NEAPINED

Η ΕΕ πρέπει να αφήσει το κοινό να αποφασίσει

Με το ζόρι ηλεκτρικά από το 2035 και μετά; Γιατί να μην αποφασίσει ο Ευρωπαίος αν θέλει ένα συμβατικό ή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Μπροστά σε αυτό το δίλημμα η ΕΕ πρέπει να χαλαρώσει τα χαλινάρια, ειδάλλως η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα κλονιστεί όσο ποτέ άλλοτε.

Η μεγαλύτερη πολιτική ομάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), προωθεί αλλαγές στη βασική νομοθεσία της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα, σύμφωνα με σχέδιο θέσης που διέρρευσε.

Οι προτάσεις περιλαμβάνουν την ανατροπή της απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, επιτρέποντας τη χρήση βιοκαυσίμων και εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και την υποστήριξη plug-in υβριδικών αυτοκινήτων.

Η κατάσταση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι δύσκολη, με χιλιάδες θέσεις εργασίας να κινδυνεύουν λόγω χαμηλής ζήτησης, ανταγωνισμού από την Κίνα και περιορισμένων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

 Το ΕΛΚ, που έχει ισχυρή πολιτική επιρροή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητά την αναθεώρηση της πολιτικής του 2035 ήδη από το 2025 για να προσαρμοστούν οι στόχοι στις ανάγκες της αγοράς.

Αίτημα για αναβολή αυστηρότερων στόχων CO2 το 2025. Το σχέδιο του ΕΛΚ περιλαμβάνει και την καθυστέρηση των αυστηρότερων ορίων εκπομπών CO2 που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ το 2025, υποστηρίζοντας ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρειάζονται χρόνο για να επενδύσουν και να προσαρμοστούν.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Renault και επικεφαλής της ACEA, Luca de Meo, οι νέοι στόχοι θα μπορούσαν να επιφέρουν πρόστιμα ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, απομακρύνοντας κεφάλαια από επενδύσεις.

Οι υφιστάμενοι στόχοι απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές κατά 15% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021, ενώ παράλληλα τουλάχιστον το 20% των πωλήσεων θα πρέπει να αφορά ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει σταθεροποιηθεί στο 14%, γεγονός που καθιστά τους στόχους δύσκολο να επιτευχθούν.

Η αντίδραση της ΕΕ και οι προκλήσεις. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι στιγμής αντιστέκεται στις προτάσεις αναβολής ή χαλάρωσης των στόχων.

Ο επικεφαλής της ΕΕ για την κλιματική πολιτική, Wopke Hoekstra, έχει δηλώσει ότι οι κανονισμοί προσφέρουν σταθερό επενδυτικό περιβάλλον και πολλές εταιρείες είναι σε καλό δρόμο για να τους τηρήσουν. Παρ’ όλα αυτά, οι πρόσφατες εξελίξεις, όπως οι ανακοινώσεις της Volkswagen για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, αυξάνουν την πίεση.

Η συζήτηση γύρω από τους στόχους για τις εκπομπές CO2 και την απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης αντανακλά τη σύγκρουση μεταξύ περιβαλλοντικών στόχων και οικονομικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης. Η τελική απόφαση θα επηρεάσει σημαντικά την πορεία της βιομηχανίας και τις προσπάθειες για τη μετάβαση σε πιο πράσινες τεχνολογίες.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Ένα σχόλιο

  1. Eμένα μου κάνει εντύπωση , ότι μετά από τόση δημοσιότητα για τις “νέες” τεχνολογίες στις μπαταρίες , που θα μας “σώσουν” από το 2027 και μετά ( solid state κλπ ) , ότι δηθεν διπλασιάζεται η χωρητικότητα και φορτίζουμε όλοι σε 5-10 λεπτά , βλέπουμε ότι μετά από όλα αυτά τα “θαύματα” , οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραδέχονται ότι δεν θα είναι έτοιμες 10 χρόνια από σήμερα. Αρα λοιπόν κάποιοι μας δουλεύουν. Εγώ συμπεραίνω ότι καμια καινούργια τεχνολογία στις μπαταρίες δεν είναι ώριμη ακόμα , και μας το κρύβουν , γιατί αλλιώς 10 χρόνια μετά θα ήταν έτοιμοι για να πουλάνε μόνο καινούργια ηλεκτρικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!