Η γκάμα του μικρότερου SUV στην ιστορία της Jeep αποκτά ακόμη μία έκδοση, συμπληρώνοντας τις διαθέσιμες επιλογές με την περιζήτητη υβριδική προσθιοκίνητη έκδοση.
Ένα μοντέλο που σκοπεύει να πρωταγωνιστήσει εμπορικά οφείλει να έχει και τις ανάλογες επιλογές στην γκάμα του. Εκτός δηλαδή από το να πιάσει τον παλμό της αγοράς (το έπραξε όντας ένα όμορφο compact SUV με καλή τιμή πώλησης), το Avenger έπρεπε να καλύψει όλα τα γούστα.
Έτσι και έγινε, μας συστήθηκε ως αμιγώς ηλεκτρικό, προστέθηκε η βενζινοκίνητη εκδοχή του και πλέον δοκιμάζουμε το e-Hybrid, που είναι και η έκδοση με το μεγαλύτερο ίσως ενδιαφέρον εκτός από το τετρακίνητο 4xe που θα ακολουθήσει.
To να παραμείνει ένα SUV συμπαγές στις ημέρες μας είναι κατόρθωμα, και η Stellantis το κατάφερε, αφού το Avenger είναι μόλις 4,084 μέτρα σε μήκος, χωρίς να χάνει την… τετραγωνισμένη και επιβλητική εικόνα που συνοδεύει την γκάμα της Jeep. Είναι ένα από τα πιο όμορφα μικρά SUV που κυκλοφορούν στους δρόμους (αν όχι το πιο μπάνικο) και αποτελεί την απόδειξη πως ένα Jeep δεν είναι ανάγκη να έχει θηριώδεις διαστάσεις για να αξίζει να φέρει αυτό το όνομα.
Και αν με την πρώτη ματιά δεν προδίδει τη νέα καταγωγή του (της πολυεθνικής εταιρείας Stellantis και όχι της πάλαι ποτέ Jeep), το εσωτερικό φέρει πολλά γνώριμα σημεία σε σχέση με το αδελφό Fiat 600 ή και άλλα ιταλικά μοντέλα. Οι δύο ψηφιακές οθόνες 7 και 10,25 ιντσών με τα εξαιρετικά γραφικά και την άμεση απόκριση του επεξεργαστή, τα πλήκτρα χαμηλά στην κονσόλα που παίζουν το ρόλο του επιλογέα, και ο ιδιαίτερος χώρος για μικρά αντικείμενα που καλύπτεται από ένα δερμάτινο πτυσσόμενο καπάκι, είναι μερικές μόνο από τις… τσαχπινιές του Avenger.
Στιλ και ουσία από το μικρό SUV (34 λίτρα συνολικά για μικροαντικείμενα) που μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες με τα πράγματα τους (380 λίτρα πορτμπαγκάζ, καλό ύψος για τα κεφάλια), με μικρή παραχώρηση ίσως για τα γόνατα των πίσω επιβατών σε συνθήκες μεγάλου ταξιδιού. Αυτό έλλειπε βέβαια, να απλώνουν τα πόδια τους σε ένα αυτοκίνητο με μήκος κάτω από 4,1 μέτρα, όσο δηλαδή ένα Mazda 2 ή ένα Dacia Sandero, από τα οποία έχει καλύτερους χώρους στα σημεία.
Τα νέα βέβαια με το Avenger της δοκιμής μας δεν έχουν να κάνουν τόσο με την εμφάνιση και τους χώρους, όσο με το 48V υβριδικό σύστημα της έκδοσης e-Hybrid. Σε πρώτη ανάγνωση περιμένεις ένα τυπικό απλό 48V ήπια υβριδικό σύστημα με ελάχιστη συνεισφορά συνολικά, στην πράξη όμως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Ο γνωστός (από τα μοντέλα της Stellantis γενικότερα) turbo τρικύλινδρος 1.200άρης έχει αναβαθμιστεί (μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, καδένα χρονισμού αντί για ιμάντας), λειτουργεί σε κύκλο Miller και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (e-DSC).
Αυτό ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 29 ίππων και 55 Nm ροπής, με επιβάρυνση μόνο κατά 60 κιλά σε επιπλέον βάρος, ενώ η μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού και συμπληρώνει το πάζλ του υβριδικού συστήματος του Avenger. Για να μη σας κουράζουμε, το αποτέλεσμα είναι να εξοικονομείται 13% ως 30% οικονομία καυσίμου σε σχέση με το αμιγώς βενζινοκίνητο μοντέλο, ενώ μέσα στην πόλη το μικρό Jeep μπορεί να κινηθεί στο μισό των αποστάσεων μονάχα με ηλεκτρική ενέργεια.
