NEA

Η Hertz πλημμυρίζει την αγορά μεταχειρισμένων με 30.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Hertz βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές προκλήσεις στην αμερικανική αγορά, καθώς τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2024 αποκαλύπτουν ζημιές.

Η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων κατέγραψε καθαρή ζημιά 1,33 δισ. δολαρίων (περίπου 1,23 δισ. ευρώ), σε σύγκριση με τα κέρδη των 629 εκατ. δολαρίων που είχε την ίδια περίοδο το 2023. Στο πλαίσιο αυτής της κρίσης, η Hertz σχεδιάζει να πουλήσει ακόμη 30.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ρίχνοντάς τα στην αγορά μεταχειρισμένων έως το τέλος του 2024.

Αποτυχία του προγράμματος ηλεκτρικών οχημάτων

Η Hertz πόνταρε σημαντικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια, με την αγορά περίπου 100.000 Tesla Model 3 και στη συνέχεια ακόμη περισσότερων Model Y. Ωστόσο, η επιλογή αυτή αποδείχθηκε οικονομικά καταστροφική, καθώς τα EVs είναι πιο επιρρεπή σε απότομη υποτίμηση της αξίας τους σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE).

Η κατάσταση επιδεινώθηκε όταν ο CEO της Tesla, Elon Musk, μείωσε τις τιμές των νέων Tesla, γεγονός που περιόρισε την αξία των οχημάτων της Hertz και αύξησε τις απώλειες. 

Πέρα από τα EVs, όμως, και τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που βρίσκονται στον στόλο της Hertz έχουν υποστεί σημαντική υποτίμηση. Πολλά από αυτά αγοράστηκαν κατά την κρίση των ημιαγωγών, όταν η παραγωγή οχημάτων ήταν περιορισμένη και οι τιμές ιδιαίτερα υψηλές. Αυτό οδήγησε σε συνολική απομείωση αξίας ύψους 1 δισ. δολαρίων για τον στόλο της εταιρείας, σύμφωνα με την έκθεση του τρίτου τριμήνου.

Μαζικές πωλήσεις για περιορισμό ζημιών

Η Hertz, προσπαθώντας να περιορίσει τις ζημιές, ξεκίνησε από νωρίς μέσα στο έτος την πώληση EVs. Μέχρι στιγμής, έχει πουλήσει 20.000 οχήματα, ακολούθησαν ακόμη 10.000, και τώρα σχεδιάζει να διαθέσει άλλα 30.000 έως το τέλος του 2024.

Τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα είναι Tesla και η είσοδός τους στην αγορά μεταχειρισμένων αναμένεται να ασκήσει επιπλέον πίεση στις ήδη χαμηλές τιμές των EVs, επιδεινώνοντας το πρόβλημα της υποτίμησης τόσο για την ίδια τη Hertz όσο και για ολόκληρη την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Σύμφωνα με το Bloomberg, η πώληση αυτών των οχημάτων αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου προσαρμογής του στόλου EV της Hertz στη ζήτηση των πελατών της. Η εταιρεία στοχεύει να ολοκληρώσει αυτή την αναδιάρθρωση του στόλου της έως το τέλος του 2025.

Παρόλα αυτά, το κόστος μηνιαίας απόσβεσης για κάθε EV παραμένει εξαιρετικά υψηλό, στα 537 δολάρια (περίπου 500 ευρώ) ανά όχημα, σχεδόν διπλάσιο από τα 284 δολάρια που ήταν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023. Η Hertz ελπίζει να μειώσει αυτό το ποσό στα 300 δολάρια τα επόμενα χρόνια.

Ο CEO της Hertz, Gil West, δήλωσε πως «υπάρχει ακόμα δουλειά που πρέπει να γίνει», αλλά εξέφρασε την εμπιστοσύνη του ότι οι βελτιώσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του τριμήνου δείχνουν ότι η εταιρεία κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Παρόλα αυτά, η Hertz καλείται να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που έχουν προκύψει από τη ραγδαία υποτίμηση του στόλου της και τη γενικότερη πίεση στην αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!