NEAPINED

Η Bugatti Tourbillon του υβριδικού V16, των 1.800 ίππων, των 400 χλμ./ώρα, των 250 μονάδων, των 3,8 εκατομμυρίων!

Η Tourbillon έρχεται ακριβώς 20 χρόνια μετά την κυκλοφορία της Veyron – του πιο ισχυρού αυτοκινήτου της εποχής του – Είναι η πρώτη φορά μετά από 84 χρόνια που ένας κατασκευαστής θα κατασκευάσει έναν μεταπολεμικό 16κύλινδρο κινητήρα. 

Η Bugatti παρουσίασε με υπερηφάνεια το νέο hypercar της, την Tourbillon, το τρίτο μοντέλο παραγωγής της εταιρείας, το οποίο διαδέχεται τη θρυλική Chiron. H Tourbillon έρχεται ακριβώς 20 χρόνια μετά την Veyron, που ήταν το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου της εποχής του.

H διάδοχος της Veyron, η Bugatti Chiron, κυκλοφόρησε το 2016 και έχει σταματήσει να παράγεται στο εργοστάσιο της εταιρείας Molsheim στη Γαλλία, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το νέο hypercar που θα κατασκευαστεί από το 2026.

Το όνομα της Tourbillon (Τουρμπιγιόν) εμπνέεται από τα πανάκριβα ρολόγια (ο μηχανισμός εφευρέθηκε το 1801) και κάθε στοιχείο του αυτοκινήτου είναι εξ ολοκλήρου νέο. Από το μονοκόκ πλαίσιο και την αναβαθμισμένη ανάρτηση, μέχρι το εξελιγμένο σύστημα πρόωσης.

Σχεδιαστικά, η Tourbillon διατηρεί την εμβληματική μάσκα «πέταλο» της Bugatti, ενώ η αεροδυναμική γραμμή του αμαξώματός της αποτελεί εξέλιξη αυτής της Chiron.

Χρησιμοποιώντας πάνω από 20 χρόνια τεχνογνωσίας από τις Veyron και Chiron, η Tourbillon διαθέτει μια σειρά από πατενταρισμένες τεχνολογίες. Ως αποτέλεσμα, η πίσω αεροτομή παραμένει κρυφή και χρησιμοποιείται για τη δημιουργία υψηλότερης κάθετης δύναμης και ως “αερόφρενο” για βελτιωμένη ευστάθεια κατά την επιβράδυνση.

Η Tourbillon ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση στον εξηλεκτρισμό, εγκαταλείποντας τον κινητήρα W16 που είχαν οι Chiron και Veyron για μια plug-in υβριδική διάταξη 1.800 ίππων που επικεντρώνεται γύρω από έναν ατμοσφαιρικό V16.

Αυτός ο κινητήρας -ο πρώτος V16 σε ένα αυτοκίνητο δρόμου μετά το εξαιρετικά σπάνιο Cizeta-Moroder V16T του 1991- κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την Cosworth μετά την απόφαση να μην υβριδοποιήσει τνο W16 ή να αναπτύξει μία αμιγώς ηλεκτρική Bugatti. 

Η “καρδιά” της Tourbillon είναι ένας νέος ατμοσφαιρικός V16 κινητήρας 8.300 κυβικών εκατοστών, που αποδίδει 1.000 ίππους. Το hypercar ενσωματώνει επίσης ένα plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης, το οποίο περιλαμβάνει τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω) με συνολική απόδοση 800 ίππων. Μια μπαταρία 25 kWh, τοποθετημένη στο κέντρο του οχήματος, προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως και 58 χιλιόμετρα.

Συνολικά, η Tourbillon αποδίδει 1.800 ίππους με 1.000 από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και 800 ίππους από τους ηλεκτροκινητήρες. Είναι ένα εξαιρετικό επίτευγμα δεδομένου ότι η Veyron πέτυχε 1.001 ίππους από τον κινητήρα χωρητικότητας 8,0 λίτρων με τέσσερις στροβιλοσυμπιεστές και ο νέος V16 είναι εντελώς ατμοσφαιρικός. Κατασκευασμένος από ελαφριά υλικά, ο κινητήρας ζυγίζει μόλις 252 κιλά.

