Η Suzuki κάνει το μεγάλο βήμα στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας το πρώτο της μαζικής παραγωγής ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το e VITARA – Διαθέσιμο από το ερχόμενο καλοκαίρι σε 2WD και 4WD εκδόσεις, με 145 και 175 ίππους, με μπαταρίες 49 και 61 kWh.
Η παραγωγή του e VITARA θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο της Suzuki Motor Gujarat στην Ινδία και προγραμματίζεται να ξεκινήσει την άνοιξη του 2025, με την εμπορική του διάθεση να αρχίζει το καλοκαίρι του ίδιου έτους σε Ευρώπη, Ινδία και Ιαπωνία.
Το νέο e VITARA βασίζεται στο πρωτότυπο μοντέλο «eVX», το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Ινδίας τον Ιανουάριο του 2023 και στην έκθεση της Ιαπωνίας, τον Οκτώβριο του 2023. Αποτελεί το πρώτο στρατηγικό BEV της Suzuki για την παγκόσμια αγορά.
Με το σχεδιαστικό θέμα «High-Tech & Adventure», το e VITARA διατηρεί τη στιβαρή και περιπετειώδη φύση ενός SUV, ενώ ενσωματώνει χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν την τεχνολογική του υπόσταση.
Το αμάξωμα μήκους 4,275 μέτρα διαθέτει μεγάλους τροχούς και μακρύ μεταξόνιο, τονίζοντας την επιβλητική του παρουσία.
Στο εσωτερικό, η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και η κεντρική κονσόλα με τα μοντέρνα πάνελ θυρών προσφέρουν έναν high-tech χαρακτήρα που ταιριάζει στο προφίλ ενός σύγχρονου BEV.
Το e VITARA με 145 και 175 ίππους εξοπλίζεται με έναν αποδοτικό eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, καθώς και μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP).
Αυτές οι μπαταρίες χωρητικότητας 49 kWh και 61 kWh εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας και αξιοπιστίας, ενώ επιτρέπουν άμεσες και ομαλές επιταχύνσεις από χαμηλές σε υψηλές ταχύτητες.
Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης «ALLGRIP-e» χρησιμοποιεί δύο ανεξάρτητα eAxles, ένα στον εμπρός και ένα στον πίσω άξονα, συνδυασμένης ισχύος 175 ίππων.
Το σύστημα αυτό προσφέρει ισχυρή απόδοση, ακριβή έλεγχο και βελτιστοποιημένη κατανομή ροπής, κάνοντας το e VITARA ικανό να ανταπεξέλθει σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης.
Επίσης, διαθέτει λειτουργία Trail, η οποία βελτιώνει την πρόσφυση σε γλιστερά ή δύσβατα εδάφη, ανακατανέμοντας τη ροπή στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση.
Το e VITARA κατασκευάζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα «HEARTECT-e», η οποία είναι ειδικά σχεδιασμένη για BEV. Αυτή η πλατφόρμα είναι ελαφριά και προσφέρει προστασία για την μπαταρία υψηλής τάσης, ενώ εξασφαλίζει ένα ευρύχωρο εσωτερικό και βελτιστοποιημένη χωρητικότητα μπαταρίας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SUZUKI E VITARA
Χωρητικότητα μπαταρίας | kWh | 49 | 61 | ||
Μετάδοση κίνησης | 2WD | 2WD | 4WD | ||
Διαστάσεις | |||||
Συνολικό μήκος | mm | 4,275 | |||
Συνολικό πλάτος | mm | 1,800 | |||
Συνολικό ύψος | mm | 1,635 | |||
Μεταξόνιο | mm | 2,700 | |||
Μετατρόχιο | Εμπρός | mm | 1,540 | ||
Πίσω | mm | 1,545 | |||
Minimum κύκλος στροφής | m | 5.2 | |||
Απόσταση από το έδαφος | mm | 180 | |||
Αριθμός θέσεων | 5 | ||||
Κινητήρας | |||||
Μέγιστη ισχύς | Συνολική | kW | 106 | 128 | 135 |
Εμπρός | kW | 106 | 128 | 128 | |
Πίσω | kW | – | – | 48 | |
Μέγιστη ροπή | Nm | 189 | 189 | 300 | |
Σύστημα μετάδοσης | |||||
Τύπος | Μονής σχέσης electric drive | ||||
Πλαίσιο | |||||
Φρένα | Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι | |||
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι | ||||
Ελαστικά | |||||
Διάσταση ελαστικών | 225/55 R18 | 225/55 R18, 225/50 R19 | |||
Βάρος | |||||
Βάρος | kg | 1,702 | 1,760-1,799 | 1,860-1,899 |