί να μην σας λένε και πολλά έτσι όπως έχουμε μάθει με τους αριθμούς στα ηλεκτρικά μοντέλα, ωστόσο τα 850 Nm ροπής λένε και παραλένε. Ειδικά από τη στιγμή που είναι διαθέσιμα από το πρώτο πάτημα του δεξιού πεντάλ και σε κολλάνε στο κάθισμα, αδιαφορώντας για τα 2.600 κιλά του αμαξώματος.

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα, ενώ η παραπάνω ισχύς είναι όλη διαθέσιμη μονάχα αν το θελήσει ο οδηγός. Στην επιλογή slippery έχουμε διαθέσιμο το 50% της ισχύος, στο sport το 90% και μονάχα στο sport + θα δίνει όλα για όλα στο 100%.

Από τα μπουτόν του τιμονιού μπορούμε επίσης να ρυθμίσουμε τη σκληρότητα της αερανάρτησης, η οποία είναι στάνταρ για την EQE SUV, ενώ στάνταρ είναι και η τετραδιεύθυνση. Και οι δύο τεχνολογίες μας φάνηκαν αρκετά χρήσιμες.

Αφενός η πρώτη γιατί με ένα τέτοιο μοντέλο, επιδόσεων-ελευθέρου χρόνου, πόλης και ταξιδιού δεν μπορείς να ξέρεις πάντα ποια είναι η προτίμηση σου σε θέματα άνεσης και κρατήματος, και αφετέρου γιατί με την τετραδιεύθυνση η ευελιξία γίνεται ένα από τα ισχυρά χαρτιά της EQE παρά τον όγκο της.  

Η EQE SUV των 4,879 μέτρων παρκάρει και ελίσσεται πανεύκολα, σε σημείο που χρειάζεται εξοικείωση, ενώ για να καταλάβει κανείς τη συνεισφορά της τετραδιεύθυνσης, ο κύκλος στροφής του πολυτελούς SUV είναι μόλις 10,9 μέτρα, με το τιμόνι να παίρνει μόλις δύο στροφές από άκρη σε άκρη.

Εκτός από την πιο μαλακή ανάρτηση που συχνά πυκνά χρειάζεται εξαιτίας του χαμηλού προφίλ ελαστικού, μπορείς να αλλάξεις και τον ήχο που σε βάζει στο «AMG» κλίμα και παίρνεις χαμπάρι το που ακριβώς βρίσκεσαι.

Σε αυτή την περίπτωση (όταν δηλαδή ανέβουν οι παλμοί), θα πρέπει να γνωρίζουμε πως τα εκτιμώμενα 431-488 χιλιόμετρα αυτονομίας σύμφωνα με το WLTP πάνε περίπατο, όπως και η κατανάλωση των 22,9 kWh/100 χλμ. που είδαμε με συνετή οδήγηση, έστω και εκτός πόλης (χωρίς ανάκτηση πέδησης).

Δεν μπορείς άλλωστε να τα περιμένεις και όλα από την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 90,6 kWh (10 χρόνια εγγύηση ή 250.000 χλμ.). Και να οδηγείς στα όρια αλλά και να σου βγάζει τα ίδια χιλιόμετρα. Άλλωστε η φόρτιση (ειδικά σε DC 170 kW) είναι σύντομη υπόθεση, ενώ και σε AC 11 kW ή 22 kW βρίσκει κανείς τον τρόπο να ζει με τις συνήθειες ενός ηλεκτρικού μοντέλου.

Σε όλα του πάντως το γερμανικό θωρηκτό είναι απολαυστικό, σε σημείο που να μη σε απασχολεί η φόρτιση. Ο τρόπος που στρίβει ένα αμάξωμα 2.600 κιλών, η έκρηξη του, η σταθερότητα και οι τεχνολογίες είναι όλα τα λεφτά, ενώ δεν κρύβουμε πως πολλές φορές ψάχνεσαι για να βρεις ψεγάδι μόνο και μόνο για να γίνει κουβέντα.

Άλλον θα τον ενοχλήσει το φαρδύ σκαλοπάτι, άλλον η αίσθηση των φρένων που θέλει λίγη εξοικείωση (υπάρχει και επιλογή με κεραμικά) αλλά κανείς δεν θα βρει κάτι ουσιαστικό να τον χαλάσει πέρα από το οικονομικό.

Το μοντέλο της δοκιμής μας κοστίζει 132.950 ευρώ (υπάρχουν επίσης οι φθηνότερες των 245 ίππων χωρίς σύστημα τετρακίνησης και η κορυφαία των 687 ίππων που τα έχει όλα αλλά ζητάει 150 χιλιάρικα).

Ποτέ άλλωστε δεν πλασαρίστηκε μία AMG ως «φθηνή», γιατί να το κάνει τώρα που φέρει και ένα κάρο τεχνολογίες (η οθόνη και μόνο ξεκινά στη δύση και φθάνει στην ανατολή!), είναι αμιγώς ηλεκτρική, εκρηκτική, με χώρους, εξοπλισμό και απολαυστική σε όλα της; Τα κάνει λοιπόν όλα και ας μη συμφέρει…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz EQΕ 43 4MATIC SUV – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Δύο ασύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες
Μέγιστη ισχύς, ροπή 350 kW (476 PS), 858 Nm
Θέση Στον εμπρόσθιο άξονα, εγκάρσια
Στον πίσω άξονα, διαμήκως
Μπαταρία Λιθίου-ιόντων (li-on) 90,6 kWh
Θέση στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (7,4 kW): 12,5 ώρες
Σε Wallbox (11 kW): 8,1 ώρες
Σε ταχυφορτιστή DC 200 kW: 32 λεπτά για το 80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,3 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 23-26 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 469 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 90,6 kWh (89 kWh net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 360-400 km (WLTP)
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης (πλανητικό 2 φάσεων)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω 4 σύνδεσμοι, αερανάρτηση / πολλαπλοί σύνδεσμοι, αερανάρτηση
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Veroe, 275/40 R21
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Off road γωνίες

4.879 × 1.931 × 1.672 mm
Πρόσβασης: 17,5, Διαφυγής: 19,5, Ράμπας: – μοίρες

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.624/1.615 mm
Μεταξόνιο 3.030 mm
Χώρος αποσκευών 520-675 lt
Απόβαρο 2.600 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 132.950€ (χωρίς την κρατική επιδότηση)
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!