Αναλυτικότερα, οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 800V με ψύξη λαδιού 25 kWh που βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ και πίσω από τους επιβάτες. Με τετρακίνηση και full torque-vectoring, προσφέρει απόλυτη πρόσφυση και ευελιξία. Ο μπροστινός e-άξονας φιλοξενεί δύο ηλεκτροκινητήρες, με έναν επιπλέον κινητήρα στον πίσω άξονα, για συνολική ισχύ 800 ίππων από το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, με τους ηλεκτρικούς κινητήρες που περιστρέφονται έως και τις 24.000 σ.α.λ. και έναν πλήρως ενσωματωμένο διπλό μετατροπέα καρβιδίου του πυριτίου, είναι από τους πιο ισχυρούς στον κόσμο.

Οι 1.800 ίπποι επιτρέπουν στην Tourbillon να επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2 δευτερόλεπτα, από 0 έως 200 χλμ./ώρα σε 5 δευτερόλεπτα, και από 0 έως 300 χλμ./ώρα σε εντυπωσιακά 10 δευτερόλεπτα.

Η τελική ταχύτητα των 380 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 25 δευτερόλεπτα, ενώ με τη χρήση του ειδικού Speed Key μπορεί να φτάσει τα 450 χλμ./ώρα.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου ξεχωρίζει με τα σταθερά όργανα στο τιμόνι, τα οποία έχουν σχεδιαστεί από κορυφαίους Ελβετούς ωρολογοποιούς.

Αποτελούμενο από περισσότερα από 600 μέρη και κατασκευασμένο από τιτάνιο καθώς και πολύτιμους λίθους όπως ζαφείρι και ρουμπίνι, το σύμπλεγμα είναι κατασκευασμένο με τη μεγαλύτερη ανοχή των 50 μικρών, με το μικρότερο στα 5 μικρά και ζυγίζει μόλις 700 γραμμάρια. 

Η κεντρική κονσόλα είναι ένα μείγμα κρυστάλλινου γυαλιού και αλουμινίου, αποκαλύπτοντας την περίπλοκη λειτουργία των διακοπτών και τον μοχλό εκκίνησης του κινητήρα που φιλοξενεί. Αυτό το γυαλί αναπτύχθηκε σε 13 ξεχωριστά στάδια για να διασφαλιστεί ότι θα ήταν τόσο καθαρό όσο και εξαιρετικά ισχυρό και ασφαλές σε περίπτωση ατυχήματος.

Τα αλουμινένια μέρη της κονσόλας είναι ανοδιωμένα και φινιρισμένα από ένα μόνο τεμάχιο μετάλλου, ενώ οι διακόπτες αλουμινίου με ραβδώσεις βρίσκονται στην κορυφή ενός πολύπλοκου μηχανισμού που είναι πλήρως ορατός κάτω από το κρυστάλλινο γυαλί 

Κρυμμένη από το οπτικό πεδίο μέχρι να επιθυμείτε είναι μια ψηφιακή οθόνη υψηλής ευκρίνειας, η οποία εμφανίζει δεδομένα οχήματος και προσφέρει απρόσκοπτη σύνδεση smartphone.

Ένας πολύπλοκα σχεδιασμένος μηχανισμός αναπτύσσει την οθόνη αφής από το επάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. πορτραίτο για την κάμερα οπισθοπορείας σε μόλις δύο δευτερόλεπτα και πλήρη οριζόντια λειτουργία σε πέντε δευτερόλεπτα.

Η Bugatti Tourbillon μπαίνει τώρα στη φάση των δοκιμών της, με πρωτότυπα ήδη στο δρόμο εν αναμονή παραδόσεων πελατών το 2026. Συνολικά θα κατασκευαστούν 250 δείγματα, με αρχική τιμή 3,8 εκατ. ευρώ.

Η συναρμολόγηση με το χέρι θα πραγματοποιηθεί στο Bugatti Atelier στο Molsheim, μετά τα τελευταία μοντέλα Bugatti με κινητήρα W16, Bolide και W16 Mistral.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!