NEA

H Toyota επενδύει συνεχώς στην υδρογονοκίνηση

Η Toyota συνεχίζει να επενδύει στην υδρογονοκίνηση, εξελίσσοντας τεχνολογίες που διευρύνουν τις δυνατότητες χρήσης του υδρογόνου.

Εκτός από τις ενεργειακές κυψέλες που καταναλώνουν υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η ιαπωνική εταιρεία δοκιμάζει και την απευθείας καύση υδρογόνου σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η τεχνολογία αυτή δοκιμάστηκε σε αγωνιστικές συνθήκες, με μια Corolla Sport εξοπλισμένη με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.600 κ.εκ. από το GR Yaris να καταναλώνει υδρογόνο στο πρωτάθλημα Super Taikyu.

Η καύση του υδρογόνου δεν εκπέμπει καθόλου CO2 ή άκαυστους υδρογονάνθρακες, εκπέμπει όμως οξείδια του αζώτου (NOx), αλλά σε σαφώς μικρότερες ποσότητες σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.

Η αποθήκευση του υδρογόνου γίνεται σε υγρή μορφή, σε εξαιρετικά χαμηλή θερμοκρασία -253 βαθμών Κελσίου. Ωστόσο, ένα πρόβλημα αυτής της προσέγγισης είναι ότι οποιαδήποτε αύξηση της θερμοκρασίας στο ρεζερβουάρ οδηγεί σε ατμοποίηση του υδρογόνου.

Οι ατμοί απελευθερώνονται μέσω μιας βαλβίδας εκτόνωσης, γεγονός που σημαίνει ότι, εάν το αυτοκίνητο παραμείνει σταθμευμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα, το ρεζερβουάρ αδειάζει χωρίς να χρησιμοποιηθεί το καύσιμο.

Η Toyota έχει αναπτύξει μια καινοτόμο λύση για να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα. Συλλέγει το αέριο υδρογόνο που προκύπτει από την ατμοποίηση, το οποίο στη συνέχεια τροφοδοτεί τον κινητήρα. Με τη βοήθεια μιας αντλίας, η πίεση τροφοδοσίας αυξάνεται κατά 2 έως 4 φορές, βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση.

Εντυπωσιακό στοιχείο της υδρογονοκίνησης είναι η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα του υγρού υδρογόνου, που το καθιστά ένα πολλά υποσχόμενο καύσιμο για το μέλλον. Παρά τις τεχνικές προκλήσεις, η Toyota φαίνεται αποφασισμένη να εξελίξει τη συγκεκριμένη τεχνολογία, επενδύοντας σε λύσεις που θα μπορούσαν να ανοίξουν νέους δρόμους για τη βιώσιμη κινητικότητα.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!