Η BMW κατοχύρωσε μια νέα τεχνολογία καύσης, στοχεύοντας να βελτιώσει την απόδοση των βενζινοκινητήρων μέσω μιας ειδικής τεχνολογίας προθάλαμου καύσης.
Η έννοια της προθάλαμος καύσης μπορεί να φαίνεται γνώριμη στους λάτρεις των κινητήρων, καθώς ήταν μια δημοφιλής προσέγγιση για τους πετρελαιοκινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων έως και τη δεκαετία του 1980. Τώρα, η ιδέα επιστρέφει σε μια τροποποιημένη μορφή μέσω της BMW, η οποία έχει κατοχυρώσει την αντίστοιχη τεχνολογία στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας, όπως προκύπτει από μια δημοσίευση του Αυγούστου 2024.
Ο στόχος της προθάλαμος καύσης στους πετρελαιοκινητήρες ήταν η καλύτερη καύση σε χαμηλές στροφές, ο ομαλότερος κινητήρας και η μειωμένη παραγωγή θορύβου. Το νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της BMW, το οποίο αφορά τους βενζινοκινητήρες, επικεντρώνεται σε διαφορετικά πλεονεκτήματα.
Αναλυτικότερα, η νέα αυτή εφεύρεση αφορά μια συσκευή προθάλαμου για κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτή η συσκευή περιλαμβάνει έναν προθάλαμο με ανοίγματα υπερχείλισης που συνδέουν τον προθάλαμο με τον κύριο θάλαμο καύσης του κινητήρα.
Ένα μείγμα καυσίμου-αέρα διοχετεύεται μέσα από αυτά τα ανοίγματα στον προθάλαμο και εκεί πραγματοποιείται η ανάφλεξη. Η διαδικασία ανάφλεξης γίνεται μέσω ενός μπουζί που διαθέτει ένα ηλεκτρόδιο ανάφλεξης και ένα ξεχωριστό ηλεκτρόδιο γείωσης, που αποτελεί μέρος της νέας αυτής πατέντας.
Η νέα αυτή διαμόρφωση αποτρέπει τις ανεπιθύμητες αναφλέξεις και επιτρέπει την ανεξάρτητη τοποθέτηση και αφαίρεση των ηλεκτροδίων. Η προθάλαμος καύσης προσφέρει ταχύτερη και αποδοτικότερη καύση στον κύριο θάλαμο καύσης, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερες πυκνότητες ισχύος.
Η περιγραφή στην αίτηση του διπλώματος ευρεσιτεχνίας είναι πολύπλοκη, αλλά μπορούμε να την απλοποιήσουμε εξηγώντας ότι το μείγμα καυσίμου-αέρα αναφλέγεται πλέον μέσω της προθάλαμος καύσης και όχι απευθείας από το μπουζί στον κύριο θάλαμο καύσης.
Σύμφωνα με την αίτηση του διπλώματος, η BMW προσδοκά βελτιωμένη θερμική απόδοση για το μπουζί, το οποίο είναι τοποθετημένο πάνω από τον προθάλαμο. Το ηλεκτρόδιο γείωσης, το οποίο είναι συνήθως μέρος του μπουζί, είναι πλέον μόνιμα τοποθετημένο στον κινητήρα.
Το μπουζί, που βιδώνεται όπως συνήθως, διαθέτει μόνο ένα ηλεκτρόδιο ανάφλεξης. Αυτή η κατασκευαστική διαχωριστική γραμμή επιτρέπει την καλύτερη απόρριψη θερμότητας, αποφεύγοντας τις προ-αναφλέξεις ή τις αναφλέξεις λόγω υψηλής θερμοκρασίας κατά την υψηλή φόρτιση του κινητήρα.