NEAPINED

Lamborghini: 50 χρόνια από την παραγωγή της πρώτης Countach!

Τον Μάρτιο του 1974, ξεκίνησε η μαζική παραγωγή του Countach στο εργοστάσιο της Lamborghini, στη Sant’Agata Bolognese.

Το εμβληματικό supercar όχι μόνο μπήκε στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά παρέμεινε στην αγορά για 16 ολόκληρα χρόνια. Ήταν το πρώτο μοντέλο της Lamborghini που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου «in-house», με τις εσωτερικές επενδύσεις να παράγονται στο τμήμα Ταπετσαρίας της εταιρείας, κάτι που αποτέλεσε επανάσταση και, 50 χρόνια μετά, έχει καταστεί παράδοση στη Sant’Agata Bolognese.

Με αφορμή την επέτειο αυτή, η Lamborghini επανάφερε την πρώτη Countach LP 400 στη γραμμή παραγωγής στην οποία δημιουργήθηκε, για μια φωτογράφιση που συνδυάζει το παρελθόν με το παρόν. Σήμερα, στην ίδια γραμμή παραγωγής κατασκευάζεται η Lamborghini Revuelto, προσδίδοντας ένα διαχρονικό χαρακτήρα στη σχέση μεταξύ των δύο μοντέλων.

Εξέλιξη Countach

Η Lamborghini Countach LP 500 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 11 Μαρτίου 1971 ως πρωτότυπο και η άμεση επιτυχία του οδήγησε στην απόφαση να κατασκευαστεί μαζικά.

Μετά από τρία χρόνια τεχνικής εξέλιξης και εντατικών δοκιμών, η Lamborghini παρουσίασε την Countach LP 400.

Η Countach αποτέλεσε μια σημαντική αλλαγή για την εταιρεία, καθώς για πρώτη φορά η παραγωγή του αμαξώματος έγινε εξ ολοκλήρου στο εργοστάσιο της Lamborghini.

Μέχρι τότε, τα αμαξώματα κατασκευάζονταν από εξωτερικούς κατασκευαστές και στη συνέχεια συναρμολογούνταν με τα μηχανικά μέρη στη Sant’Agata Bolognese.

Η απόφαση να γίνει η παραγωγή του αμαξώματος in-house είχε άμεσο και σημαντικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της εταιρείας.

Γραμμή παραγωγής No.1 Countach

Το εργοστάσιο της Lamborghini, όταν κατασκευάστηκε η Countach, είχε έκταση 12.000 τ.μ., με το εργοστάσιο να περιλαμβάνει γραμμές παραγωγής για τους κινητήρες και τα μηχανικά μέρη, καθώς και για τη συναρμολόγηση των αυτοκινήτων.

Η γραμμή παραγωγής της Countach ήταν απλή και μικρής κλίμακας, με όλες τις διαδικασίες να εκτελούνται χειροκίνητα.

Τα πάνελ του αμαξώματος κατασκευάζονταν από αλουμίνιο και συνδυάζονταν με το πλαίσιο του αυτοκινήτου πάνω σε βιομηχανικά καρότσια που κινούνταν σε ράγες.

Το τμήμα ταπετσαρίας της Lamborghini ήταν υπεύθυνο για την εσωτερική επένδυση και το δέρμα, ενώ σταδιακά έγινε αυτόνομο και βασικό κομμάτι της εξατομίκευσης που προσφέρει σήμερα η Lamborghini μέσω του προγράμματος Ad Personam.

Συνέχεια μεταξύ Countach και Revuelto

Παρά τα 50 χρόνια που χωρίζουν η Countach από την Revuelto, υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία μεταξύ των δύο μοντέλων.

Αμφότερα διαθέτουν κινητήρα V12 σε διαμήκη τοποθέτηση στο πίσω μέρος, ενώ οι διάσημες «Scissor» πόρτες, που πρωτοεμφανίστηκαν στη Countach, αποτελούν πλέον χαρακτηριστικό γνώρισμα των αυτοκινήτων Lamborghini με V12 κινητήρα.

Ο σχεδιασμός τους παραμένει διαχρονικός, με τη λεγόμενη «γραμμή Countach», το γνωστό σχήμα σφήνας, να διακρίνεται από το φτερό του εμπρός μέρους μέχρι την οροφή της καμπίνας και να καταλήγει στο πίσω σπόιλερ.

Όλες οι Countach

Η πρώτη Countach, η LP 400 (1974-1978), παράχθηκε σε 152 μονάδες και χαρακτηρίστηκε από τα φτερά χωρίς προεκτάσεις και την κεντρική εγκοπή στην οροφή για τον καθρέφτη, κερδίζοντας το παρατσούκλι «Periscopio».

Η LP 400 S (1978-1982) ακολούθησε με 235 μονάδες, ενώ η 5000 S (1982-1984), με 323 μονάδες, διέθετε μεγαλύτερο κινητήρα V12 με χωρητικότητα 4,8 λίτρων.

lamborghini countach LP400

Η Countach Quattrovalvole (1985-1988), με 631 μονάδες, διέθετε κινητήρα 5,2 λίτρων με σύστημα τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο.

