Το κόστος καυσίμου και ρεύματος αποτελεί σημαντικό κριτήριο για την επιλογή αυτοκινήτου στην Ελλάδα, ειδικά με την αυξανόμενη δημοφιλία της ηλεκτροκίνησης.
Βάσει δεδομένων για το 2024, οι μέσες ενδεικτικές τιμές διαμορφώθηκαν ως εξής: η βενζίνη στα 1,89 €/λίτρο, το πετρέλαιο κίνησης στα 1,78 €/λίτρο και το οικιακό ρεύμα στα 0,23 €/kWh, ενώ η δημόσια φόρτιση κόστιζε περίπου 0,50 €/kWh.
Συνδυαστικά, το μέσο κόστος ρεύματος για όσους φορτίζουν στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς ανέρχεται σε περίπου 0,29 €/kWh. Ας δούμε μερικά πρακτικά παραδείγματα βάσει των τυποποιημένων αριθμών που δίνουν οι πάροχοι ρεύματος και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Ηλεκτρικό VW ID.3
Το VW ID.3 με μέση κατανάλωση 17,4 kWh/100 χλμ είναι το πιο οικονομικό από τα τρία μοντέλα που εξετάζονται.
- Οικιακή φόρτιση: 3,98 €/100 χλμ
- Δημόσια ταχυφόρτιση: 8,70 €/100 χλμ
- Μέσο κόστος φόρτισης (συνδυασμός): 5,05 €/100 χλμ
- Ετήσιο κόστος (15.000 χλμ): Από 597 € έως 1.305 €, με μέσο όρο 757 €
Βενζινοκίνητο VW Golf 1.5 TSI
Το βενζινοκίνητο Golf 1.5 TSI, με κατανάλωση 6,3 λίτρα/100 χλμ, είναι σημαντικά ακριβότερο στη χρήση.
- Κόστος ανά 100 χλμ: 11,91 €
- Ετήσιο κόστος (15.000 χλμ): 1.786 €
Πετρελαιοκίνητο VW Golf 2.0 TDI
Το πετρελαιοκίνητο Golf 2.0 TDI, με κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 χλμ, είναι πιο οικονομικό από τη βενζινοκίνητη έκδοση, αλλά πιο ακριβό από το ηλεκτρικό.
- Κόστος ανά 100 χλμ: 10,50 €
- Ετήσιο κόστος (15.000 χλμ): 1.575 €
Συμπεράσματα
Από την ανάλυση προκύπτει ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μακράν η πιο οικονομική επιλογή, ιδιαίτερα για όσους μπορούν να φορτίζουν στο σπίτι.
- Διαφορά κόστους ανά έτος:
- Το VW ID.3 κοστίζει 1.029 € λιγότερο από το βενζινοκίνητο Golf 1.5 TSI.
- Σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο Golf 2.0 TDI, η εξοικονόμηση ανέρχεται στα 818 €.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η χρήση δημόσιων ταχυφορτιστών για μεγάλες αποστάσεις αυξάνει το κόστος του ηλεκτρικού οχήματος. Παρά αυτό, η συνολική οικονομία που προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με τα κρατικά κίνητρα και τις φοροαπαλλαγές, το καθιστούν την ιδανική επιλογή για την ελληνική αγορά.
για λιγα χλμ /ετος – 4000 , λογω χρησης και μοτο για αποφυγη κυκλοφοριακου , τοτε το ηλεκτρικο εκτος απο λιγοτερο
πρακτικο , καθισταται και ακριβο στη χρηση . Σο τελος της ημερας κα με ολα τα κοστη υπολογισμενα , καθισταται ασυμφορο. Παμε για 2028 – 2030 οταν θα εχουν ωριμασει συνολικα οι συνθηκες.