NEAPINED

Ευρώπη: 1 στα 10 ηλεκτρικά που πωλούνται έχει κινεζικά σήματα

Η SAIC Motor ηγήθηκε της αύξησης στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αποστέλλοντας μαζικά το πλήρως ηλεκτρικό MG4 hatchback στους αντιπροσώπους, σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce.

Τα κινεζικά εμπορικά σήματα κατέλαβαν το 11% της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Ιούνιο, σημειώνοντας ρεκόρ ταξινομήσεων καθώς οι κατασκευαστές έσπευσαν να προλάβουν τους αυστηρούς δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τέθηκαν σε ισχύ στις αρχές αυτού του μήνα.

Η SAIC Motor ηγήθηκε της προσπάθειας, αποστέλλοντας το MG4 hatchback στους αντιπροσώπους σε μεγάλες ποσότητες, σύμφωνα με αναλυτές της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce, η οποία συνέταξε τα στοιχεία. Τα αυτοκίνητα που είχαν εγγραφεί πριν από τις 5 Ιουλίου μπορούσαν να πωληθούν στους πελάτες χωρίς τους επιπλέον δασμούς στα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα κινεζικά εμπορικά σήματα κατέγραψαν πάνω από 23.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία σε όλη την περιοχή κατά τη διάρκεια του μήνα, το μεγαλύτερο νούμερο που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce.

Η αύξηση του 72% από τον Μάιο ήταν διπλάσια σε σύγκριση με την συνολική αύξηση των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τον Ιούνιο. Οι εισαγωγές από Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων από δυτικούς κατασκευαστές, όπως η Volvo Car, η BMW Group και η Tesla, υπόκεινται επίσης στους νέους δασμούς.

Το κατά πόσο η αύξηση των όγκων μπορεί να διατηρηθεί θα παρακολουθείται στενά τους επόμενους μήνες, καθώς οι πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ θα τεθούν σε ισχύ. Οι προσωρινοί δασμοί της ΕΕ επιβάλλουν στην SAIC επιπλέον 38% φόρο, ενώ η BYD θα πληρώνει επιπλέον 17% στον υπάρχοντα 10% δασμό.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και από τις δύο ηπείρους προσπαθούν να προσθέσουν ευρωπαϊκή παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε να αποφύγουν τους νέους δασμούς, ενώ οι εντάσεις μεταξύ Πεκίνου και Βρυξελλών κινδυνεύουν να εξελιχθούν σε εμπορικό πόλεμο.

Ενώ η κρατική SAIC ήταν υπεύθυνη για τη μεγαλύτερη αύξηση στις εισαγωγές κινεζικών εμπορικών σημάτων, περίπου το 40% των MG4 που εγγράφηκαν τον Ιούνιο ήταν αυτο-ταξινομήσεις από αντιπροσώπους, «όχι μια πολύ υγιής ανάπτυξη», δήλωσε ο Gabriel Juhas, επικεφαλής προϊόντος στη Dataforce.

Η εταιρεία προσφέρει γενναιόδωρες προσφορές leasing, συμπεριλαμβανομένης της προώθησης δύο-σε-ένα MG4 στη Γερμανία, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν επιβραδυνθεί.

Αντίθετα, υπήρξαν ενδείξεις προόδου για την BYD, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο. Μια διαφημιστική εκστρατεία που επικεντρώθηκε στο Euro Cup Championships που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία κέρδισε πραγματική απήχηση στους καταναλωτές, δήλωσε ο αναλυτής της Dataforce Julian Litzinger.

Ένας άλλος παράγοντας στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Ιούνιο ήταν η εισαγωγή κινήτρων στην Ιταλία, που συνέβαλε στον διπλασιασμό των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις για νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξαντλήθηκαν σε λιγότερο από εννέα ώρες, ανέφερε η κυβέρνηση σε δήλωσή της. Περίπου το 60% εξαντλήθηκε από οικογένειες και το υπόλοιπο από εταιρείες.

Η άνοδος ώθησε την Ιταλία, η οποία υστερούσε στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στην πρώτη εξάδα μιας περιφερειακής αγοράς που περιλαμβάνει κράτη της ΕΕ, χώρες όπως η Νορβηγία και η Ελβετία που συμμετέχουν στην ενιαία αγορά της και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Giorgia Meloni, της οποίας η κυβέρνηση έχει καταστείλει πρόσφατα τις εισαγωγές που διαπιστώθηκαν ότι φέρουν την ένδειξη «made in Italy», επιδιώκει επίσης στενότερες σχέσεις με τον Κινέζο πρόεδρο Xi Jinping. Επισκέπτεται την Κίνα αυτή την εβδομάδα για να βελτιώσει τις σχέσεις καθώς η κυβέρνησή της επιδιώκει να προσελκύσει Κινέζους κατασκευαστές.

Συνολικά, ο Ιούνιος ήταν ο τρίτος καλύτερος μήνας για τον όγκο ηλεκτρικών αυτοκινήτων με 208.872 ταξινομήσεις σε όλη την περιοχή, σύμφωνα με την ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, πίσω από τον Δεκέμβριο του 2022 και τον Μάρτιο του 2023, και ακριβώς μπροστά από τον Ιούνιο του 2023.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!