Η Countach 25th Anniversary (1988-1990), με 658 μονάδες, γιορτάζοντας τα 25 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας, διέθετε αεροδυναμικές αναβαθμίσεις και πάνελ από ανθρακονήματα.

Κατά τη διάρκεια των ετών, η Countach κατέληξε να κοσμεί τους τοίχους μιας ολόκληρης γενιάς, πρωταγωνίστησε σε δεκάδες ταινίες και καθιέρωσε την Lamborghini ως θρύλο στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων.

Lamborghini Countach LP 400 Data Sheet

Engine: 60° V12, in aluminum
Bore x stroke mm: 82 x 62
Capacity: 3929 cc
Compression ratio: 10.5:1
Power: 375 CV at 8000 rpm
Distribution: double overhead camshaft with chain control. 2 valves per cylinder.
Fuel system: 6 Weber 45 DCOE twin carburetors
Wet-sump lubrication
5-speed Lamborghini manual gearbox + R
Clutch: dry, single plate
Chassis: Tubular with aluminum bodywork panels
Suspension: Front and rear independent suspensions with parallelogram action, coil springs and telescopic dampers
Brakes: ventilated disk
Wheelbase mm: 2450
Track mm: front 1500; rear 1520
Tires: Michelin XWX front 205 X 14, rear 215 X 14
Curb weight kg: 1065 kg

Lamborghini Countach LP 400 S Data Sheet

Engine: 60° V12, in aluminum
Bore x stroke mm: 82 x 62
Capacity: 3929 cc
Compression ratio: 10.5:1
Power: 353 CV at 7500 rpm
Distribution: double overhead camshaft with chain control. 2 valves per cylinder.
Fuel system: 6 Weber 45 DCOE twin carburetors
Wet-sump lubrication
5-speed Lamborghini manual gearbox + R
Clutch: dry, single plate
Chassis: Tubular with aluminum bodywork panels
Suspension: Front and rear independent suspensions with parallelogram action, coil springs and telescopic dampers
Brakes: ventilated disk
Wheelbase mm: 2450
Track mm: front 1492; rear 1606
Tires: Pirelli P7, front 205/70-15, rear 345/35-15
Curb weight kg: 1200 kg

Lamborghini Countach LP 5000 S Data Sheet

Engine: 60° V12, in aluminum
Bore x stroke mm: 85.5 x 69
Capacity: 4754 cc
Compression ratio: 9.2:1
Power: 375 CV at 7000 rpm
Distribution: double overhead camshaft with chain control. 2 valves per cylinder.
Fuel system: 6 Weber 45 DCOE twin carburetors
Wet-sump lubrication
5-speed Lamborghini manual gearbox + R
Clutch: dry, single plate
Chassis: Tubular with aluminum bodywork panels
Suspension: Front and rear independent suspensions with parallelogram action, coil springs and telescopic dampers
Brakes: ventilated disk
Wheelbase mm: 2450
Track mm: front 1492; rear 1606
Tires: Pirelli P7, front 205/50-15, rear 345/35-15
Curb weight kg: 1490 kg

Lamborghini Countach Quattrovalvole Data Sheet

Engine: 60° V12, in aluminum
Bore x stroke mm: 85.5 x 75
Capacity: 5167 cc
Compression ratio: 9.5:1
Power: 455 CV at 7000 rpm
Distribution: double overhead camshaft with chain control. 4 valves per cylinder.
Fuel system: 6 Weber 44 DCNF twin carburetors
Wet-sump lubrication
5-speed Lamborghini manual gearbox + R
Clutch: dry, single plate
Chassis: Tubular with aluminum bodywork panels
Suspension: Front and rear independent suspensions with parallelogram action, coil springs and telescopic dampers
Brakes: ventilated disk
Wheelbase mm: 2500
Track mm: front 1536; rear 1606
Tires: Pirelli P7 F, front 225/50-VR15, rear 345/35-VR15
Curb weight kg: 1490 kg

Lamborghini Countach 25th Anniversary Data Sheet

Engine: 60° V12, in aluminum
Bore x stroke mm: 85.5 x 75
Capacity: 5167 cc
Compression ratio: 9.5:1
Power: 455 CV at 7000 rpm
Distribution: double overhead camshaft with chain control. 4 valves per cylinder.
Fuel system: 6 Weber 44 DCNF twin carburetors
Wet-sump lubrication
5-speed Lamborghini manual gearbox + R
Clutch: dry, single plate
Chassis: Tubular with aluminum, fiberglass and carbon fiber bodywork panels (front engine hood and luggage compartment)
Suspension: Front and rear independent suspensions with parallelogram action, coil springs and telescopic dampers
Brakes: ventilated disk
Wheelbase mm: 2500
Track mm: front 1536; rear 1606
Tires: front 225/50-ZR15, rear 345-35/ZR15
Curb weight kg: 1490 kg

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!