Στο «πασπαρτού» κινητήρα του ομίλου προσαρμόζεται μία μίζα-γεννήρια για ομαλότητα στη μετάβαση και την αλλαγή των σχέσεων, αποφεύγοντας ανόητα «σκορτσαρίσματα» ή απρόβλεπτους ήχους την ώρα που περνάμε σε κάποια φάση της, απλής κατά τα άλλα, υβριδικής τεχνολογίας.
Αυτή έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό και με τις διαθέσιμες επιλογές Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow, αφού αναλόγως τα κέφια αλλάζει και η συμμετοχή του κινητήρα αλλά και το επιθυμητό οδηγικό αποτέλεσμα. Τα puddles πίσω από το τιμόνι σου δίνουν τη δυνατότητα να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου και να χαρείς λίγο το σπορ στοιχείο, ωστόσο η αλήθεια είναι πως το υβριδικό Avenger δεν είναι ένα SUV που επιχειρεί να σε μαγέψει με τις επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα).
Περισσότερο θα λέγαμε πως έχει έναν ευκολοδήγητο αστικό χαρακτήρα, χωράει σχεδόν παντού, ελίσσεται με εντυπωσιακή ευκολία (ελαφρύ τιμόνι με καλή πληροφόρηση), ενώ δεν θα πει όχι και σε μία ανάλογη εξόρμηση εκτός πόλης, αφού το χωρίζουν 20 ολόκληρα εκατοστά από το έδαφος. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά ισορροπημένη και προσφέρει άνεση μέσα στην πόλη (παρά τις 18άρες ζάντες της έκδοσης δοκιμής μας) χωρίς να «κοπανάει», με τις κλίσεις του αμαξώματος πάντως να είναι υπαρκτές αλλά όχι δυσάρεστες όταν χρειαστεί να περάσουμε σε από μία απαιτητική διαδρομή σε βουνό (μέτρια πλευρική στήριξη).
Το δυνατό σημείο του βέβαια εκτός από την εμφάνιση και τον minimal χαρακτήρα είναι η κατανάλωση καυσίμου, αφού με τις τεχνολογικές παρεμβάσεις που αναφέραμε νωρίτερα είναι σε θέση να καταναλώνει περίπου 6,8 λίτρα/100 χλμ. με την τάση -εφόσον προσπαθήσουμε λίγο παραπάνω- να πηγαίνει προς τα 6 λίτρα/100 χλμ. Ρωτήστε έναν κάτοχο Jeep των προηγούμενων ετών και θα καταλάβετε πόσο σημαντικός είναι αυτός ο αριθμός για ένα SUV που φτιάχτηκε για να αρέσει σε 9 από τους 10 υποψήφιους καταναλωτές.
Το πόσοι από αυτούς βέβαια είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν 26.490 ευρώ για να το αποκτήσουν στην βασική -πληρέστατη όμως- έκδοση εξοπλισμού και 31.490 ευρώ στην κορυφαία της δοκιμής μας με δερμάτινα καθίσματα και top ηχοσύστημα JBL, είναι ένα άλλο ερώτημα και απαντάται σε μεγάλο βαθμό από τις γενικότερες ανοδικές τάσεις της αγοράς, αλλά και την premium περιβολή του μικρότερου και λιγότερο… βενζινοβόρου Jeep όλων των εποχών (μη υπολογίζοντας φυσικά το αμιγώς ηλεκτρικό Avenger).
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων JEEP
Jeep Avenger 1.2 eHybrid 100 PS DCT6 – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.199 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | Εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 75 kW (101 PS) / 5.000 rpm | |||
Ροπή | 205 Nm (20,9 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + mild hybrid σύστημα 48V ισχύος 29 PS, μπαταρία 0,89 kWh | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 184 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,8 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μικτή | 4,8 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 44 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 647 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6d | |||
Εκπομπή CO2 | 109 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη DSC | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy 4, 195/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
4.084 x 1.779 x 1.525 mm 19,9 εκ. |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.490/1.490 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.562 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 380-1.275 lt | |||
Απόβαρο | 1.280 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.490€ |