Το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία κατέγραψαν πτώση 16,4%, με την Tesla να έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο με πτώση 41,6%.
Η Tesla είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται στις 21.249 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Τον Ιούνιο μόνο, η πτώση της Tesla έφτασε το 42,2%, με 4.648 μονάδες, ενώ η MG κατάφερε να πουλήσει 5.158 οχήματα.
Παρά τη μείωση στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η συνολική αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στη Γερμανία σημείωσε αύξηση 5,4% το πρώτο εξάμηνο του 2024, φτάνοντας τις 1,47 εκατομμύρια πωλήσεις. Τον Ιούνιο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25,8%, φτάνοντας τις 297.329 μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η BMW, η VW και η Porsche είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 2,7%, 11% και 19,2% αντίστοιχα.
Ωστόσο, δεν ήταν όλες οι γερμανικές μάρκες τόσο τυχερές, καθώς οι πωλήσεις της Audi μειώθηκαν κατά 17,1% και της Mercedes κατά 12,7%. Η Maserati αντιμετώπισε τη μεγαλύτερη πτώση, σημειώνοντας μείωση 56,9% με μόλις 300 αυτοκίνητα να πωλούνται σε έξι μήνες.
Αντίθετα, οι οικονομικές μάρκες όπως η Seat και η Skoda κατέγραψαν σημαντική άνοδο. Η Seat αύξησε τις πωλήσεις της κατά 37,9%, φτάνοντας τις 83.426 μονάδες, ενώ η Skoda σημείωσε αύξηση 24,9% με 104.248 πωλήσεις.
Η Volvo επίσης είδε αύξηση στις πωλήσεις της κατά 59,6%, φτάνοντας τις 31.763 μονάδες, πιθανώς χάρη στο νέο της μοντέλο EX30, παρά τα προβλήματα λογισμικού.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD σημείωσε εντυπωσιακή ανάπτυξη, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 427% με 1.202 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο. Παρόλο που οι αριθμοί παραμένουν μικροί, η σημαντική αυτή αύξηση υποδηλώνει μια ανερχόμενη παρουσία της BYD στην ευρωπαϊκή αγορά και έναν πιθανό μελλοντικό ανταγωνισμό.
Συνολικά, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων παρουσιάζει ένα πολύπλοκο τοπίο, με διαφοροποιημένα αποτελέσματα για τις διάφορες μάρκες και μια αξιοσημείωτη μετατόπιση στις καταναλωτικές προτιμήσεις.