NEA

Έρευνα: Τα Tesla είναι τα πιο θανατηφόρα αυτοκίνητα στους δρόμους

Τα αυτοκίνητα της Tesla παρουσιάζουν τον υψηλότερο δείκτη θανάσιμων δυστυχημάτων από κάθε άλλη μάρκα στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με νέα έρευνα της iSeeCars.

Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από το σύστημα καταγραφής θανάσιμων δυστυχημάτων των ΗΠΑ (Fatality Analysis Reporting System – FARS). Συγκεκριμένα, η έρευνα αφορούσε μοντέλα αυτοκινήτων από το 2018 έως το 2022 και εξέτασε δυστυχήματα που συνέβησαν από το 2017 έως το 2022, με τουλάχιστον έναν νεκρό επιβάτη.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα αυτοκίνητα της Tesla κατέγραψαν ποσοστό θανάσιμων δυστυχημάτων 5,6 ανά δισεκατομμύριο χιλιόμετρα. Ακολουθούν η Kia με 5,5, η Buick με 4,8, η Dodge με 4,4 και η Hyundai με 3,9. Για σύγκριση, ο μέσος όρος για όλα τα αυτοκίνητα ήταν 2,8, γεγονός που καθιστά τα δυστυχήματα με Tesla σχεδόν διπλάσια σε θανάτους από τον μέσο όρο. 

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τα αποτελέσματα: Η έρευνα δεν περιορίστηκε μόνο στις μάρκες, αλλά εξέτασε και συγκεκριμένα μοντέλα. Και εδώ, τα Tesla δεν τα πήγαν καλά. Το Model Y είχε δείκτη θανάσιμων δυστυχημάτων 10,6. Σχεδόν πέντε φορές μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των SUV, καταλαμβάνοντας την έκτη θέση στη λίστα των χειρότερων αποτελεσμάτων. Τα μοντέλα που προηγούνται είναι τα Hyundai Venue, Chevrolet Corvette, Mitsubishi Mirage, Porsche 911 και Honda CR-V Hybrid. Αντίστοιχα, το Tesla Model S κατέγραψε ποσοστό 5,8, δηλαδή διπλάσιο από τον μέσο όρο. 

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα της Tesla είναι απαραίτητα επικίνδυνα για τους επιβάτες τους. Όπως εξηγεί ο Karl Brauer, αναλυτής της iSeeCars, οι υψηλοί δείκτες θανάσιμων δυστυχημάτων σχετίζονται περισσότερο με τη συμπεριφορά των οδηγών παρά με την κατασκευή των οχημάτων: 

«Τα περισσότερα από αυτά τα μοντέλα έχουν εξαιρετικές αξιολογήσεις ασφάλειας και αποδίδουν καλά στις δοκιμές πρόσκρουσης του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) και της NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration). Επομένως, δεν πρόκειται για πρόβλημα σχεδιασμού. Οι αριθμοί αυτοί πιθανώς αντικατοπτρίζουν έναν συνδυασμό οδηγικής συμπεριφοράς και συνθηκών οδήγησης, που οδηγούν σε αυξημένα δυστυχήματα και θανάτους». 

Ο ρόλος της οδηγικής συμπεριφοράς: Η μελέτη υπογραμμίζει ότι, πέρα από το μέγεθος, το βάρος και το ύψος ενός αυτοκινήτου, ο σημαντικότερος παράγοντας ασφάλειας είναι η αποφυγή του ίδιου του δυστυχήματος. Αυτό εξαρτάται κυρίως από τη συμπεριφορά του οδηγού. Ο Brauer σημειώνει: 

«Ένας προσεκτικός, συγκεντρωμένος οδηγός, που κινείται με νόμιμη ή συνετή ταχύτητα και δεν βρίσκεται υπό την επήρεια ουσιών, είναι πιο πιθανό να φτάσει με ασφάλεια στον προορισμό του, ανεξαρτήτως του αυτοκινήτου που οδηγεί». 

Συμπερασματικά, η μελέτη δείχνει ότι τα αυτοκίνητα της Tesla δεν είναι απαραίτητα λιγότερο ασφαλή από άλλες μάρκες. Ωστόσο, η συμπεριφορά των οδηγών τους -πιθανώς λόγω της ισχύος, της τεχνολογίας και του τρόπου που χρησιμοποιούνται- φαίνεται να αυξάνει τα θανατηφόρα περιστατικά. 

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!